Valokuituliittymä

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei! Talonyhtiöömme tulee huomenna tämä valokuituyhteys ja tilasin pari päivää sitten sonera Laajakaistan nopeudella 10/10 Mbit/s ja tänään tuli vahvistus että asentaja tulee asentamaan liittymän 12.04.2013 08:00-20:00 välisenä aikana. Niin kysymys kuuluu että tuleeko joku asentamaan sen kotia koneelle vai miten tämä homma toimii?

6 kommenttia

Hei Marru_,

Asentaja tulee kytkemään liittymäsi alakerran jakamotilaan. Jos sinulle on toimitettu modeemi niin se olisi hyvä olla tuolloin 12.4 seinässä ja toiminta valmiudessa. Kannattaa melkein laittaa jo edellisenä iltana koska asentajat aloittavat päivänsä melko aikaisin. Jos sinulla ei ole modeemia eikä sellaisesta ole ollut puhetta, silloin seinässä on todennäköisesti suoraan ns. ethernet-portit joista yhteys toimii suoraan, kun kytket siihen koneen verkkojohdolla. Varsinaisesti ketään ei ole huoneistoosi tulossa ellei asennuksessa ole jotain epäselvää ja asentaja haluaa varmistaa toimivuuden rasialta saakka.
Samasta aiheesta itsellänikin olisi kysymys.

Taloyhtiöömme on tänään asennettu valokuituyhteys. Tilasin liittymän pari päivää sitten, ja asiakaspalvelusta luvattiin että se aukeaa samoihin aikoihin, kuin yhteys asennetaan. Sain kuitenkin myöhemmin tilausvahvistuksen, jonka mukaan liittymä aukeaa vasta 15. päivä. Miksi toimituksessa kestää niin kauan? Voiko asennusta aikaistaa? Edellinen laajakaistayhteytemme lakkasi toimimasta tänään valokuitukaapelin asennuksen yhteydessä ja miltei kaksi viikkoa ilman nettiä tuntuu hurjalta ajalta ihmiselle, joka tarvitsee työssään nettiä.

Kiitos avustanne jo etukäteen.
Hei niinacmon!

Lisäisitkö tilausnumerosi profilisi tietoihin asiakasnumeron paikalle, niin pääsemme tutkimaan, olisiko toimitusta mahdollista aikaistaa.

Jos haluat hoitaa asian mahdollisimman pian, niin voit toki ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme 0200 17000 (ma–pe 8–20, la 9–16.30).
Ah, tietenkin. Nyt pitäisi löytyä.
Hei niinacmon,
Ikävä kyllä asennuksen aikaistaminen ei onnistunut, asentajien kalentereissa ei ollut vapaita aikoja ennen tuota ilmoitettua päivää. Pahoittelut tästä!
Oikea modeemi on tilauksessa ja väliaikaisesti on ADSL profiili päällä niin kauan kuin VDSL2 modeemi on tullut. Eli kiitoksia vastauksesta.

Vastaa