Tietoturvan siirto uudelle koneelle

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 64 katselukertaa

Hei,
Miten saan siirrettyä tietoturvan uudelle laitteelle? Vanhan koneen lisenssiavain ei kelpaa uudessa laitteessa. Lisenssinhän pitäisi kattaa kolme laitetta?

7 kommenttia

Hei soikka,

Käytössäsi olevalla lisennsillä pitäisi kolme konetta pystyä asentamaan. Latasithan asennusohelmiston suoraansoneran sivuilta?

Nollasin varalta lisenssikoodisi joten kokeiletko nyt rekisteröintiä vielä uudestaan.
Hei,
Koodi- ja avainkäsitteitä on tässä monia. Lisenssiavain, tilin tunnus, tunnistekoodi, tilauskoodi. Mikä näistä tulee kyseeseen, eli mikä käsite vastaa "lisenssiavainta"? Lisenssiavain pitäisi ilmeisesti syöttää kohdassa Tilauskoodi? Tunnistekoodi taas on laitekohtainen tunniste, jota ei voi laitteelta toiselle siirtää? Lisenssiavaimen näkee vain omien sivujen kautta?
Tietoturva on ladattu Soneran sivuilta, ja on nyt uudessa laitteessa käytössä kokeilutunnuksin. Voiko se aiheuttaa ongelmia?
Teiltä tuli tekstiviestinä AX alkuinen koodi. Yritin ensin syöttää sen jo asennettuun tietoturvaan, ei onnistunut. Sitten poistin kokeiluversio "SONERAKOKEILU" koodilla asennetun version, ja asensin ohjelman uudestaan. Yritin syöttää tuon AX alkuisen koodin, mutta asennus hylkäsi sen jälleen. No, yritin sitten antaa uudelleen "SONERAKOKEILU" koodin, jotta olisi edes jokin turvaus koneella. Eipä enää onnistunutkaan, vaikka kokeiluaikaa periaatteessa on jäljellä vielä 28.3. asti. Nyt siis koneessa ei ole minkäänlaista tietoturvaa, eikä asentaminen onnistu millään koodeilla. Voisiko tähän saada apuja, turvasta on kuitenkin maksettu?
Nyt useamman puhelun ja muun viestittelyn jälkeen asentaminen ei edelleenkään onnistu, ja Soneran asiakaspalvelusta saatu neuvo oli "soita F-Secureen"...
Hei soikka,

Vilkaisin tunnuskoodiasi ja se ei täsmää nykyiseen AX-alkuiseen tunnukseen. Laitoin sen nyt sinulle uudestaan tekstiviestillä tulemaan. Kokeile rekisteröintiä vielä tällä uudestaan.

Kokeilutunnus ei vaikuta lisenssiavaimen vaihtoon. F-Securelle tästä ei tarvitse olla yhteydessä. Jos ongelma yhä jatkuu, ole yhteydessä suoraan vikapalveluun 0206 90101
Kiitos, nyt vihdoin toimii. Mutta, vasta sen jälkeen, kun hoksasin jättää viivat pois saadusta koodista. Eli, onkohan F-Secure muuttanut palveluaan, ja unohtanut kertoa sen Soneralle? Vikapalvelusta sain myös tiedon, että aiemmin koodi on syötetty pätkinä useampaan kenttään, nyt kenttiä on vain yksi, ja siihen koodi siis ilman viivoja. Jokunen tuntihan tässä meni...
Hei Soikka,

Joskus se pienikin asia osaa vastustaa ja aikaa palaa. Täytyy testata tuo lisenssiavaimen syöttö väliviivoineen tuleeko siitä ongelmia ja antaa tarvittaessa palautetta F-securen suuntaan että viivan voisi jatkossa yhä syöttää tai olla syöttämättä.

Vastaa