VVO:n taloyhtiölaajakaista

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei!
Asun VVO:n asunnossa (Lehmihaka 1 A, Vantaa) ja mulle oli sanottu että talossa on Soneran internetyhteys ja se kuluu vuokraan. Tilasin VDSL2-modeemin Zyxel P-870M-I v2, laitoin johdot kiini, sähkö päälle, mut en saa netti-yhteyttä. Ehkä tarvitsen käyttäjatunnusta, salasanaa, tai jotain muuta?
Kiitos:)

6 kommenttia

Kunniamerkki +14
Tuleeko sinulle selaimeen Soneran liittymän aktivointisivu?
Jos ei, vaikuttaa siltä, että linjaa ei ole edes kytketty asuntoosi ja liittymä vaatii asentajan käynnin talojakamolla. Voit tilata liittymän netistä itsepalveluna tai soittamalla myyntipalveluun 0800 133 133.

Näissä vuokraan/vastikkeeseen kuuluvissa liittymissä monesti hämää se, että liittymä ei ole automaattisesti auki, vaan se pitää erikseen tilata vaikkei mitään maksakaan.
Hei Gella,

Vaikka liittymä kuuluu vuokraan, niin liittymä täytyy ensin rekisteröidä. Oletko siis rekisteröinyt liittymän nimiisi?

Kuten Kjns sanoi, liittymän rekisteröinti onnistuu esim. myyntipalvelumme kautta.

Jos tietokoneellesi avautuu rekisteröintisivu kun yhdistät koneesi verkkoon, niin rekisteröinti onnistuu myös sitä kautta. Seuraat vain sivuilla annettuja ohjeita.

Jos olet liittymäsi jo rekisteröinyt, mutta se ei ole lähtenyt toimimaan, niin kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme.
Kiitoksia vastauksistanne!
En ole rekisteröinyt liitymän nimiini ja ei tullut minulle selaimeen Soneran liittymän aktivointisivu.
Yritän Vapun jalkeen saada yhteyttä myyntipalveluun 0800 133 133.
Hei!

Valitettavasti minä en saanut netti-yhteyttä siihen asti. Olen rekisteröinyt liitymän nimiini, sitten annoin läppärini huoltoon, koska ymmärsin, ettei toimi siis "rasia" (koneessa) mihin taytyy laittaa netti-kaapeli.
Eilen sain sen takaisin, MUTTA nyt kun yritän saada yhteyttä ohjelma kirjoittaa mulle: "Kohteella Lähiverkkoyhteys ei ole kelvollista IP-määritystä".
Mitä nyt tarvitse tehdä?

Kiitos.
Hei gella

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan, että aktivointi on onnistunut. Myös liittymänumero käy (346- alkuinen numero. Jätä - merkki pois asiakaskentästä.)

Mietitään sitten, mistä IP-ongelma voisi johtua. Vika voi olla modeemissa, tietokoneessa tai meidän verkossa.
Kiitos, olen jo soittanut asiakaspalveluun ja sitten jättänyt vikailmoituksen.

Vastaa