Vastaanottajalle menee toistuvasti vanha tekstiviesti

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Olen lähettänyt runsaan kuukauden aikana muutaman tekstiviestin ystävälleni, yleensä Vastaa-toimintoa käyttäen, mutta myös hakemalla hänen numeronsa osoitteistosta. On ilmennyt, että hän on saanut usean kerran saman vanhan viestin, vaikka omassa puhelimessani lähetetyissä viesteissä näkyy oikea, ajankohtainen viesti. Yllättäen vanha viesti on mennyt hänelle senkin jälkeen, kun olin jo poistanut sen puhelimestani ja yrittänyt siis jälleen viestiä aivan uutta asiaa.

Kun tämä vanha viesti saapuu ystäväni puhelimeen, ei kuulu merkkiääntä eikä näyttöön tule tekstiä saapuneesta viestistä, vaan ilmaantuu vain kirjeen kuva.

Missä vika? Käytössäni on vanha peruskännykkä mallia Nokia 2626. Muilta yhteydenpitokumppaneilta en ole saanut vastaavaa palautetta. Tilanne on kovin harmillinen ja kiusallinenkin.

3 kommenttia

Huomenta lahtpi,

Kyse näissä viestiongelmista on yleensä siitä, että vastaanottajan puhelin kaivaa viestin omasta muististaan sen sijaan että viesti lähettäjältä lähtisi useamman kertaa. Yleensä ongelma liittyy pitkiin viesteihin. Vastaanottaja voisi poistaa vanhan viestin muistista kokonaan ja tarkistaa, ettei viesti jää talteen myöskään sim-kortin muistiin tai muualle. Lisäksi vastaanottajan tulee resetoida laitteensa. Jos nämäkään toimenpiteet ei auta, vastaanottajan kannattaa toimittaa puhelin huoltoon. Viestin lähettäjä ei valitettavasti pysty vaikuttamaan siihen, että ongelma saadaan pois päiväjärjestyksestä 🙂
Kiitos pikaisesta vastauksesta! Kerron ohjeesi vastaanottajalle.

Nyt muistui mieleen vanhempi, selitystä vaille jäänyt tapahtuma, joka toistui kahdesti. Tekstiviesteistä tässäkin on kysymys, mutta vastaanottaja oli eri kuin ensimmäisen kysymyksen pulmassa.

Olin säilyttänyt muutaman pitkähkön, samalle henkilölle lähettämäni viestin. Jonkin ajan päästä tarvitsin viestien tietoja. Yllättäen Lähetetyt-kansiossa ko. viestit olivat muuttuneet siten, että osa teksistä oli hävinnyt ja kahden viestin sisältöä oli yhdistynyt. Mikä selittäisi tämän?
Hei lahtpi !

Tuopa on sellainen kysymys, että melkeinpä neuvoisin sinua hakemaan apua Nokian asiakaspalvelusta. Sieltä varmasti saat kysymykseesi vastauksen.

http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/yhteystiedot/

Vastaa