Valokuitu laajakaistayhteys lakkasi toimimasta

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Liittymä ollut auki 2.9. alkaen ja toiminut eiliseen 19.9. asti moitteettomasti, kunnes yllättäen lakkasi yhteys toimimasta. Ei internet yhteyttä.. ohjautuu aina vaan Soneran Laajakaista rekisteröitymissivulle. Sivulta jatkettaessa eteenpäin ohjeiden mukaan tulee teksti "Liittymäsi on avattu ja on valmis käyttöön". Silti aina ohjaa jatkossakin takaisin edellä mainitulle rekiströitymissivulle, eikä netti toimi? Koneen ja modeemin uudelleen käynnistys, tai modeemin resetointi ei ole auttanut. Saiskos linjan auki, kiitos!

8 kommenttia

Hei Jtmuh,

Lisäisitkö liittymänumeron tai asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät tuohon liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä. Eli muodossa 346123456.
Ok, liittymänumero lisätty tietoihin.
Hei Jtmuh,

Kokeiletkos nyt yhteyttä uudelleen. Asetukset olivat jostakin syystä menneet pieleen ja tuosta syystä ohjauduit rekisteröintisivulle. Nyt pitäisi kuitenkin toimia.
Kiitos, loistavaa nyt kaikki näyttää toimivan! 🙂
Minullakin samantapaista ongelmaa kuin aloitusviestissä. 18.9 iltapäivällä en saanut enää yhteyttä nettiin, kokeiltu toisellakin modeemilla ja resetoitu, mutta ei vaikutusta Tietokone ilmoittaa että internet-yhteys on muodostettu., mutta millekkään sivulle ei pääse. Alussa aukesi vain joku Soneran sivu, mutta ei enää sitäkään. Olisiko asetukset menneet pieleen.
Hei jukki

Vilkaisin yhteyttäsi ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Onko ongelma poistunut itsestään viikonlopun aikana?
Ei toimi vieläkään. Tällä hetkellä 2 konetta kiinni modeemissa, ja molemmat ilmoittaa että on internet yhteys, kuitenkaan millekkään sivulle ei pääse. Välillä tulee Sonera laajakaistan rekisteröitymissivuja. Eri selaimia kokeiltu ja kahta modeemia(zyxel 660HW-D1 ja Telewell EAV510), ja molemmat käyttäytyvät samalla tavalla. Välillä yhteys saattaa katketa, mutta palautuu hetken päästä.
Hei jukki

En pysty ongelmaasi suoraan täältä ratkomaan joten suosittelisin olemaan nyt suoraan yhteydessä vikapalveluun. Uskoisin että nyt on meidän puolelta kuitenkin ongelmaa koska sama ongelma toistuu sinulla molemmilla modeemeilla.

Vikapalveluun saat yhteyden joko soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa