Vanhat viestit, kuvat yms. uuteen puhelimeen

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Minulla on jo useamman vuoden ajan ollut Nokia 2600. Sinne on kertynyt kivasti kuvia ja kaikenlaista pentä sälää. Olen vähän tälläinen haahuilija, ja tykkään kirjoitella muistiin kaikenlaisia teksinpätkiä, runoja sun muuta. Kännykkä on aina mukana, niin sinne on sitten kertynyt kaikenlaisia raapustuksia.
Nyt tuo puhelin on ruvennut ilmoittelemaan, että muisti on täynnä ja viestit jää jökkiin.

Aion nyt ostaa Nokia C5-03:n. Aattelin vaan kysyä, että saako nuo kaikki sälät siirettyä siihen ja siitä konelle? Miten nuo kalenterimerkinnät saisi tallennettua jotenkin? Vait pitääkö kirjoittaa kaikki käsin paperille? 🙂 Entäpä säilyykö vanhat viestit? Kuvatkin olisi kiva saada koneelle, kun tuosta vanhasta niitä ei saa siirettyä mihinkään. On siellä joku "lähetä sähköpostiin", mutta se ilmoittaa, että: "sähköposti laatikkoja ei ole käytössä". Johonkin ovi palveluun olen kait liittynyt.

Jos joku jaksaa vastata, niin toivottavasti selkeästi. Olen jo vuosia sitten tippunut kärryiltä näissä kännykkä asioissa. En tajua mitään mistään Bluetooth tai ovi asioista.

Niin ja ihan vähän aiheesta sivulle... Saako eri henkilöille lisätä erilaiset viestiäänet?

4 kommenttia

Hei Pihalla: Voit kopioda puhelimen sisältöä esim. kalenterimerkintöjä, viestejä ja kuvia tietokoneellesi ja tietokoneelta uuteen puhelimeesi kätevästi Nokia Ovi Suite –ohjelmiston avulla. Lisätietoa Ovi Suiten tarjoamista mahdollisuuksisa löydät Nokian sivustolta ja samasta paikasta voit myös ladata ohjelmiston tietokoneellesi.

Nokia C5-03:ssa voit valita henkilölle soittoäänen, mutta toiminne koskee puheluja, ei tekstiviestejä.
Olethan tutustunut edullisiin Nokia C5-03 tarjouspaketteihin Verkkokaupassamme?
Juu sain nyt hommattua tuon USB:n ja ovi-palvelun.
Mutta kun kytken puhelimen koneeseen ei tapahdu mitään. Lukee vain ettei laita ole käytettävissä.
Ohjeissa lukee, että: "Nokia Suitea voi käyttää vain, kun USB-tila on Nokia Suite (tai Nokia Ovi Suite tai PC Suite). ". Minun puhelimessa lukee vain, että "Bluetooth päällä/pois päältä".
Pitääkö tuolta kännykästä säätää jotain vai tuolta ovesta?
Pihalla: vaikuttaisi siltä, että ongelma on Nokian puolella. Neuvon sinua tarkistamaan Nokian tuki-sivustolta josko sieltä löytyisi apua.

Nokian tuki-sivustolle pääset klikkaamalla tästä.
Luin noita ohjeita ja koitin saada ne toimiin, mutta ei tapahdu mitään.
Koko ajan vaan ilmoittaa, että "tämä ja tuo yhteys eivät ole käytössä" yms. Ei ole yhteyttä tietokoneseen, BT ei ole käytössä (vaikka pitäisi olla?). Kännykässä ei lue mitään pc-suitesta tai ovi-palvelusta...

Ei voi muuta kun käydä koko roska läpi ja kirjoittaa käsin muistiin tärkeimmät merkinnät ja varmuuden vuoksi ne osoitteetkin, kun ei ole varma siirtyykö ne uuteen puhelimeen. Kuvat aattelin lähettää kaverille, joka sitten siirtää ne omasta puhelimesta koneelle. Pari biisiä siellä on kans, mut ne voi suoraan poistaa, en mä sellaisia tarttel

En viitti osaa edes uutta puhelinta, kun tässä on jo kauhea homma saada asiat toimiin =)
Poistan nyt noita vanhoja hommia, niin tulee lisää tilaa.

Vastaa