Thomson tg789vn+VDSL2 pätkii

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!

Tässä on yli puolisen kuukautta esiintynyt ärsyttävää pätkimistä 100/10 yhteyden kanssa Jyväskylässä.
Modeemin valot alkaa vilkkumaan (myös internet-yhteyttä indikoiva valo), jonka jälkeen ei auta muu kuin modeemin boottaus, jotta yhteyden saa takaisin toimintaan.

Eilen kokeilin vaihtaa lyhyempään kaapeliin puhelinpistokkeelta, mutta tuloksetta. 3h kesti päällä tällä kertaa!

Onko joku bugi Thomsonissa, pystyykö forcettamaan upgraden vai onko koko purkki sökönä, ei ole ollut mahdollisuutta testailla toisella laitoksella.

Software Release: 8.8.B.A

7 kommenttia

Kannattaa olla tässä tilanteessa yhteydessä vikapalveluun (joko puhelimitse tai palvelupyynnöllä). Mikäli laite on rikki, se voidaan vaihtaa uuteen. Tuo softaversio on muistaakseni uusin, joten päivitystä ei luultavasti ole saatavilla.
Pienen taistelun jälkeen ja testaamisen jälkeen ilmoitettu että vika jäisi taloyhtiön verkkoon. 2 kertaa olen soittanut vikapalveluun ja pyytänyt nopeuden nostoa, että pystyttä. Ensimmäisellä kerralla nopeus oli 40/10 kättelynopeuksien perusteella josta noston piti tapahtua 100/10:aan. Nopeutta nostettiin 70/7 asti.
Tänä aamuna soitin viimeisen kerran ja nosto luvattiin, tuloksena, että kättelynopeudet 75/12.

En jaksa enää jonotella palveluun!

Ennen kuin rumbaan lähdettiin kättelynopeudet siis olivat luokkaa 97/9.7, eli lähelle 100/10. Minkähän takia ei nyt, vaikka kaksi vikapalvelun palvelijaa luvannut nostaa 100/10 tasolle?
Tarkistin liittymäsi ja mitään rajausta ei nopeudessa tällä hetkellä ole päällä. Eli liittymä on tällä hetkellä 100/10M -asetuksella linjoilla. Mikäli pätkiminen vielä jatkuu, kannattaa tehdä uusi vikailmoitus.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 12.789 / 75.077 - tuollaiset näyttää tällä hetkellä modeemista.
Jännä siis, koska ennen edellä mainittuja säätöjä oli tosiaan lähempäna 100 tuo down kaista...
Eli mistähän tämä johtuu???

Lennosta vaihtui tässä tunnin sisällä gateway 192.168.1.254 -> 192.168.1.1
nisomi kirjoitti:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 12.789 / 75.077 - tuollaiset näyttää tällä hetkellä modeemista.
Jännä siis, koska ennen edellä mainittuja säätöjä oli tosiaan lähempäna 100 tuo down kaista...
Eli mistähän tämä johtuu???

Lennosta vaihtui tässä tunnin sisällä gateway 192.168.1.254 -> 192.168.1.1


Tuohon nopeuden tippumiseen en valitettavasti osaa sanoa mitään syytä. Rajausta linjassa ei tosiaan ole päällä.
Vikatiketiltä varmaan selkiää kuka on käsitellyt minun liittymääni? Jolloin näkee kuka ensimmäisenä pudotti 40/10 nopeuteen + kyselyä onko tehty jotain muuta häikkää -> mistä kaikkialta voidaan kuristaa/avata liittymää?

Tosiaan aiemmin jo olen sanonut että ne kättelyt oli ok ennenkuin koko mylläkkään lähdettiin. Nyt ei enää.

tässä mitä nyt käyty läpi:

22.11.2011
Nopeutta pudotettu 40/10
Vianhallinnan mukaan myös pudonnut 10:00
13:30 viimeiksi pudonnut

23.11.2011
Nopeus edelleen 40/10
Soneralta viesti, että homma ok
Soitettu uudelleen, että ei ole ok.

26.11.2011
Soneralta viesti, että olisi vika taloyhtiön verkossa
muuten ok, soneran nopeus 70/7, eli ei vieläkään ok.
jätetty pyyntö, että palauttaisivat edes 100/10 nopeuden
jossei mitään muuta...

27.11.2011
Tieto, että nopeutta rajattu, pätkimisen lopettamiseksi.
Talon sisäverkko ei kestä nopeampaa nopeampaa nopeutta.
Sisäverkossa tehtävä mittauksia, jotta liittymänopeus
voidaan toimittaa kokonaan.

28.11.2011
10:09 vaihdettu nopeudeksi 75/12, vaikka pyyntö oli 100/10?

29.11.2011
Netti pätkässyt, vika tampereella tapin mukaan? -> ei edelleenkään oikeaa 100/10 kaistaa

Lisäksi alusta asti ollut jotain häikkää? noiden nopeutta mittaavien sivustojen kanssa.
En tiedä onko normaalia, mutta 1G nullia funetin sivustolta lataa vain 2M/s. (onko rajotettu jotenkin funetin puolesta kenties vaiko)

Speedtest.net nyt näyttää aivan omia lukujaan jotain 40-50/10 kaistaa kokoajan..
Funetista sen verran, että aiemmin yli 40-50M liittymille ilmoitetut latausnopeudet eivät ole olleet tarkkoja / oikeita. En tiedä onko tilanne vielä sama (vaikuttaisi siltä), vai onko jotain muutoksia tehty.

Suosittelen että teet tuosta uuden vikailmoituksen, ja pyydät sen kautta varmistamaan että liittymän nopeusprofiili on luvatun kaltainen (sekä tietysti ilmoittamaan mahd. yhä esiintyvät viat).

Vastaa