Uusi kaapelilaajakaista ei vain lähde toimimaan

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Uusi kaapelilaajakaista tuli tilattua viime viikon alussa ja myyjä lupasi että laitteet tulevat postilla perjantaina 18.5. ja myyjän mukaan johto vain seinään niin netti on tunnin sisällä käytettävissä. Laitteet tulivatkin perjantaina luvatusti mutta eipä netti lähtenytkään päälle luvatusti. Ja viikonloppu ilman nettiä.

Soitto maanantaina vikailmoituksiin jossa kahlattuani valikko helvetissä puolisen tuntia sain vihdoinkin ilmoituksen että minulle soitetaan vuorokauden kuluttua. Soitto tulikin tiistaina ja asentaja kertoi että liittymää ei ole aktivoitu joten se ei voikkaan toimia?? Asentaja pyysi liittymän MAC numeroa ja lupasi että liittymä aktivoidaan heti ja on käytössä tunnin sisällä kunhan laitteet vain sammutetaan ja kytketään uudelleen.

No nythän voi jo arvatakkin että eihän se näin todellakaan onnistunut. Useista sammuttamisista, uudelleen kytkemisestä ja liitäntöjen tarkistuksesta huolimatta modeemi edelleen vilkuttaa valoja eikä muodosta yhteyttä nettiin.

Nyt totaalisen kyllästyneenä Soneran puhelinpalveluun sekä netin kautta tehtävään vikailmoitukseen koitetaan viimeisenä keinona saada apua tätä kautta ennen palvelun tarjoajan vaihtoa.

6 kommenttia

Hei! Varmistaisin vielä, että liittymä onko liittymä lähtenyt toimimaan? Katsoin asiakastiedoistasi, että asian tiimoilta on tänään oltu yhteydessä.
Vahvistan vain tähän, että 23.5. on keskiviikko.
Niinamari kirjoitti:
Hei! Varmistaisin vielä, että liittymä onko liittymä lähtenyt toimimaan? Katsoin asiakastiedoistasi, että asian tiimoilta on tänään oltu yhteydessä.


Moi Niinamari,

Teiltä oltiinkin eilen mukavasti yhteydessä mutta liittymä ei lähtenyt monista yrityksistä huolimatta toimimaan. Soitin teille vielä illalla ja edustajanne kanssa sovittiin että asiasta jätetään vikailmoitus ja kutsutaan asentaja paikalle.

Asentaja saapuikin ripeästi paikalle tänä aamuna ja hänen mittauksiensa mukaan vaikuttaa sitä että vika olisi mahdollisesti taloyhtiön antenniverkossa, joten seuraavaksi yhteyttä isännöitsijään.

Kiitokset kaikille mukaville henkilöille jotka asiassa olivat yhteydessä minuun päin teiltä. Mutta risuja sille teidän puhelimen automaattikaverille ja valikkorakenteelle. :-)

Mutta yhteys ei edelleenkään toimi ja vaikka vika ei näyttäisi olevan teissä, laskutus liittymästä on alkanut. Onko tälle asialle tehtävissä jotain kunnes yhteys saadaan oikeasti toimimaan?
Jartsax: Kiitos palautteistasi! Onpa harmillinen tilanne sinulla siellä. Oletko ollut jo yhteydessä isännöitsijään ja saanut lisätietoa sisäverkkoasiasta? Tilanne on todella hyvin ikävä, mutta jos vikaa ei rajattu meistä johtuvaksi, ei hyvityksiä laskuun ole mahdollista saada. Toivomme todella, että asia selviää pian ja liittymä saadaan pikimiten toimimaan!
Niinamari kirjoitti:
Jartsax: Kiitos palautteistasi! Onpa harmillinen tilanne sinulla siellä. Oletko ollut jo yhteydessä isännöitsijään ja saanut lisätietoa sisäverkkoasiasta? Tilanne on todella hyvin ikävä, mutta jos vikaa ei rajattu meistä johtuvaksi, ei hyvityksiä laskuun ole mahdollista saada. Toivomme todella, että asia selviää pian ja liittymä saadaan pikimiten toimimaan!


Moi,

Asiaa on nyt väännetty taloyhtiön kanssa ja alkaa todellakin vaikuttaa siltä että taloyhtiö ei tule tekemään tarvittavia muutoksia talon antenniverkkoon jotta kaapelimodeemi saataisiin toimimaan. Harmin paikka ja vuokralaisena omat vaikutus mahdollisuudet taloyhtiön asioihin vaikuttavat olevan olemattomat.

Onneksi tilaamaani pakettiin kuului myös nettitikku jolla netin käyttö on varsin mukavasti onnistunutkin. Nyt tosin minulla tuo kaapelimodeemi seisoo tyhjän panttina ja maksukin siitä menee joka kuukausi.

Onko teidän puolestanne mahdollista tässä tapauksessa vaihtaa liittymäni pelkkään nettitikkuun?
Vai miten tässä olisi parasta edetä.

Kesäisin terveisin Jari
Hei Jartsax,
Asiasi onkin hoidossa Asiakaspalvelumme puolella, ja sinuun ollaan yhteydessä. Omasta puolestani toivottelen oikein hyvää kesän jatkoa!

Vastaa