Thomson ja ongelma internet yhteydessä

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Minulla on koti-tv paketti joka on nyt parisen vuotta tominut moitteettomasti kunnes viikko sitten yhtäkkiä internet lopetti toimintansa. Koti-tv:n iptv puoli pelaa kyllä. Vika -ilmoituksen tein jo viikko sitten ja tämän viikon tiistaina sieltä soitettiin ja käskettiin resetoimaan thomssoni ja kokeilemaan toista modeemia. Nämä asiat sitten tehtyäni ja todettuani että ei prkl toimi vieläkään lähetin jonkun vika viestin, juuri niinkuin minua oli ohjeistettu toimimaan. Nyt on jo kulunut kaksi vuorokautta siitäkin eikä mitään soittoa ole kuulunut joten epätoivoisena ajattelin nyt vielä tätäkin kautta kysellä missä vika voisi olla?
Itse olen siis selvittänyt että langaton sekä langallinen verkko toimii ja resetoinit thomssonin ja kaikki muut noitakonstit.
Ottaessani purkkiin yhteyden huomasin broadband connections kohdassa seuraavaa
Physical Connectivity OK
DSL Connection

View more...

Uptime: 0 days, 0:50:51
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.023 / 24.401
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 12,28 / 21,25
Internet Connection OK
IPTV

View more...

Type: IPoE
Uptime: 1 day, 0:15:04
IP Address: 80.221.187.141
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,10 / 3,84
Internet Connection Error
VoIP

View more...

Link Status: Contacting DHCP server...
Type: IPoE
Internet Connection Error
Internet

View more...

Link Status: Contacting DHCP server...
Type: IPoE

sekä internet connections välilehdeltä kävi ilmi että tcp/ip puolella on pelkkiä viivoja ip-osoitteden sijasta.
Osaisittekohan auttaa

1 kommentti

Hei keisari2

Tästä oli sinulla tosiaan jo vikailmoitus auki joten kiirehdin asian käsittelyä. Jos yhteys ei tosiaan pelannut toisellakaan modeemilla (ja viihde toimii siis yhä tuon meidän modeemin avulla) niin kyllä tuo oudolta kuulostaa. Modeemikin ilmoittaa yhteyden olevan kunnossa verkkoon päin ja niin se näkyy myös meille.

En oikein itse pysty asialle enempää tekemään mutta suosittelen että odottelet nyt lisätietoja viankorjauksen puolesta!

Vastaa