Thomson tg789 ja internet ongelma

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Postista tuli tänään kyseinen modeemi. Kytkin sen ja saan muodostettua yhteyden purkkiin sekä piuhalla että langattomasti,broadband valokin palaa vihreänä. Kun yritän nettiin niin ei toimi. Purkin tiedoista kohdasta broadband connection löytyy tällänen ilmoitus: You have no internet services configured. You won't be able to connect to the internet. Vanhalla A-Link RR24AP purkilla netti toimii moitteettomasti. Missähän vikaa??

6 kommenttia

Resetoi modeemi seuraavan ohjeen mukaan: Paina laitteen kyljessä olevaa reset-painiketta pohjassa pienikärkisellä esineellä, kuten lyijykynällä, kunnes laitteen Power-merkkivalo palaa oranssina.

Kytkennät ovat mitä ilmeisemmin oikein, koska Thomsonin Broadband-valo palaa ja pääset laitteen hallintaan selaimella.

Ellei resetoinnista ollut apua ja tilanne on edelleen sama, tee laitteesta vikailmoitus joko soittamalla Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeella ei ole omaa kohtaa modeemin vioille, mutta valitse Laajakaista ADSL / Laajakaista Extra - ADSL ja luovi lomake läpi sopivilla valinnoilla, kunnes pääset sen viimeiselle sivulle. Lisätiedot-kenttään voit kertoa mistä on kyse. Vikapalvelusta joko soitetaan sinulle tai lähetetään suoraan uusi modeemi nykyisen tilalle.
Hei!

Minulla sama ongelma, mutta Broadband valo vilkkuu vihreänä. Pätevätkö Tapion antamat ohjeet minullekin?
cmmd kirjoitti:
Minulla sama ongelma, mutta Broadband valo vilkkuu vihreänä. Pätevätkö Tapion antamat ohjeet minullekin?


Tasaisesti vilkkuva vihreä Broadband-valo tarkoittaa sitä, että modeemi ja DSL-keskitin yrittävät saada yhteyttä muodostumaan. Fyysinen yhteys laitteiden välillä on olemassa, mutta ADSL/VDSL2-yhteyden "kättely" on kesken. Valon pitäisi sammua kun modeemin ja puhelinpistokkeen välisen kaapelin irrottaa toisesta päästä. Ellei Broadband-valo lopeta vilkkumista kaapelin ollessa kytkemättä, ei modeemi toimi oikein.

Vastasin sinulle myös tähän ketjuun: viewtopic.php?f=104&t=5207
Täällä samaa ongelmaa (broadband valo palaa, mutta "no internet services").
Resetointi ei auttanut -> vikailmoitus tehty.

edit:
Tarkastinkin laput ja reitittimen käyttöönotto olikin vasta 21.3.
Vaikuttaako tuo multicast muutos reitittimen asetuksiin? Tuleeko nuo internet servicet lankaa pitkin vai onko ne esiasennettuna modeemiin?
Kokeilin perua vikailmoituksen, mutta en tässä myöskään onnistunut. Vikapalvelu ei sanonut, että olisi avoimia vikailmoituksia (tehty netistä). Voisitteko tarkistaa ja poistaa vikailmoitukseni, mikäli internet servicet tulevat vasta tuolloin 21.3. ?

edit2:
Soittivatkin vikapalvelusta ja modeemin pitäisi toimi ilman että nuo linjan muutokset on tehty. Aikoivat lähettää uuden modeemin tilalle.
Minulla ei ainakaan TG789 toiminut ennen, kuin linjan asetuksia oli muutettu. Eli Zyxel toimi ok, mutta tilalle laitettu TG sai hiukan nopeamman ADSL-yhteyden, mutta ei yhteyttä nettiin. Soitto asiakaspalveluun, josta kävi ilmi, että Koti-TV aktiovinti olisi ollut kahden viikon päästä. Seuraavana päivänä netti oli poikki jonkin aikaa, jonka jälkeen TG toimi heittämällä.

Oireina tuossa TG:n toimimattomuudessa oli juurikin broadband valo palaa ja purkki näytti ADSL-linjan nopeuden jne., mutta "no internet services". Eli epäilen suuresti väitettä, että tuon pitäisi toimia ilman linjamuutoksia. Tai sitten noita muutoksia on erilaisia.

--
PeTe
Joo, lähtikin heittämällä toi vanha purkki toimimaan ton muutoksen jälkeen (tosin muutoskin myöhästyi päivällä aioitusta). Eli vikapalvelun kaveri ei tiennyt kovinkaan paljoa asiasta.

Toinen modeemi on kuitenkin postissa tulossa. Soitto asiakaspalveluun ja sanoivat että elä hae postista uutta modeemia, jolloin se kääntyy takasin soneralle ja homma ok.

Vastaa