Uusi asiakas kyselee

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!
Tarvitsin nettiyhteyden nopeuden nostoa. Puhelimessa minulle ehdotettiin, että edullisimmaksi tulisi ottaa Sonera Viihde -paketti, jolloin nettimaksut eivät seuraavan kahden vuoden keskiarvona juurikaan nousisi, mutta saisin samaan hintaan tv-kanavat ja mahdollisuudet tallentamiseen ja kaikkea muuta hyvää ja kaunista.

Ymmärsin puhelimessa, että pakettiin tulee kuukaudeksi maksutta lisäkanavapaketteja. Ok, vaikken niitä tarvitsekaan. Mutta nyt tilausvahvistusta tarkemmin lukiessani huomasin, että ko. ylimääräiset kanavat jatkuvat tarjousjakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevina. Olenko ymmärtänyt oikein? Vai onko tilausvahvistus epäselvä?
Mistään lisäkanavien jatkumisesta ei ollut puhetta. Eli pitääkö minun erikseen perua nämä lisäkanavat - vai loppuvatko ne automaattisesti yhden kuukauden jälkeen?

Vasta tänään laitteita kytkettiin, kummallista ongelmaa nettiyhteyden (pc) suhteen esiintyi, tv-kanavat näkyivät, mutta pc:n netti meni ajoittain todella hitaaksi (käytännössä ei toiminut ollenkaan), mutta sitten jotenkin omia aikojaan rupesikin toimimaan (kaikkien mahdollisten kaapelin irrottamisen ja muutenkin koko päivän asian selvittelyyn tuhrautuneen ajan jälkeen...) Mutta mistä pystyn parhaiten kysymään, jos ongelma toistuu?.
Ystävällisin terveisin JohannaKar

2 kommenttia

Viihde ja internet ovat toisensa osittain poissulkevia.

Mikäli internetin kanssa esiintyy ongelmia, kannattaa ensimmäiseksi kokeilla tietokonetta vanhan modeemin kanssa, mikäli se vain on mahdollista.
Kiitos. Kokeilin kyllä sitäkin. Tällä hetkellä netti toimii hyvin, mutta en yhtään luota mitä tapahtuu kun koneen sulkee, vieläkö löytää verkkoyhteyden... (tai löysi sen kyllä päivälläkin, mutta nopeus oli jotain ihan uskomattoman hidasta (ja minulla on sentään ollut 1 megan liittymä pitkään käytössä, sekin olisi ollut huomattavan nopea)).
Koska pc:kin on uusi, alkaa heti epäilemään itseään, että onko jokin asetus tai suojaus pielessä, mutta ei voine olla, koska samoilla asetuksilla voi toimia hyvinkin?

Vastaa