Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Maxxer_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson resetoitu yöllä?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mitähän tämä nyt sitten on?

Oli Thomson 789vn resetoitunut yöllä joskus klo 2:n aikoihin. Langattoman verkon tunnus (SSID) vaihtunut takaisin SoneraGateway-xx-xx-xx-xx :ksi ja verkon salasanaksi jotain ihan muuta kuin aiemmin oli.

Johtuuko mahdollisesti siitä että tein uuden sopimuksen netistä ja viihteestä eilen ja soppari astui voimaan puolen yön jälkeen? Tosi hauskaa jos se automaagisesti resetoi purkin asetukset.

Ja jos ei johtunut uudesta sopimuksesta niin mistä sitten? Joku "yleinen ominaisuus" vai peräti "ongelma"? Päivitys tuo tuskin lienee ollut koska firmis on sama kuin aiemmin.
10 vastausta
jmh_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama kävi täällä toissa yönä ja viime yönä. Yhteys katkennut ja modeemi nollautunut, eikä minun liittymässäni ole tehty muutoksia. Laitoin nyt kokeen vuoksi modeemin hallintaan salasanan käyttöön.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Maxxer ja JMH,

Kuulostaapa oudolta. Oliko molemmilla pysynyt laitteen ohjelmistoversio samana? Onko molemmilla ohjelmistoversiona 8.C.H.2?

Laitteisiin ajetaan ohjelmistoja ajoittain massa-ajoina, mutta yleensä näissä laitteissa on vielä vanha ohjelmistoversio.

Sopimuksen uusiminen ei aiheuta laitteen resetoitumista.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
LDS_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve,

Onko Soneran päästä resetoitu modeemien asetukset takaisin default asetuksille?

Olen sukulaisten luona vierailemassa ja täällä oleva Soneran modeemi lopetti wlanin tarjoamisen eilen, katsoin että oma wlan ei ollut saatavilla, mutta joku uusi ssid "Sonera-B1-23-C4-56" tjsp oli tarjolla. Ajattelin ensiksi että naapuri hankkinut Soneran netin myös ja että samalla kanavalla huutelisivat molempien wlanit ja siksi ei toimi. Pöytäkoneella sitten lähdin modeemin asetuksia katselemaan niin se olikin default asetuksilla. No ei siinä mitään, helppoa homma korjata kun pääsee fyysisesti modeemin käsiksi.

Mutta mutta, tänään olisi ollut tarve päästä omassa kodissa olevalle koneelle kiinni, mutta eipä onnistu. Linjoilla se vieläkin kyllä on, irkissä kummittelee jne., mutta eipä anna yhteyttä kun on porttiohjaukset menneet ilmeisen resetoinnin yhteydessä. Eli ei VNC:tä, eikä ssh yhteyttä.

Kiva kiva, ei kiinnostaisi kesken sukuloinnin lähteä pois, eikä innostaisi ajaa 200 km sen takia että kävisi laittamassa modeemin asetukset taas kohdalleen, että saisi hommat hoidettua.

Varoittelematta ja mitään ilmoittelematta kun on asetukset nollattu näin, niin veikkaampa syyksi http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... _kohteeksi tai sitten vain ihan normaali työtapaturma Soneran päässä "hupsista, sinne meni kaikkien asiakkaiden asetukset" 😛

Melkein tekisi mieli hankkia oma modeemi tai laittaa tuohon Soneran laitteeseen OpenWRT sisälle, modeemihan taitaa tosin olla Soneran omaisuutta joka pitää palauttaa sopimuksen loputtua, joten sen flashaamisesta ette taitaisi pitää... mutta ei ole näin asiakkaan kannaltakaan mukavaa että tullaan takaovesta sisään ja lukitaan asiakas pihalle.

Saisiko tapauksesta jonkinlaista hyvitystä tai edes takeita siitä ettei Sonera käy asetuksia nollailemassa useamminkin omilla luvilla, mitään kyselemättä ja varoittelematta.
LDS_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama täällä x2 (vanhempien luona, sekä omalla asunnolla) oma ketju asiasta viewtopic.php?f=104&t=14623
Maxxer_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Maxxer ja JMH,

Kuulostaapa oudolta. Oliko molemmilla pysynyt laitteen ohjelmistoversio samana? Onko molemmilla ohjelmistoversiona 8.C.H.2?

Laitteisiin ajetaan ohjelmistoja ajoittain massa-ajoina, mutta yleensä näissä laitteissa on vielä vanha ohjelmistoversio.

Sopimuksen uusiminen ei aiheuta laitteen resetoitumista.
Moi

Kyllä, tältä löytyy juurikin tuo softaversio, ja ei ole muuttunut. Sama firmis oli sisällä 11.9. kun edellistä ongelmaa selviteltiin: viewtopic.php?f=53&t=14375&start=10#p65711

pitää varmaan itsenkin laittaa salasana käyttöön purkin hallintaan, josko auttaisi.
jmh_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Versio pysynyt samana myös täällä. Taisi olla tuo versio jo uudesta asti.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jmh, Maxxer ja LDS,

Aika outo tilanne kertakaikkiaan. Laitoin asiasta tietoja eteenpäin ja asiaa tutkitaan nyt. Vielä en osaa tarkemmin sanoa, että mitä tuossa on voinut käydä. Palaan kuitenkin asiaan jos jotain tarkempaa tietoa selviää.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jmh, Maxxer ja LDS,

Laitteen resetoituminen oli tietojen mukaan johtunut järjestelmävirheestä. Pahoittelemme siitä koitunutta haittaa. Tämä on nyt selvityksessä, eikä sen pitäisi toistua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jmh_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos tiedosta. Ainakin viime yön laite selvisi nollautumatta, joten hyvältä näyttää.