Vdsl2 + IPTV ongelmat

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Internet yhteyteni ei toimi. Olen jättänyt teille vikailmoituksen, joka on ymmärtääkseni vielä auki siellä teidän päässä joten en pysty sitä uusimaan. Tämän hetkiset ongelmat alkoivat kun nostin nopeutta 24/2:sta 100/10:iin. Käytän liittymässäni Soneralta saamaani Thomson 789vn modeemia.

Tein vikailmoituksen jonka johdosta Alkuviikosta yhteyteni mukaanlukien iptv toimi päivän, jolloin teidän asiantuntijanne sanoi tekevänsä asetuksiini vielä viimeisiä silauksia seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä netti oli taas pimeä, Jonka jälkeen tein uuden vikailmoituksen, Jolloin Asiantuntijanne soitti ja yritettiin siinä sitten saada yhteyttäni toimimaan ja sieltä päästä nettiyhteyteni saatiin toimimaan ottamalla iptv pois käytöstä. Tämä oli keskiviikkona. tällöin asiantuntijanne ilmoitti että hän perjantaina loppiaisen jälkeen laittaa iptv:n myös toimimaan. Mutta kun perjantaina tulin töistä huomasin että enää ei toimi nettiyhteys ja sitä myötä ei myöskään iptv.

Modeemin Web ui:sta ilmenee että yhteys soneralle on muodostettu, iptv ei yhdisty... mutta dsl ja vdsl yhteys on muodostettu. joten olen hieman ihmeissäni kun yhteyteni on saatu kokonaisuudessaankin toimimaan kunnolla. Miksei sitä sitten enää saa millään toimimaan. Tietokoneessa on kaikki kunnossa olen varma siitä koska perheemme iphonetkaan eivät yhdisty modeemin kautta internettiin. Tietokone on yhdistetty modeemiin suoraan ethernet kaapelia käyttäen.

3 kommenttia

Jotain vikaa yhteydessä on, vaikka DSL-yhdeys muodostuukin. Liittymästä on avoin vikailmoitus. Lisäsin siihen linkin tähän ketjuun, joten vikailmoituksen käsittelijä voi halutessaan lukea mitä olet vian oireista tänne kirjoittanut.
DSL Connection
Link Information

Uptime: 0 days, 0:22:10

DSL Type: ITU-T G.993.2

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 12.789 / 101.015

Output Power (Up/Down) [dBm]: 8,5 / 429496707,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 0,0 / 0,6

SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,2 / 15,7

System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----

Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / IKNS

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): -

Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0

FEC Errors (Up/Down): 3.004 / 3.004

CRC Errors (Up/Down): 14 / 5

HEC Errors (Up/Down): 378 / 0

Tässä Thomsonin dsl linkin informaatiota. Minua henkilökohtaisesti ainakin hämää tuo output powerin lukemat. mutta jos tästä infosta on hyötyä vikailmoitukseni käsittelijälle niin hyvä niin.
Laajakaista Extra - liittymäsi konfiguraatiota on nyt korjattu ja yhteys näytää toimivalta. Jotain normaalista poikkeavaa epäselvyyttä tässä on ollut, sillä korjaus kesti melko pitkään.

Vastaa