Upload nopeus

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 54 katselukertaa

Minulla on tällä hetkellä 24mbits download / 2 mbits upload nopeus.
Harrastan kuvaamista, eli pistän youtube sivustolle videoita. Tällä hetkellä minulla kestää 15 minuutin videossa vähintään 2-3 tuntia että sen sinne saa.
En myöskään pysty livekuvaa (stream) lähettämään vaikka haluaisinkin koska kuvanlaatu täytyy laskea niin huonoksi, että siitä ei ota mitään selkoa koska upload nopeus on niin huono.

Olen enemmän kuin erittäin tyytyväinen 24 megaiseen latausnopeuteen, selain toimii mahtavalla nopeudella tilanteessa kuin tilanteessa mutta tuo upload nopeus on todella valitettavaa.

Joskus muinoin kun kyselin Soneralta, olisiko mahdollista saada nopeampaa nettiä tähän taloon jossa asun, ei voinut mutta nyt minulle on alkanut viimeisen 6kk aikana tulemaan tarjouksia muilta palveluntarjoajilta joissa saisin paljon nopeampaa nettiä kuin Sonera tarjoaa. Olenkin miettinyt kun minun sopimukseni ensi syyskuussa loppuu ja jos vain asun tässä taloudessa vielä, aion luultavasti vaihtaa palvelun tarjoajaa.

Kysymyksenä nyt siis on: Sonera, voitteko tarjota minulle nopeampaa UPLOAD nopeutta? Minusta on kummallista että muut palvelun tarjoajat kykenevät tähän mutta te ette?

7 kommenttia

Hei semirotta,

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi, niin voimme tarkistaa onko nopeampaa yhteyttä saatavilla.
Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Korjaus.
Se oli joskus mutta ei ole enään, en omista laskua tällä hetkellä jotenka odotan ensilaskuun ja muokkaan tiedon jos ei sitä muuten voi nähdä?
Hei semirotta

Voisit alusvasti vilkaista meidän liittymien saatavuutta osoitteeseesi täältä. Jos sieltä löytyy saatavuus nopeampaan liittymään (uploadin puolesta) niin nopeutta voi silloin nostaa. Voisitko myös testata, kuinka paljon lähetysnopeutesi tällä hetkellä on? Voit tehdä nopeustestin täältä. Jos lähetysnopeutesi on n. 0,5 - 1mbit, on yhteydessäsi mahdollisesti jotain vikaa.
Testin mukaan latausnopeus 21.05 / lähetysnopeus 1.90.
Tuolla nurkalla minulla on aina oikeastaan ollutkin tuo nopeus, yhteen vaiheeseen oli aika kun latausnopeus oli vain 12-17 mutta se korjattiin.

Sekä tuo tarjoaa:
Sonera Laajakaista Valokuitu 24 Mbit/s - Laajakaistojen ykkönen

joka minulla siis jo on ja on tullut puhelimitse tarjouksia saunalahdelta ainakin jossa he pystyisivät tarjoamaan tänne esim. 50/50 toki tuo nyt on jo hurja, ei ehkä aivan tuollaiselle käyttöä olisi.

Olisi hienoa kun saisi 24/10 esimerkiksi.
Hei semirotta

En tiedä millä tekniikalla saunalahti tarjoaa kyseistä yhteyttä. Nopeustestin perusteella sinulle tulee kyllä täysin liittymäsopimuksesi mukaisia nopeuksia tällä hetkellä meidän tarjoaamaa tekniikkaa pitkin. Upload kaistaa ei tässä tapauksessa pysty meidän puolelta mitenkään parantamaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
semirotta kirjoitti:

joka minulla siis jo on ja on tullut puhelimitse tarjouksia saunalahdelta ainakin jossa he pystyisivät tarjoamaan tänne esim. 50/50 toki tuo nyt on jo hurja, ei ehkä aivan tuollaiselle käyttöä olisi.


Tarjosi Saunalahti minullekin nykyistä nopeampaa laajakaistaa. Tosin puhelun edetessä kävi ilmi että Saunalahden laajakaista toimii 4G-nettitikulla ja reitittimellä ja toimii myös kotonani vaikka lähimpään 4G alueeseen on yli 30 km matkaa.

Sieltä tulevat puhelut kannattaa kuunnella tarkasti ja tehdä ikäviä välikysymyksiä! (On myös todettava että puhelimellani Saunalahden 50M 4G-liittymä siirtää parhaimmillaan 48/24 nopeudella joka on aika huima verrattuna Soneran 4G liittymään jonka upload on pahasti kuristettu)
Voipi olla että olisivat tarjonneet jotain kummallista mutta eipä he ole ainoat keneltä on tarjottu.
Pitänee muuttaa jotta saisi paremman upin.

Vastaa