Vanhojen asiakkaiden "arvostus"

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 5 katselukertaa

"Ohittamaton jatkotarjous!

Olet pitkäaikainen asiakkaamme, kiitos siitä! Siksi haluammekin tarjota sinulle edullista jatkosopimusta luotettavasta laajakaistayhteydestä ja Sonera Viihteestä, kun päivität sopimustasi nyt."


Näillä sanoilla alkaa postiluukusta tänään tipahtanut Soneran mainoskirje. Lupaavan kuuloinen aloitus, joten perehdytäänpä tarjoukseen tarkemmin:

Sitoutumalla seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Soneraan vanha asiakas saa laajakaistan ja Sonera Viihteen yhteishintaan 39,90 kuukaudessa. Eli samaan hintaan kuin olen maksanut tähänkin asti. Eipä kovin kummoinen tarjous pitkäaikaiselle asiakkaalle, joka jatkaisi Soneran orj... asiakkaana seuraavatkin kaksi vuotta.

Mutta, mutta, ei siinä vielä kaikki.

Samanaikaisesti Sonera promoaa uusille asiakkaille laajakaista+Sonera Viihde -pakettia, johon tulee vielä kaupan päälle MTV Total Sportin tilaus vuodeksi ja 10 maksutonta leffavuokrausta. Ja hintaa uuden asiakkaan paketille tulee 39,90 eli täsmälleen saman verran kuin vanhan asiakkaan "ohittamattomalle jatkotarjoukselle", joka ei sisällä mitään lisäetuja.

Miksi on näin? Miksi edes esitätte arvostavanne vanhoja asiakkaitanne, ja samalla kuitenkin kusette heidän päälleen uskomattomilla "tarjouksillanne", jotka ovat aina huonompia kuin uuden asiakkaan edut?

Kaiken lisäksi olette näemmä myös muuttaneet laajakaistojenne nimiä ja - mikä tärkeintä - luvattuja nopeuksia. Eli kun minulla on tähän asti ollut Valokuitu 24 Mbit/s -laajakaista, niin jatkossa maksaisinkin saman summan Kodin Netti -kaistasta nopeudeltaan... niin minkä verran?

Sen enempää kotiin tulleessa lappusessa kuin viimeistä vahvistusklikkausta vaille valmiissa nettitilauksessakaan ei missään mainita, minkä nopeuksiseen laajakaistaan olisin nyt sitoutumassa kahdeksi vuodeksi. Pienellä präntillä sivun alareunassa lukee kyllä, että "Sonera tarjoaa Sonera Kodin Netti PLus ADSL 8-20M tai Kodin Netti Plus Valokuitu 10-20M tai Kodin Netti Teho Valokuitu 50-100M -liittymän", mutta missään ei mainita, mihin niistä juuri minä olen sitoutumassa.

Jollen aivan väärässä ole, niin tuollainen "pimittävä" kaupanteko lienee jopa lainvastaista??

Ja jos nyt oletetaan, että tuon 24-megaisen liittymäni korvaisi noista vaihtoehdoista todennäköisesti Kodin Netti Plus Valokuitu 10-20M, niin jostain kumman syystä minulla ei vieläkään vanhana asiakkaana olisi voittajan olo, kun nykyisin hienosti suurimman osan aikaa 21-22 megan nopeudella pelittävä kaistani korvautuisi siis pahimmillaan jopa 10 megan vauhdilla matelevalla p***alla - samaan hintaan!

Huh, tulihan suollettua paljon tekstiä, mutta mielestäni aihettakin oli. Toivoisin todellakin, että tämä herättäisi hieman keskustelua niin muiden käyttäjien kuin Soneran edustajienkin keskuudessa. Tarkemmin ajatellen tässähän on jo aika monta riviä valmista tekstiä mojovaa blogi- tai kolumnipläjäystäkin varten...

4 kommenttia

Itselle tuli sama tarjous tekstiviestillä justiinsa. Uskomatonta paskaa. Ennen sai kuitenkin eka vuoden 29,90 ja toinen 39,90. Ottakaahan nyt sielläpäässä taas järki käteen. Pistäkää nyt edes se mtv paketti vuodeksi, niinkuin uusille asiakkaille. Muuten ei kauppoja kyllä enää tule. Ja vastatkaa tähän viestiin.
Hei Jompe76 ja Yarchum!


Kiitoksia molemmille viestistä ja palautteesta. Tosiaan vanhoille tarjotaan ihan samoja palveluja kuin uusillekkin. Nykyään vähenevissä määrin on mitään eroavaisuuksia. Esimerkiksi puhuttu laajakaista+viihde+12kk mtv sport on sekä nykyisille, että myös vanhoillekkin asiakkaille(tarkistin molempien kohdalta ja tämä saadaan. Tämän lisäksi samainen kampanjoja löytyy, monesta muustakin.

Se kampanja mikä olette saaneet viestillä on enemmän automaattinen ehdotus, joka lähtee kun sopimus on päättymässä ja on kätevä tapa jatkaa samaan malliin kuin siihenkin saakka, eikä tällä ole tarkoitus vähätellä ketään. Eli Jos haluatte keskustella sopimuksen jatkosta, niin laittakaa tarkempaa viestiä tietoineen, joko soittopyyntötyökalun, asiakaspalvelumme tai myös facebookin yksityisviestillä, niin katsotaan teille sopivat tarjoukset.


Tuohon nimien muutokseen. Eli jos vaihdat liittymän tyypin uuden tarjoaman mukaan, niin ei siinä tapahdu hidastumista. Muutos mikä koski on ainoastaan nimityksiä jolla yhdistettiin nimivalikoimanne ja annettiin niille kuvaavampi nimi, josta selviää myös samalla vaihteluväli. Nuo useat vaihtoehdot mitä löytyy, johtuu juurikin käytettävästä tekniikasta ja se nopeus menee myös sen mukaan.
Kiitos vastauksesta.

Lähetin Facebook-sivujenne kautta pyynnön jatkotarjouksesta. Katsellaan, mitä tuleman pitää...
yarchum: Hyvä juttu! Palataan siellä 🙂

Vastaa