Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Japui_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi laajakaistaliittymä ei toimi.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eli onkelma pähkinänkuoressa:

Tänään (30.6) avattu 24/1M laajakaista ei lähtenyt toimimaan. Alunperin se piti avata 29.6 mutta mitään ilmoitusta avaamisesta ei tullut joten soitin asiakaspalveluun josta kerrottiin että liittymä on auki. Noh, modeemi seinään ja kokeilemaan, tulos: ei toimi.

Modeemi: Telewell TW-EA510 v3 (b)

ADSL valo modeemissa palaa, mutta INTERNET valo ei.

Protokollana MPoA(RFC1438 / RFC2684),
VPI/VCI = 0/33,
Kehysrakenne: sillattu ja LLC
ADSL tilana Annex A ja
modulointi ADSL2+.
Automaattinen IP ja DNS haku

nämä siis asetuksia jotka olen määrittänyt modeemiin. MUTTA.
Modeemissa on sellainen kohta kuin ADSL-verkon tila. Tämä näyttää seuraavaa:

DSP ohjelmistoversio: DMT FwVer:3.9.4.20_A_TC, HwVer:T14F7_5.0
Linjan tila: Päällä
Toiminnallinen tila: ADSL G.DMT
Lähetysnopeus: 128kbps
Vastaanottonopeus: 640 kbps
SNR(läht.): 28.0 db
SNR(vast.):21.0 db
Vaimennus(läht.) 14.0 db
Vaimennus(vast.) 27.0 db

Ihmetyttää tuo toiminnallinen tila koska nimenomaan asetuksista laitoin Annex A:n ja ADSL2+:n voimaan. Sitten tuo nopeus, ei lähelläkään tavoiteltua. Asun n.1km päässä Loviisan keskustasta joten välimatka ei ole syy alhaiseen nopeuteen. Ja kuten aikaisemmin sanoin, netti ei pelaa ollenkaan.

Kysymykset kuuluuvatkin, ovatko asetukseni lähellekään oikein? jos ei niin mitä niille pitäisi tehdä?
Vai onko vika itse liittymässä, ettei olekkaan kytketty oikein?
Jätin soittopyynnön soneralle, mutta vikailmoitusta en ole tehnyt, pitäisikö?
Vai missä vika?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
10 vastausta
Katja_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 276 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Suosittelen olemaan asiasta yhteydessä asiakaspalveluun jossa voidaan tarkistaa liittymän- ja sopimuksen tilanne ja sopia mahdollisista muutoksista.

Asiakaspalvelun yhteystiedot voit tarkistaa tästä tai voit tehdä myös ajanvarauksen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tämän osion uusimmat keskustelut