Toimii, ei toimi....

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei.

Hommasin äskettäin taloyhtiölaajakaistan sekä kotitv:n. Aluksi kaikki toimi ok, mutta nyt pieni pulma. Minulla ei ole tietokonetta kiinni verkossa, vaan Samsungin Smart-tv. Kotitv toimii, mutta ongelma on lähiverkossa. Töllön selain toimi alussa myös, mutta nyt teki stopin. Tv herjaa, että yhteyttä ei ole ja hakukaan ei tuo muutosta asiaan. Tv:n haku löytää kyllä lähiverkon, mutta ei onnistu yhdistämään siihen. Ipadissä yhteys kyllä toimii... Pitäisikö reititin (Thompson TG789) sammutella ja/tai pultata vai mikä avuksi? Reitittimen valot näyttävät, että langaton yhteys pitäisi olla, mutta toimii siis vain iPadiin....

Neuvoista kiitollisena K

4 kommenttia

Hei karir51

Kuulostaa hieman merkilliseltä. Itse laajakaistahan toimii hyvin, koska iPad ja Viihde toimii normaalisti. Voisit kokeilla resetoida Thomsonia. Reset-nappi löytyy modeemin oikealta laidalta. Paina reset-nappia niin pitkään pohjassa, että Power-valo syttyy oranssiksi. Ilmoittele miten kävi!
Moi Arttu.

Jep, ihmeelliseltä tuntuu. Olen pultannut Thomsonin useampaan kertaankin, olen vetänyt virtajohdot kaikista laitteista irti muutamksi minuutiksi jne. Ei vain ala pelittää. Olen myös soittanut Samsungin tukeen ja päivittänyt telkkarin (UE40ES8005) jne. jne.... Liitin toisen teveen WD TV Live boxin kautta WI-FInä verkkoon ja liittäminen toimi ihan ok. Siispä epäilykseni on, että vika löytyy tv:n sisäisestä wlanista... tosin tv siis kylllä näyttää ja tunnistaa reitittimen, mutta ei salasanan jälkeen yhdistä. Vai voiko esim. IP-osoite olla väärin tms? Kokeilin myös älypuhelimen kanssa: sama tulos. Siis tv tunnistaa kännyn, mutta ei salasanan laittamisen jälkeen yhdistä..

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa....

K
Kun yrität yhdistää telkkaria, näkyykö se Thomsonissa verkkolaitteena (selain osoitteeseen http://192.168.1.1 ja sitten valikosta Home Network listaa kaikki verkkolaitteet, joiden kanssa on muodostettu yhteys). Mikä on Thomsonin salausasetus? Tukeeko telkkari WPA/WPA2-moodia? Voit diagnosoinnin ajaksi ottaa salauksen pois Thomsonista ja katsoa, saako se yhteyden muodostettua silloin.
Terve angguri

Ja kiitos vinkeistä. Sieltähän sekä ongelma löytyi. Klassinen tapaus vissiin: jostain syystä töllön verkkoasetuksissa oli ip-osoitteen vika numero muuttunut vääräksi. Kumma juttu, sillä en muista osoitetta räplänneeni.... Palauttelin kyllä tv:n tehdasasetukset ja resetoin reitittimen muutaman kerran vian huomattuani, mutta ei kai niissä voi osoitteet muuttua?

No, pääasia, että homma pelittää taas, joten kiitos vielä kerran avusta!

K

Vastaa