Verkkosovittimen käynnistäminen

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Missähän mahtaa olla vika?
Sonera Internet Avustaja pongahtaa vähän väliä ruutuun ja aina on sama vika:

*****
Yhteyden vianselvitys: käynnistä langaton sovitin uudelleen
-------------------------------------------------------
Sonera Internet Avustaja on havainnut, että verkkosovittimellasi Realtek RTL8187B Wireless 802. 11g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter on vaikeuksia kommunikoida langattomien verkkojesi kanssa. Ongelma ratkeaa usein sovittimen uudelleenkäynnistyksellä.

Napsauta Jatka käynnistääksesi verkkosovittimesi uudelleen.
*****

Ja kun jatkaa verkkosovitin käynnistetään uudelleen. Ja menee taas hetki ja sama ilmoitus tulee. Juuri nytkin tuo ilmoitus on ruudulla, nettiin pääsee siis vaikka tuo ilmoitus tulee.

Olen koittanut jo tuon verkkosovittimen ajurin päivittämistä, mutta saan ilmoituksen että se on jo ns. uusin mahdollinen ajuri.

Käytössä on siis Soneran ADSL, langaton yhteys modeemiin A-Link ADSL2+ 4-port+wlan, koneena Toshiba Satellite L40-kannettava.

Missä siis mahtaa vika olla?

1 kommentti

Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että Sonera Internet Avustaja - ohjelma ei havaitse että yhteys toimii normaalisti vaikka yhteys on kunnossa, vaan ilmoittaa virheestä.

Sonera Internet Avustajan uudelleenasennus voisi auttaa ongelmaan.

Voit myös poistaa Sonera Internet Avustajan asetuksista vaihtoehdon 'Käynnistä Sonera Internet Avustaja tietokoneen käynnistyksen yhteydessä', ja käynnistää Sonera Internet Avustaja erikseen tilanteessa, jolloin tarvitset apua liittyen internetyhteyteen.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa