Thomson tg789vn, wlan antaa saman ip:n kahdelle laitteelle

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi

Elikä tilanne on semmoinen että modeemi antaa ip numerot oikein ip-tv boxille, yhdelle pöytäkoneelle lankaverkossa, ja yhdelle läppärille wlanissa.

tämän lisäksi verkon tunnukset on asennettu kahteen android puhelimeen ja wlan tulostimeen.
tulostimen kohdalla käy niin että yhteys vain katoaa. sen saa luotua uudestaan mutta n. 24h kuluessa sitä ei enää löydy.

puhelimet ovat veikeitä, thomsonin kautta löytyy molemmat laitteet, ja näkee että niillä on molemmilla eri mac osoite, mutta thomson silti antaa molemmille saman ip numeron. joka siis johtaa siihen että toinen tai molemmat laitteet menettävät yhteyden nettiin.

kaikki yhteydet olen määrittänyt pysyviksi ja käyttämään aina samaa ip:tä

tulostimen voi vielä ymmärtää niin että tulostin itse pudottaa yhteyden jostain syystä mutta tuo noiden puhelimien väkisin samalle ip:lle meneminen kummastuttaa.

5 kommenttia

Ruuz: Thomsonin sisäverkon ip-osoitteiden jakaminen toimii kyllä kuten pitääkin.

Oletko tarkistanut Android-puhelimistasi sen, että et asettaisi niihin kiinteää ip:tä vaan asettaisit ip-haun automaattiseksi. Useissa puhelimissa tämä on löytyy Settings > Wireless & networks > Wi-Fi settings > Menu > Advanced > Enable Auto IP. Jos puhelin ei pidä yhteyttä koko aikaa päällä, niin Thomson tulkitsee sen poistuneen verkosta.
Hei

androidien asetukset ovat automaattiset.

thomsonin hallintasivujen kautta missä näkyy kaikki verkossa vierailleetkin laitteet, näkyy nuo molemmat puhelimet, ja sitä kautta on määritelty molemmille mac osoitteille asetukset:

IP Address Assignment: DHCP
IP Address: 192.168.1.*
Always use the same IP address: Yes
DHCP Lease Time: Infinite

ip osoite on siis se minkä thomson siihen tarjoaa ensimmäisellä yhdistämiskerralla(tai kun poistan molemmat ja luon laitteet uudelleen), jolloin se on molemmissa puhelimissa eri ja puhelimet toimivat.
seuraavana päivänä puhelimet yhdistävät samalle ip:lle jotenka eivät toimi.

toisessa asunnossa on samanlainen thomson enkä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt, vaikkakaan juuri näitä kahta androidia ei ole siellä käytetty.
Ruuz: Pystytkö koittamaan näillä samaisilla puhelimilla yhteyttä tuolla toisessa paikassa, jossa on samanlainen Thomson -palvelureititin käytössä.
Tanja kirjoitti:
Ruuz: Thomsonin sisäverkon ip-osoitteiden jakaminen toimii kyllä kuten pitääkin.

Oletko tarkistanut Android-puhelimistasi sen, että et asettaisi niihin kiinteää ip:tä vaan asettaisit ip-haun automaattiseksi. Useissa puhelimissa tämä on löytyy Settings > Wireless & networks > Wi-Fi settings > Menu > Advanced > Enable Auto IP. Jos puhelin ei pidä yhteyttä koko aikaa päällä, niin Thomson tulkitsee sen poistuneen verkosta.



Kysymys asiaan liittyen:

Olen tuskaillut kun kesken työnteon ko. reititin katkaisee langattomasti yhdistetyn koneen yhteyden.
Kaikki langattoman verkkokortin virransäästöä koskevat asetukset ovat poissa käytöstä joten os- tai ajuripohjainen ei ongelman pitäisi olla.
Kanava joka on käytössä ei ole ruuhkainen.

DHCP lease time vaihtelee 60 ja 180 minuutin välillä vaikka ymmärtääkseni tämän pitäis olla Infinite.
Hei JFK,

Oletko kokeillut toisilla laitteilla, katkeaako wlan yhteys niilläkin? Mitä tietokone ilmoittaa langattoman verkon signaalista?

Mikä tietokone ja käyttöjärjestelmä sinulla on käytössä ja oletko varmistanut että verkkokortillasi on viimeisimmät ajurit käytössä.

Vastaa