Valokuitu - pätkimisongelman selvittely

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei.

Huusholliin tulee valokuitu 100/10 nopeudella. Liittymään olen kaikinpuolin tyytyväinen - paitsi pätkimiseen pari kertaa päivässä. Mistähän tuota ongelmaa voisi lähteä etsimään? Näkyykö Soneran päästä mitään syytä?

Pätkimisen aikaan modeemin etusivulla näkyy: "N/A (VDSL ei ole päällä) / N/A (VDSL ei ole päällä) kbps". Tila

Modeemi: Telewell TW-EV904 (1.26a)
Paikkakunta: Kuopio

Talo sisäjohtoineen on 60-luvulta, eli syy toki voi olla niissä. Jos asiaan vain saisi kuitenkin varmuuden, että missään operaattoripuolen asetuksissa tms. ei ole mitään korjattavaa.

4 kommenttia

Hei julpero,

Vilkaisin miltä liittymäsi näyttää verkosta katsottuna eikä siellä ainakaan viimeiseen pariin päivään ole näkynyt pätkintää ja nopeuttakin tulee modeemille noin 97M. Pientä virheilyä linjassa on, joka saattaisi aiheuttaa kyseistä ongelmaa ja voinkin laittaa virheenkorjausta linjaan lisää, jos niin haluat. Käytännössä lisää hieman viivettä (ping), joka saattaa vaikuttaa esimerkiksi pelaamiseen mutta mahdollisesti poistaa tuon virheilyn linjasta.
Hei.

Muistaakseni yhteys pätkäsi eilen juuri 5-10 minuuttia ennen kuin laitoin viestiä... Mutta lisää vaan virheenkorjausta. Pieni pingin lisääminen ei haittaa mitään, eli lisää vaan virheenkorjausta!
Tehtiinköhän tälle jotain muutoksia..? Vika ei ainakaan ole vielä korjaantunut ja pätkimistä esiintyy edelleen pari kertaa päivässä - viimeeksi muutama minuutti sitten.
Hei Julpero,

Jos yhteys edelleen pätkii niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa