Thomson eläkkeelle

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

En käytä Koti-TV palvelua. Pääasiallinen syy on se ettei maksukanavia/hd-kanavia voi tallentaa ja verkkotallennuksen yleinen kökköys. Kaapelikortilla ja HTPC:llä kaikki toimii paremmin paitsi että soneran linkitysinnon takia MTV3 HD / Nelonen HD eivät toimi.

Olen ymmärtänyt että Koti-TV:n kanssa on pakko käyttää tätä thomsonin TG789vn modeemia johon ei saa itse vaihtaa käytännössä mitään asetuksia. Kuituliittymään suosittelette esimerkiksi Zyxel P-870M purkkia joka kai toimii muuten täysin mutta Koti-TV ei toimi. Varmaan senkin saisi toimimaan jos kertoisitte asetukset mutta.. Noita muita mainittuja purkkeja ei voi ostaa mistään ja/tai niitä ei saa siltaavaksi. Thomsonin ymmärtääkseni saa.

Jos haluan pistää thomsonin pölyttymään ja ottaa Zyxelin käyttöön niin onnistuuko se pelkällä laatikon vaihdolla?

5 kommenttia

KotiTV -liittymissä nettipuoli toimii normaalisti toisilla modeemeilla (mm. tuolla Zyxelillä), mutta KotiTV-palvelu ei. Eli onnistuu.
Veikko kirjoitti:
KotiTV -liittymissä nettipuoli toimii normaalisti toisilla modeemeilla (mm. tuolla Zyxelillä), mutta KotiTV-palvelu ei. Eli onnistuu.


Täsmentäisin sen verran, että kyllä KotiTV-palvelu onnistuu kaikilla modeemeilla, jos tv-lähetykset tapahtuvat unicast-systeemillä. Korjatkaa, jos olen väärässä.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
[quote="Veikko":3ae2s1ga]KotiTV -liittymissä nettipuoli toimii normaalisti toisilla modeemeilla (mm. tuolla Zyxelillä), mutta KotiTV-palvelu ei. Eli onnistuu.


Täsmentäisin sen verran, että kyllä KotiTV-palvelu onnistuu kaikilla modeemeilla, jos tv-lähetykset tapahtuvat unicast-systeemillä. Korjatkaa, jos olen väärässä.[/quote:3ae2s1ga]

Tämä pitää paikkansa. Mikäli käytössä on palvelureititin, liittymä on multicast-tekniikalla toteutettu (ADSL/VDSL/Ethernet). Unicastissa käytössä on aina normaali ADSL -modeemi.
Mainitaan nyt vielä että palvelu voisi toimia millä tahansa reitittimellä joka tukee multicastia, mutta se on tahallisesti estetty (tai siis tehty mahdollisimman vaikeaksi).
kamina kirjoitti:
Mainitaan nyt vielä että palvelu voisi toimia millä tahansa reitittimellä joka tukee multicastia, mutta se on tahallisesti estetty (tai siis tehty mahdollisimman vaikeaksi).



Tähän olisi kyllä kiva kuulla Soneralta vähän lisäselvitystä. Käsittääkseni muualla maailmassa IPTV toimii ilman mitään maagista Thomson reititintä.

Sonera voisi vastata mitä tekniikoita koti-tv käyttää ja millä asetuksilla. Voisi sitten asiasta kiinnostuneet viritellä maksamansa palvelun toimimaan niinkuin haluavat. Ei luulisi olevan Soneralta pois jos asiakkaat olis tyytyväisiä.

Vastaa