Tilapäisesti suljettu liittymä

  • 11 December 2014
  • 24 kommenttia
  • 496 katselukertaa

Hei

Liittymäni on nyt ollut suljettuna maksamattomien laskujen takia. Maksoin teidän kautta avoimena olevat laskut. Laskun tiedot pyysin asiakaspalvelustanne ja siellä neuvottiin maksamaan ne ja hoitamaan loput avoimet Sergeliltä. Pyysin Sergeliltä kahden muun avoimen laskun tiedot ja sain ne tekstiviestillä. Siellä sanottiin, että niiden maksamisen jälkeen liittymä voidaan avata, kun kirjautuvat heidän tietoihinsa. Nämä kaikki laskut maksoin 1.10. Perjantaina soitin sekä Sergelille ja Soneralle ja teidän asiakaspalvelija soitti minulle vielä takaisin illalla. Jokainen kolmesta henkilöstä sanoi, että vielä on 15,12 euroa maksamatta ja sen maksamalla liittymä voidaan avata. Tänään minulle kuitenkin kerrottiin, että minun pitäisi maksaa lähes yhtä suuri summa, kuin olen jo maksanut, että liittymä on voidaan avata.

Minulle on siis annettu luultavasti aluksi väärät laskutiedot tai jokin muu on teidän ja Sergelin päässä mennyt sekaisin. Olisi ihan reilua, että liittymäni avattaisiin kaiken tämän vaivan takia jo nyt. Olen joutunut soittamaan useaan otteeseen Sergelille ja teille ja lisäksi olen maksanut ne laskut, jotka minulle kerrottiin, että liittymä voidaan avata.

24 kommenttia

Hei Niinna !

Ilmeisestikin olet saanut Sergeliltä virheellisen tiedon laskuista, koska avoimia summia edelleen laskutiedoissa on. Pahoitteluni tästä, jos näin on käynyt! Asian tarkempaa selvittelyä varten tarvitsisimme tiedon tekstiviestistä, mikä Sergeliltä on sinulle lähetetty. Voitkin olla meihin yhteydessä Facebookin kautta yksityisviestillä tai lähettää viestin asiakaspalveluun Omat Sivut -palvelun kautta : https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some5818 -> Apua ongelmiin -> Lähetä viesti asiakaspalveluun.
Hei,

Minulta katosi netti tässä alkuviikosta ja asiaa selvittäessäni huomasin, että laskuja on auki usealta kuukaudelta. Vaihdoin laskut eri osoitteeseen kun virallinen osoitteeni ja laskut on tulleet minulle hieman viiveellä. Nyt ihmettelen kuitenkin sitä, että maksoin lokakuussa Sergelille yhden laskun, jossa perivät nettiä, silti näkyi teillä laskutus kohdassa että syys-loka-marras ja joukuu auki? Mihin Sergelille maksamani lasku meni? Maksoin tuolta vanhimmasta päästä laskuja nyt pois, mutta mistä saan oikean summan selville? Sergelin laskua en maksun jälkeen säästänyt, joten siitä minulla on vain tililtäni saatavat tiedot.
Nyt olen maksanut yhden laskun Sergelille ja kolme soneralle. Liittymä edelleen suljettu, soneralla näyttää kolme laskua auki, tuli muistutuslasku ja Sergeliltä kaksi laskua joissa toisessa peritään kahta teidän laskua ja toisessa yhtä. Montako kertaa ja kenelle kaikille nää pitää maksaa, että liittymä alkaa toimimaan? Alkaa pikkuhiljaa sapettaan tää tilanne, enkä saa vastausta teiltä enkä Sergeliltä.
Hei Ihaa_78: Kaikki meiltä Sergelille siirretyt laskusi näkyvät nyt maksettuna ja liittymäsikin on auki. Myös Omien Sivujen Laskuarkistossa tiedot ovat ajantasalla. Jos sinusta tuntuu, että summissa on vielä epäselvyyksiä, kannattaa sinun tarkistaa tilanne myös TeleFinlandin puolelta.
Ilmeisesti minun pitää selvittää Sergelin kanssa sitten loput, koska heiltä on tullut vielä nuo kaksi laskua, yhteensä 130e. Hyvä jos liittymä toimii taas ja asia tältä puolin ok.
Ei tämä nyt oikein suju. Liittymä on vastauksestasi huolimatta edelleen suljettu ja laskuarkisto näyttää, että olen maksanut elo-, syys- ja lokakuun laskut nyt marraskuussa, mutta lokakuussa Sergelille maksamani ei näy missään. Olen työmatkalla/töissä 7:30-17:30 enkä ehdi sillä aikaa jonotella teidän asiakaspalveluun 30min puhelimella. Tätä kautta vastaaminen näyttää olevan todella vaivalloista ja tännehän en kotoa edes pääse kun ei sitä nettiä ole. Liittymäni on nyt toista viikkoa pois toiminnasta, eikä sen kytkemisellä näytä olevan mitään kiirettä vaikka kuinka maksaisi laskujaan joka suuntaan, sen sijaan varmasti odotatte, että maksan laskua tältäkin ajalta kun nettini ei edes toimi. Alan olla aika valmis vaihtamaan koko liittymän johonkin toiseen.
Hei Ihaa_78

Selvittelin asiaa asiakaspalvelun puolelta ja vielä marraskuun lasku on maksamatta. Eräpäivä on tällä laskulla jo mennyt ohi joten se on maksettava ennenkuin liittymä aukeaa. Suoritus näkyy meillä n. 1-3 pankkityöpäivän aikana jonka jälkeen liittymä avautuu.
Niin missä se Sergelille maksettu näkyy? Nyt kun maksan sen yhden vielä ja odottelen tämän viikon sitä liittymän aukeamista, varmasti pyhän takia se menee ensi viikolle, onko joulukuun lasku sitten vaan kahdelta viikolta, koska liittymä on ollut puolet kuusta kiinni?

EDIT 9.12.2013 kuten arvelinkin, liittymä edelleen suljettu. Kaikki laskut maksettu joka suuntaan, viimeiset keskiviikkona.
Kukaan ei koskaan vastannut tähän,näytti tänään kolme laskua avoimena jälleen ja liittymäni on taas suljettu! Edellinen lasku maksettu 4.12. Ja sen jälkeen yksi lasku jossa huomautusmaksua,yksi pelkkiä huomautusmaksuja (???) sisältävä lasku ja yksi 9.1. Erääntynyt. Mites voi olla joulukuusta tammikuuhun jo KOLME avointa laskua?? Ja miten voidaan TAAS sulkea liittymä ilman mitään ennakkovaroitusta?? Kaikki kolme laskua on nyt maksettu,vaikkakin alkaa tuntua siltä,että olen malsanut teille jo tuplamaksuja. Meneekö tässä jälleen kolme viikkoa ennenkuin se aukeaa? Tämä alkaa olla todella rasittavaa. Omat sivut ei toimi puhelimella ja netti on katkaistu,helppohan tässä on laskut maksaa.
Omat sivut ei näytä nyt edes laskuarkistoa vaan herjaa että pitää kirjautua omilla tunnuksilla.´No niillähän mä kirjauduinkin ja näyttää liittymätyypin ja osoitteen ja että suljettu maksamattomien laskujen vuoksi. Katso avoimet laskut alta, joka herjaa jälleen että pitää kirjautua. Teidän palvelu on tällä hetkellä todella huonoa. Kahdessa kuukaudessa olen saanut vääntää laskuista ja suljetusta liittymästä enemmän kuin koskaan. Maksoin joulukuussa kaikki laskut ja nyt se on tammikuussa jo jälleen suljettu, olisko vähän nyt hätävarjelun makua? Ei edes huomautusta ehdi luukusta tulla kun liittymä jo suljetaan, mutta sen avaamisella ei ole koskaan kiirettä vaikka laskut maksaisi, kukaan ei selvitä mitä kaikkea olen jo maksanut joka suuntaan, ettekä hyvitä mitään siltä ajalta kun netti on kiinni??? Ihmettelen itsekin miksi olen edelleen teidän asiakkaana.
Ja nyt sain jälleen uuden laskun. Ei puhettakaan että hyvitystä tulisi suljetulta ajalta,mutta nyt peritte vielä 15€ työmaksuja suljetun liittymän avaamisesta?????? Ja varmasti tämä 15€ kaatuu maksettavaksi vielä tästäkin sulkemisesta minkä olette tehneet aika herkällä liipasinsormella. Onko tarkoituskin ajaa asiakas hulluksi vai tuleeko se vaan lisäbonuksena?
Jep, teillä on ilmeisesti liikaa asiakkaita kun ei kiinnosta tällaisiin vastailla. Uudestakin sulusta tuli lisälaskua. Laskuja tulee ovista ja ikkunoista mutta palvelu on todella huonoa. Parempi varmaan suosiolla vaihtaa operaattoria.
Hei Ihaa_78!

Pahoittelut, että aiemmat, jo pitkä aika sitten lähettämäsi viestit ovat jääneet vastaamatta! Liittymä suljetaan maksamattomien laskujen takia, mutta se ei tapahdu mitenkään välittömästi. Kun eräpäivästä on kulunut kaksi viikkoa, niin erääntyneestä laskusta lähtee maksukehotus. Mikäli laskua ei ole senkään jälkeen maksettu, niin liittymä suljetaan.

Liittymä avautuu automaattisesti, kun kaikki erääntyneet laskut on maksettu. Maksujen kirjaantumisessa menee kuitenkin yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli seuraavakin maksu myöhästyy, niin liittymä menee samalla prosessilla uudestaan kiinni.

Liittymän sulkeminen ja avauksesta veloitettavat 15€ maksut ovat siis aiheellisia, mutta laskuista pitäisi kyllä muistutukset tulla. Laskuthan lähetetään sinulle sähköpostitse, mutta muistutukset tulevat perinteisellä postilla. Laskutusosoitteena voi varmastikin olla sama osoite kuin missä laajakaistakin on, vai mitä?
Joulukuussa olen maksanut kaikki rästit ja liittymä on avattu uudelleen. Jos kahdessa viikossa tulee vasta huomautus, miten voi olla että liittymäni oli jo tammikuun puolessa välissä uudestaan kiinni? Omilta sivuilta ei näe tällä hetkellä avoimia laskuja, joten sieltä en pääse tilannetta tarkastamaan. Sähköpostiin tulee laskut kyllä ja sitä mukaa olen maksanut kun olen niitä saanut.
4.12. tehdyllä maksulla olet saanut laskusi ajantasalle eikä erääntyneitä laskuja ole silloin enää ollut.

20.1. sinulla on kuitenkin ollut jo kolme uudempaa laskua erääntyneenä, joista kahdessa eräpäivät joulukuun puolella, joten liittymä on mennyt uudestaan kiinni.
Miten on edes mahdollista että 4.12.-20.1. erääntyy kolme uutta laskua? Ei tästä taida päästä kuiville koskaan kun laskutetaan kaikki eri laskuilla ja eräpäivillä, ei pysy mitenkään kärryillä.
Hei Ihaa_78! Laajakaistaliittymän lasku tulee kerran kuukaudessa ja erääntyy aina hieman ennen kuun puoliväliä. Mikäli teet laskulle maksusopimuksen, veloitetaan se eri laskulla ja eräpäivällä. Tästä syystä mainitsemallasi aikavälillä on sinulle lähtenyt kolme laskua.
Missä mä teen maksusopimuksen kun en pääse edes laskuarkistoon?
Ja sama jatkuu. Taas liittymä kiinni, laskuarkisto ei toimi edelleenkään ja kun kysyin asiaa teidän sivujen chat-sovelluksella niin asiakaspalvelija päätti poistua kesken keskustelun. Ilmeisesti ei niin välittänyt asiaani hoitaa. Haluan sulkea liittymäni lopullisesti. Lopettaa. Irtisanoa, millä nimellä haluatte sitä kutsua, mutta maksan rästini kun ne jostain näen ja sen jälkeen en halua teidän kanssa enää minkäänlaista sopimusta. Pitääkö tätä varten jonottaa tunti asiakaspalveluun ja onko riski että asiakaspalvelija lyö vielä luurin korvaan? en millään ehtisi jonottaa yhtäkään, saati kahta kertaa sinne.
Hei Ihaa_78!

Asiakaspalvelija jonka kanssa olit jutellut chatin kautta olikin merkinnyt liittymääsi tiedon että yhteys oli ilmeisesti katkennut kesken kaiken. Asiakaspalvelija ei siis ole katkaissut keskustelua vaan järjestelmään on ilmeisesti tullut jokin "bugi" tuolloin.

Sitten asiaan ... oletko kirjautunut Omille Sivuille nimenomaan Sonera Tunnuksella? Jos menet sivustolle laajakaistatunnareilla, ei laskuarkiston sivut avaudu. Ohjeet Sonera Tunnuksen luomiseksi löydät tästä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera%20T ... d=some9055 . Tunnukset tehdään siis omalla verkkopankkitunnuksella. Sen jälkeen kaikki toiminteet ovat käytettävissä.

Laskuista sen verran että heinäkuussa erääntynyt lasku on siirtynyt perintään. Tarvittavia maksutietoja voit kysyä joko emailitse asiakaspalvelu@sergel.com tai numerosta 0200 13113 (ma-pe klo 8-18).

Meille on avoimena kaksi laskua, elokuussa erääntynyt ja syyskuun alussa erääntynyt. Alkuperäiset laskut on lähetetty sähköpostitse gmailin osoitteeseen. Ovatko ne tulleet perille? Liittymässä on määräaikainen sopimus 03/2015 saakka joten irtisanominen ei sitä ennen onnistu.
Chat ilmoitti minulle selkeästi, että asiakaspalvelija poistui keskustelusta, ei mitään "yhteys katkesi"-viestiä..
Olen käyttänyt näitä samoja tunnuksia aina ja ennen päässyt laskuarkistoon, mutta en enää. Missä vaiheessa minä olen uusinut määräaikaisen sopimukseni? Saanko kopion sopimuksesta jonka olen tehnyt? Omasta mielestäni määräaikaisuus on päättynyt jo aikaa sitten, enkä ole sitä uusinut. Haluan nähdä tekemäni sopimuksen. Lisäksi tilanne on tällä hetkellä se, että asumistilanteeni on sellainen, etten saa nettiä mihinkään osoitteeseen. Asun asunnossa johon omistaja otti itse kiinteän laajakaistan. Tyhjään/myynnissä olevaan taloon en sitä myöskään halua siirtää ja turhasta maksaa. Millä tavalla sen siis voi irtisanoa?
Ihaa_78. Vikatilanteessa olet voinut tällaisen teksti-ilmoituksen saadakin. Todennäköisesti asiakaspalvelija on saanut samanlaisen herjan että "yhteys katkesi" jolloin hän on sulkenut ruudun.

Tarkistelin tuota laajakaistaa nyt uudemman kerran ja siellä näkyy kuin määräaikaisuus olisi voimassa, mutta todellisuudessa näin ei ole. Ilmeisesti jokin vanha tieto on jäänyt tuonne roikkumaan aiemmasta sopimuksesta. Liittymä voidaan siis irtisanoa milloin haluat. Laajakaistassa on kahden viikon irtisanomisaika, joten sen puitteissa voidaan liittymä katkaista. Tarvitsemme kuitenkin vielä syntymäaikasi varmistuksena, mutta sitä ei kannata näin julkisella palstalla luovuttaa. Halauatko että Asiakaspalvelustamme soitetaan sinulle vai ilmoitatko itse irtisanomisesta esim. Facebookin yksityisviestillä tai soittamalla Asiakaspalveluumme 0200 17000. Toki chatinkin kautta tuo onnistuu varmasti!
Chatin kautta ei edellisen asiakaspalvelijan mukaan onnistu. Toivon että minuun otetaan yhteyttä, en ole facebookissa tällä hetkellä.
Asia hoituikin nyt kuntoon ja kirjautuminen Omille Sivuillekin taisi selvitä.

Vastaa