Urho total ei näkynyt


Terve.
Tein kanavahaun, mutta listaan ei tule kuin Urhotv Total2 ja Total3. Perus Urhotv ja Total1 eivät löydy digiboksilla. Olen kokeillut kahta erilaista ja eri valmistajan, mutta lopputulos on sama. Ei löydä. Mistä johtuu? Noilta kahdelta kanavalta kyllä näkyy testikuva, mutta eihän sieltä vielä mitään tulee, kun on vain kaksi ottelua meneillään. Onko teidän asetuksissa vika, koska boksit eivät löydä kanavia?? Asumme Itä uudella maalla, emmekä ole ainoita, joilla on samaa ongelmaa...

T:Henri

12 kommenttia

Mistähän johtui, ja mitä asialle voisi tehdä, kun Urho total ei toiminutkaan? Urho TV:n peruspeli Espoosta näkyi, muttei sitä matsia (Tappara-Jokerit) jonka olisin halunnut nähdä.
Osalla asiakkaistamme on ongelmaa kyseisen kanavanipun kanssa, johon UrhoTV:kin kuuluu. Ongelma näkyy siten, että ilta-aikaan kanavat saattavat jumittua ja jos tekee kanavahaun, kaikkia kanavia ei välttämättä löydy kanavalistalle ollenkaan. Ongelma on selvityksessä, toivomme vian korjaantuvan mahdollisimman pian.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Janecky: Kokeilitko hakea kanavat uudelleen digiboksiisi? Löytyikö kanavalistalta kuitenkin nämä uudet kanavat? UrhoTV:n uudet kanavapaikat ovat siis 150, 151, 152 ja 153 (aiemmin 125).

Ongelma saattaa kuitenkin johtua edellisessä viestissäni mainitsemastani pätkimisongelmasta ilta-aikaan kyseisessä kanavanipussa. Asia on selvityksessä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
En ole vielä kokeillut vetää boxia tehdasasetuksille. Pelkona on vaan että menetän kaikki tallennukseni myös samalla. Kanavahaku nimittäin löytää myös kaksi (ei tosin uusina kanavina vaan vanhana) Urhotv:tä, mutta niistä tulee mustaa... Olen vaan miettinyt että sotkeeko boksi nyt näihin ne uudet urhotv:n ja total1:sen?

Pyysin myös ystävääni hakemaan eilen illalla kanavia ja hänelläKIN oli sama lopputulos. Löysi ainoastaan Total2 ja Total3:sen, eli tätä ongelmaa on Porvoon alueella.

EDIT:
Lisätään vielä että mitkään kanavat ei kyllä pätki, eikä ole aikasemmin ollut mitään ongelmia kanavienne kanssa ja Urhot hain jo maanantaina päivällä ja uudestaan eilen iltapäivällä ja illalla.
Total näkyi täällä ihan hyvin, mutta kysymyksiä tekniikasta:

Mikä idea sitä peliä oli lähettää 480x576 resoluutiolla ja ilman 16:9 tunnistetta, joten telkkarin kuva piti manuaalisesti leventää koko ruutuun? Saiskos seuraavaan peliin täyden 720x576 resoluution totalillekin ja suoraan laajakuvamuodossa?

Tällä hetkellä testikuvat tulee näin:
Urhotv: 720x576, 16:9
Total1: 480x576, 4:3
Total2: 480x576, 16:9
Total3: 544x576, 16:9




No laitetaan nyt tähän perään loppuun sama kysymys Discoveryn kanavista, että miksi pääkanava tulee täydellä resoluutiolla ja loput vajaalla, kun Urhon tai Discoveryn tapauksessa ei kyllä tunnu bittivirrasta olevan kiinni.
UrhoTV Total - kanavilla ollut kuvasuhdeongelma on korjattu tänään. Juuri tehty lyhyt testaus vahvisti että nyt kaikki neljä kanavaa näkyvät oikealla kuvasuhteella.

Discoveryn kanavat näytetään sellaisenaan kuin Discoveryltä lähetetään.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Digiboksin asennus nollasta (ns.tehdasasennus) auttoi. Nyt näkyy kaikki kanavat. Kiitos kaikista avuista.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Osalla asiakkaistamme on ongelmaa kyseisen kanavanipun kanssa, johon UrhoTV:kin kuuluu. Ongelma näkyy siten, että ilta-aikaan kanavat saattavat jumittua ja jos tekee kanavahaun, kaikkia kanavia ei välttämättä löydy kanavalistalle ollenkaan. Ongelma on selvityksessä, toivomme vian korjaantuvan mahdollisimman pian.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Niin haluaisin vain ilmoittaa että minullakin on ollut juuri tuota ongelmaa kanavanipun 9 urhotv, bonus, nickelodoen ym.

Lisäisin vain että ei tuo ongelma nyt mihinkään ilta-aikaan erityisesti ole minulla ajoittunut. Sanotaanko nyt näin että kun ekan kerran päivässä avaa boksin niin, noin joka toinen kerta boksi imoittaa että 9 (aiemmin oli 😎 kanavaa joko löytynyt taikka poistettu. Boksissa siis on automaattinen viritys jota ei saa pois päältä, tältä osin.

Jonnekin ketjuun jo tästä kirjoittanutkin mutta en jaksa hakea enään.
Tietojemme mukaan kanavanipussa 9 esiintyneet ongelmat on saatu korjattua eilen. Jos kaikkia kanavia ei löydy edelleenkään listalta, kannattaa kanavahaku tehdä uudelleen ja tarvittaessa palauttaa digiboksiin tehdasasetukset. Joissakin vanhemmissa digibokseissa tämä saattaa kyllä aiheuttaa tallennusten katoamisen, mutta uudemmilla laitteilla näin harvemmin ainakaan käy.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
En ilmeisesti ole ollut taas tarpeeksi yksiselitteinen "asiantuntijoille". Uusi kanavahaku ei ole auttanut ongelmaan tässä tapauksessa kun kerran kanavat eivät ole olleet löydettävissä ollenkaan. Siis jos kanavat vain pysyisivät näkyvissä kaapeliverkossa niin asiat olisivat ainakin omasta puolesta kunnossa tämän ongelman osalta. Muitahan ongelmia Soneralla riittää.... Tietenkin joillakin asiakkailla voi olla tarpeen digiboksin resetoiminen, mikä sinänsä on aika iso toimenpide.

Ja toisaalta... siitä Soneran tiedotuspolitiikasta... Voisikohan olla joskus mahdollista laittaa sinne häiriötiedotteet sivuille joskus jotain.... On ollut useita kaapeliverkossa olleita vikatilanteita joista ei ole mitään infoa tuonne tullut.
hvihavai: Kanavanipussa 9 havaittu yleinen häiriö on tietojemme mukaan korjattu eilisen päivän aikana. Jos kaapeli-tv -liittymässäsi kyseisen kanavanipun kohdalla on kuitenkin vielä ollut häiriötä eikä esimerkiksi laitteen tehdasasetuksien palautus ole auttanut, asiasta kannattaa olla yhteyksissä vikapalvelumme 0206 90101 numeroon, jotta ongelmaa pystytään selvittämään puoleltamme.

Mikäli käytössäsi on Soneran matkapuhelin- tai laajakaistaliittymä joiden tunnuksilla voi kirjautua Omille Sivuille, voit lähettää ongelmasta viestin vikapalveluumme myös Omien Sivujen TV-asiat palvelupyyntölomakkeen kautta.

Kiitos myös antamastasi palautteesta. Tämä palsta toimii myös yleisenä palautekanavana asiakkailtamme, jota seurataan ja josta palautetta välitetään eteepäin.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
hvihavai: Kanavanipussa 9 havaittu yleinen häiriö on tietojemme mukaan korjattu eilisen päivän aikana. Jos kaapeli-tv -liittymässäsi kyseisen kanavanipun kohdalla on kuitenkin vielä ollut häiriötä eikä esimerkiksi laitteen tehdasasetuksien palautus ole auttanut, asiasta kannattaa olla yhteyksissä vikapalvelumme 0206 90101 numeroon, jotta ongelmaa pystytään selvittämään puoleltamme.


Näyttäisi että tämä ongelma olisi ehkäpä jopa korjattukin. Nyt jää vain ne loput ongelmat/puutteet jäljelle, eli esim. KinoTV:n pätkiminen, HD-kanavien puute, ym.

Mikäli käytössäsi on Soneran matkapuhelin- tai laajakaistaliittymä joiden tunnuksilla voi kirjautua Omille Sivuille, voit lähettää ongelmasta viestin vikapalveluumme myös Omien Sivujen TV-asiat palvelupyyntölomakkeen kautta.


Onneksi ei ole muita Soneran palveluita.

Kiitos myös antamastasi palautteesta. Tämä palsta toimii myös yleisenä palautekanavana asiakkailtamme, jota seurataan ja josta palautetta välitetään eteepäin.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


No katotaan tapahtuuko mitään häiriötiedottamiselle.

Vastaa