Verkkotallennuksissa ongelmia (yleinen topic kaikille)


Noniin, tehdäänpäs tällainen topic kaikille verkkotallennusongelmille. Näyttäisi vähän uusimpien topikkien osalta siltä, että tällaiselle topikille on kohta paljon tilausta.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Verkkotallennusongelma, ohjelmatiedot koti-tv:n tallennus-valikosta:

Nimi: Toimintatorstai: Taken
Kanava: Nelonen
Aloitus: 111012 21:30
Kesto: 02:05
Kuvaus: Kenoarvonta

Huomioikaa "kenoarvonta" ohjelmakuvauksessa!! Kun tallennusta toistaa, sen kesto on vain 00:15:09 (eli siis 15min.) ja näyttäisi olevan juurikin "kenoarvonta"-tallennus, jonka varoajan aikana lopussa näkyy leffan "Taken" alkua joka loppuu tietenkin kesken.

Tallennus tehty: nettitallennussivun kautta n. 1 tunti ennen elokuvan alkua. Ja siis tallennettu varmasti oikea ohjelma, eli "Taken"-leffa.

Ilmoitettu vikapalveluun netin kautta.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Että sellasta, kyllä se surina vaan osaa.. eipä kyllä kovin pitkään tätä "palvelua" taaskaan kerinnyt käyttää ilman ongelmia. Uskaltaako tässä enää nauhoitella mitään vai pitääkö ruveta aikataulujen orjaksi ja katsella ohjelmia just silloin kuin kanavaohjelmoijat ovat päättäneet niitä lähettää?!

43 kommenttia

Hei. En näitä jaksa lukea tarkemmin, mutta huomasin että joku oli saanu menettämiään nauhoituksia takaisin. Tein vikailmoituksen , mutta mitään ei ole kuulunut. Pistä nyt näistäkiun sinne toivomus ohjelmien palauttamiseksi. Eli huhtikuun alusta kaikki sydämmenasialla jaksot, olisikohan noin 50 kpl, vaimokin tulisi taas paremmalle päälle, sekä viimeinen vallan linnake, jäi päätösjakso näkemättä. Ne muut 200++++ eivät niin tärkeitä, hyvä tosin jos nekin saisi takaisin.
Ja vielä jälkikäteen, Taivaan tulet sarjasta katosi 4 ensimmästä jaksoa. Nekin olisi kiva saada takaisin
@Marko- tai muu soneran työntekijä:

Sain juuri teiltä viestin jossa kerrotaan:

Hei, liittymäänne koskeva vika liittyy alueelliseen vikaan. Ilmoitamme, kun vika on korjattu.

Hienoa, jotain selvyyttä rupeaa tulemaan.

MUTTA, kirjoitan tästä samasta asiasta jo monennenko kerran, mitä vikaa tuo ilmoitus koskee?! Eikö teillä vieläkään ymmärretä, että asiakkaalla voi olla monta eri vikailmoitusta vetämässä? Miksi näihin viesteihin ei saa tarkempaa tietoa mistä viasta on kysymys? Miksi ei ole esim. avointa tikettijärjestelmää josta asiakas voisi seurata ilmoituksensa etenemistä (+ jättää lisätietoja jos tarpeellista)? Koskeeko tämä ilmoitus ohjelmakirjasto-ongelmaa? Tallennusten toimimattomuutta? Vaiko tallennusten torstaista laajaa häviämistä joka on liitetty "tallennusten toimimattomuus" vikailmoitukseen?

Olisi todella kiva, jos ei mitään parempaa tikettijärjestelmää tule, että edes näihin (yhdensuuntaisiin) tekstiviesteihin kirjoitettaisiin mitä vikailmoitusta ne koskee. Kiitos.
Meiltäkin hävisi yli 300h nauhoituksia. Onko ne vielä mahdollista saada takaisin? Pari leffaa nauhoitteista olisi vielä halunnut nähdä.










 

MUTTA, kirjoitan tästä samasta asiasta jo monennenko kerran, mitä vikaa tuo ilmoitus koskee?! Eikö teillä vieläkään ymmärretä, että asiakkaalla voi olla monta eri vikailmoitusta vetämässä? Miksi näihin viesteihin ei saa tarkempaa tietoa mistä viasta on kysymys? Miksi ei ole esim. avointa tikettijärjestelmää josta asiakas voisi seurata ilmoituksensa etenemistä (+ jättää lisätietoja jos tarpeellista)? Koskeeko tämä ilmoitus ohjelmakirjasto-ongelmaa? Tallennusten toimimattomuutta? Vaiko tallennusten torstaista laajaa häviämistä joka on liitetty "tallennusten toimimattomuus" vikailmoitukseen?

Olisi todella kiva, jos ei mitään parempaa tikettijärjestelmää tule, että edes näihin (yhdensuuntaisiin) tekstiviesteihin kirjoitettaisiin mitä vikailmoitusta ne koskee. Kiitos.




Ei yhtään hullunpi idea. Tekstiviesti infoaminen ei ole toimiva ilmoitus tapa, jos avoimia ilmoituksia on useampia. Harvemmin tällaista kuitenkin tapahtuu, mutta ajoittain kuitenkin. Avoimen tikettijärjestelmän seuraamisen voisi hoitaa esim. Omien sivujen kautta. Tällä hetkellä tämä ei ole kuitenkaan mahdollista meidän omien järjestelmien vuoksi. Järjestelmät ja toimintamallit kuitenkin muuttuvat ja kehittyvät kokoajan.

Esimerkkinä: nykyään avoimelle vikailmoitukselle voi laittaa lisätietoja Omien sivujen kautta.


Palataan sitten alkuperäiseen aiheeseen. Verkkotallenteiden kanssa on tosiaan nyt ongelmia. Asiaa selvitetään meillä edelleen. Pyytäisin kaikilta kärsivällisyyttä asian suhteen. Asian selvittäminen ottaa oman aikansa, mutta se pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.

Arttu- kirjoitti:
Tekstiviesti infoaminen ei ole toimiva ilmoitus tapa, jos avoimia ilmoituksia on useampia. Harvemmin tällaista kuitenkin tapahtuu, mutta ajoittain kuitenkin.

Varmasti harvemmin joo, minun tapauksessa se on kuitenkin ollut lähes sääntö kuin poikkeus. Tänään tuli kaksi täysin identtistä "korjattu jotain" txt-viestiä tunnin sisään. Ohjelmakirjastot ja tallennukset toimivat jälleen. Kiitos.

Mutta voisiko joku tsekata vielä, että mikä tilanne on minun aiemmin täällä listaamillani hävinneillä tallenteilla; onko ne vielä avoinna järjestelmässänne vai menikö sekin nyt kiinni kun kerran ne Marko täällä vikapalvelusta meni liittämään edelliseen tallenneongelma-vikailmoitukseeni (toimimattomista tallenteista, joka siis oli alueellinen vika ja nyt tänään korjattu)? Ei se sittenkään ehkä ollut viisasta niitä yhdistää..

Toiseksi, olisiko mahdollista saada lisäaikaa Viasat-paketille tämän 6 päivän ohjelmakirjaston toimimattomuuden takia? On menossa poikki muistaakseni 3.7. ja nyt jäi tosiaan 6 päivältä käyttämättä vian takia.

Arttu- kirjoitti:
Esimerkkinä: nykyään avoimelle vikailmoitukselle voi laittaa lisätietoja Omien sivujen kautta.

Ai, milloinkas tuo on tullut? Mistä se onnistuu? Onko joku linkki heti omatsivut-pääsivulla? Ja toimiiko se jos on auki useampia ilmoja samaan aikaan?

Olisi kiva kun tiedottaisitte asioista yleensä. Esim. sitä "ajankohtaista"-sähköpostitiedotetta en ole saanut sitten viime marraskuun! Sama juttu esim. boksin päivitysversiot, miksi niistä ei voi julkaista aina versiohistoriaa? Asiakkaat haluavat tietoa mitä tapahtuu.

Arttu- kirjoitti:
Verkkotallenteiden kanssa on tosiaan nyt ongelmia. Asiaa selvitetään meillä edelleen. Pyytäisin kaikilta kärsivällisyyttä asian suhteen. Asian selvittäminen ottaa oman aikansa, mutta se pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.

Eli siis onko nyt kyseessä ainoastaan ongelma jossa tallenteita on hävinnyt käyttäjiltä aika reippaasti?

Mitähän siellä oikein tapahtuu koska tänään päivällä/illansuussa mun tallennelistalle tuli takaisin 6h tallenteita joita olen ITSE poistanut nyt lähiaikoina. Esim. 1 eilen poistettu leffa, muutama jakso simpsoneita ja family guyta poistettu parina viime päivänä, ja sitten 1 leffa joka poistettu jo viime viikon maanantaina (tämä sama tallenne on nyt tullut takaisin jo 2 eri kertaa, eka kerta oli sen teidän viime alkuviikon varmuuskopiopalautuksen takia)?! Yhtään torstaina "megapuhdistuksessa" hävinneitä tallenteita EI ole tullut vielä takaisin.

Kannattaako tallennuslistalta poistella itse nyt yhtään mitään kun teillä on joku tilanne päällä?

On tää aika sekavaa kun:
    - ekaksi varmuuskopion takia hävisi parin päivän tallennukset ja tuli takaisin tallennukset mitä oli itse poistanut parin päivän ajalta
    - sitten viime torstaina hävisi useita kymmeniä tunteja tallenteita (onneksi minulta niin vähän, joltainhan meni yli 800h!)
    - ja nyt tänään tosiaan minulle tuli takaisin 7 tallennusta jotka olin poistanut itse muutaman päivän sisällä (poislukien 1 viime viikolta).

On kyllä harvinaisen sekavaa.. toivottavasti saatte jotain järkeä sinne tsysteemiin.. ja ne hävinneet tallennukset takaisin.
Sain kanssa vastaavat tekstiviestit "paikallinen ongelma" ja "vika korjattu resetoi laitteet"

Tallennus valikkoon on nyt ilmaantunut 600h tuntia tallenteita jotain jäi varmaan puuttumaan ja osa pudonnut vanhuuttaan pois listasta.














 

Mutta voisiko joku tsekata vielä, että mikä tilanne on minun aiemmin täällä listaamillani hävinneillä tallenteilla; onko ne vielä avoinna järjestelmässänne vai menikö sekin nyt kiinni kun kerran ne Marko täällä vikapalvelusta meni liittämään edelliseen tallenneongelma-vikailmoitukseeni (toimimattomista tallenteista, joka siis oli alueellinen vika ja nyt tänään korjattu)? Ei se sittenkään ehkä ollut viisasta niitä yhdistää..




Tallenteiden palautus ongelma on vielä hieman auki, mutta valoa näkyy tunnelin päässä. En uskalla luvata että kaikkia tallennuksia saadaan palautettua, mutta toivotaan että edes suurin osa saadaan palautettua.












 

Toiseksi, olisiko mahdollista saada lisäaikaa Viasat-paketille tämän 6 päivän ohjelmakirjaston toimimattomuuden takia? On menossa poikki muistaakseni 3.7. ja nyt jäi tosiaan 6 päivältä käyttämättä vian takia.




Tähän en osaa ottaa vielä kantaa. Hyvitysasiat katsotaan sen jälkeen kun kaikki ongelmat on saatu korjattua lopullisesti. Tämä asia pitää siis selvittää myöhemmin.












 

Ai, milloinkas tuo on tullut? Mistä se onnistuu? Onko joku linkki heti omatsivut-pääsivulla? Ja toimiiko se jos on auki useampia ilmoja samaan aikaan?




Tämä ominaisuus on tullut noin 1-2 kk sitten. Tarkkaa aikaa en muista. Omien sivujen muutokset ovat hieman kesken, joten siitä ei ole infottua tämän takia tarkemmin. Lisätietoja voi jättää Liittymänhallinan kautta. Tarkemmin sanottu Jätä vikailmoitus linkin kautta. Järjestelmä tunnistaa, jos sinulla on vikailmoitus auki.












 

Olisi kiva kun tiedottaisitte asioista yleensä. Esim. sitä "ajankohtaista"-sähköpostitiedotetta en ole saanut sitten viime marraskuun! Sama juttu esim. boksin päivitysversiot, miksi niistä ei voi julkaista aina versiohistoriaa? Asiakkaat haluavat tietoa mitä tapahtuu.




Tästä päivitysinfosta on laitettu palautetta eteenpäin. Valitettavasti tähän ei ole tullut mitään vastausta.












 
[quote="Arttu-":14ikqq8n]Verkkotallenteiden kanssa on tosiaan nyt ongelmia. Asiaa selvitetään meillä edelleen. Pyytäisin kaikilta kärsivällisyyttä asian suhteen. Asian selvittäminen ottaa oman aikansa, mutta se pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.




Eli siis onko nyt kyseessä ainoastaan ongelma jossa tallenteita on hävinnyt käyttäjiltä aika reippaasti?[/quote:14ikqq8n]

Tarkoitin tuolla ongelmia kuten ohjelmakirjastot ei toimi ja tallennuksia hävinneet.












 

Mitähän siellä oikein tapahtuu koska tänään päivällä/illansuussa mun tallennelistalle tuli takaisin 6h tallenteita joita olen ITSE poistanut nyt lähiaikoina. Esim. 1 eilen poistettu leffa, muutama jakso simpsoneita ja family guyta poistettu parina viime päivänä, ja sitten 1 leffa joka poistettu jo viime viikon maanantaina (tämä sama tallenne on nyt tullut takaisin jo 2 eri kertaa, eka kerta oli sen teidän viime alkuviikon varmuuskopiopalautuksen takia)?! Yhtään torstaina "megapuhdistuksessa" hävinneitä tallenteita EI ole tullut vielä takaisin.

Kannattaako tallennuslistalta poistella itse nyt yhtään mitään kun teillä on joku tilanne päällä?




Tallennuksia yritetään palauttaa mahdollisuuksien mukaan. Tallennuksia voi poistaa, mutta ne saattavat palautua, joten poistaminen voi olla hieman turhaa. Tilannetta kannattaa nyt seurata rauhassa.












 

On tää aika sekavaa kun:


      - ekaksi varmuuskopion takia hävisi parin päivän tallennukset ja tuli takaisin tallennukset mitä oli itse poistanut parin päivän ajalta





      - sitten viime torstaina hävisi useita kymmeniä tunteja tallenteita (onneksi minulta niin vähän, joltainhan meni yli 800h!)





      - ja nyt tänään tosiaan minulle tuli takaisin 7 tallennusta jotka olin poistanut itse muutaman päivän sisällä (poislukien 1 viime viikolta).




On kyllä harvinaisen sekavaa.. toivottavasti saatte jotain järkeä sinne tsysteemiin.. ja ne hävinneet tallennukset takaisin.




Tilanne on erittäin sekava! Tässä olet aivan oikeassa. Jäädään seuraamaan tilannetta. Asia elää kokoajan.

Arttu- kirjoitti:
Lisätietoja voi jättää Liittymänhallinan kautta. Tarkemmin sanottu Jätä vikailmoitus linkin kautta. Järjestelmä tunnistaa, jos sinulla on vikailmoitus auki.

Ok.. tosin epäilys jää, että miten se toimii jos monta ilmoa auki samaan aikaan.

Kiitos kaikista vastauksista. Laittakees infoa tänne kun saatte hommat pelittämään.

Lisätiedot käsitellään erikseen, joten lisätiedolle kannattaa mainita, mitä asia koskee niin lisätieto menee oikealle ilmoitukselle.

Ilmoittelemme kun homma alkaa olemaan purkissa!











Arttu- kirjoitti:

Toiseksi, olisiko mahdollista saada lisäaikaa Viasat-paketille tämän 6 päivän ohjelmakirjaston toimimattomuuden takia? On menossa poikki muistaakseni 3.7. ja nyt jäi tosiaan 6 päivältä käyttämättä vian takia.




Tähän en osaa ottaa vielä kantaa. Hyvitysasiat katsotaan sen jälkeen kun kaikki ongelmat on saatu korjattua lopullisesti. Tämä asia pitää siis selvittää myöhemmin.
[/quote:nrx4gjxo]
Onkos mitään uutta sotarintamalta? Huomasin, että tuolla vikatiedotteessa lukee: " Aiemmin kuin 10.6 tehdyt tallenteet kadonneet. Nämä ovat jo palautuneet/ palautumassa".. en tiedä kuinka kauan tuo teksti tuolla on ollut. Mulla ainakaan ei ole vielä mikään niistä 16:sta hävinneestä tallenteesta tullut takaisin... pari vanhinta niistä on jo yli 90 päivää vanhoja joten ne ei ainakaan varmaan palaudu, mutta toivottavasti muut.

Mulla vaan jo ens viikolla keskiviikkona menee poikki tuo Kulta-paketti...


Asiasta kolmanteen; löytyi yksi toimimaton tallenne:

290413 01:45 American Dad (FOX)

Ei lähde millään käyntiin. Olen monena päivänä koettanut.

Jotain hyvääkin. Minulta katosivat melkein kaikki tallennukset, ja vikapalvelusta kerrottiin ettei niitä saa takaisin. Kehotettiin kuitenkin kokeilla palauttamaan tehdasasetukset. Eilen tein sen ja kas kummaa, kaikki kadonneet nauhoitukset palautui. Tosin en buuttauksen jälkeen heti tuota tarkistanut, mutta myöhemmin huomasin tuon. Oletan että tuo tehdasasetusten palautus toi tallenteet takaisin.
Teitkö resetoinnin motorolaan vai thomsoniin? Vai molempiin? Aika jännältä kuulostaa, että tuo toimisi.










 

Onkos mitään uutta sotarintamalta? Huomasin, että tuolla vikatiedotteessa lukee: " Aiemmin kuin 10.6 tehdyt tallenteet kadonneet. Nämä ovat jo palautuneet/ palautumassa"




Viihdepalvelussa 10-12.6 havaittu vika on saatu kuntoon ja suurin osa ennen 10.6 tehdyistä tallennuksista on saatu palautettua. 13.6 eteenpäin tehdyt tallennukset toimivat myös normaalisti. Jos tallennukset ei kuitenkaan näy tallenne-valikossa, täytyy digiboksin tehdas-asetukset palauttaa. Ohjeet tehdas-asetusten palatukseen löytyvät Ohjeet&Vinkit sivultamme.

10-12.6 välillä tehdyt tallennukset ei valitettavasti ole tallentuneet ja niitä ei saada palautettua. Pahoittelemme tästä aiheutunutta mielipahaa. Tämän takia olemme hyvityksenä lisänneet Viihdepalveluun veloituksetta 2.7-16.7 väliselle ajalle seuraavat kanavat:

Cartoon Network, CNN, Showtime, Silver HD, Star! ja TCM. Lisäksi avaamme kesälahjana samalle ajalle katsottavaksi HBO Nordic- kanavan Ohjelmakirjastoineen. Palvelut avautuvat automaattisesti ja olemme lähettäneet tästä asiasta ilmoituksen tekstiviestillä. Jos et kuitenkaan ole saanut tekstiviestillä ilmoitusta asiasta, niin suosittelen päivittämään yhteystiedot Omat Sivut - palvelun kautta

Antti- kirjoitti:
Viihdepalvelussa 10-12.6 havaittu vika on saatu kuntoon ja suurin osa ennen 10.6 tehdyistä tallennuksista on saatu palautettua.

Tarkentaisitko vielä, että onko palautusoperaationne vielä käynnissä vai loppunut? Sitähän tuossa ei sanota koska käsittääkseni tuo 10-12.6. vika oli eri kuin nämä hävinneet tallenteet jotka lähtivät vasta 13. päivä torstaina.

Onko vikapalvelun hemmot kesälomalla vai miksi he eivät enää tänne vastaa?

Antti- kirjoitti:
Jos tallennukset ei kuitenkaan näy tallenne-valikossa, täytyy digiboksin tehdas-asetukset palauttaa. Ohjeet tehdas-asetusten palatukseen löytyvät Ohjeet&Vinkit sivultamme.

Siis oikeasti!! Miten se digiboksin resetointi muka auttaa jos kerran teidän nettisivujen (tv-tallennus->tallennukset) kauttakaan niitä ei näy?! Kuulostaa aivan järjettömältä. Vai onko teidän järjestelmä tosiaan sellainen? 😉 Eli jos resetoin digiboksin, niin ne 16kpl hävinnyttä tallennetta saattaa tulla takaisin, myös yhtäkkiä teidän tallennussivuille? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Itse olen ICT-alalla ohjelmistosuunnittelijana/ohjelmoijana/testaajana ja en kyllä käsitä miten tuollainen olisi mahdollista. Tv-tallennussivut (myös "tallennukset"-välilehti) toimii RIIPPUMATTA onko digiboksini verkossa kiinni vai ei.. ja nyt siis puhutaan ainoastaan verkkotallennuksista. Eli digiboksin resetointi EI voi vaikuttaa tv-tallennussivujen tallennuslistaan.. sen voi aika helposti päätellä ja luvata.

Tein nyt kuitenkin sen resetin, vaikka asetusten ja kanavalistan muokkaus taas kerran ottaa päähän, jotta voidaan se laskea pois tästä keskustelusta = ei mitään apua. Mitään hävinneistä tallenteista ei tullut takaisin, eikä mitään poistunut, kaikki pysyi ennallaan. Eli onko nämä minun 16kpl tallenteita sitten todella hävinneet? Joillekin tullut ainakin jotain takaisin, minultako sitten meni nuo kaikki? Huoh.

Antti- kirjoitti:

Cartoon Network, CNN, Showtime, Silver HD, Star! ja TCM. Lisäksi avaamme kesälahjana samalle ajalle katsottavaksi HBO Nordic- kanavan Ohjelmakirjastoineen.

Mieluummin olisin kyllä katsonut Viasatin paketistani (ohjelmakirjastosta, joka siis ei toiminut 6 päivään) leffoja joita olin jo ottanut "katsottavaa listalleni".. nyt en enää kerkiä katsoa noita. No onneksi sentään jotain kompensaatiota tulee teiltä tästä järjettömästä vikavyyhdistä. Toivottavasti tuolta HBO:n kirjastosta löytyy jotain hyviä leffoja (mielikuva on, mitä olen lukenut, EDIT: ja nyt itse katsoin ohjelmakirjaston kautta, että on aivan surkea ja suppea), koska noista muista kanavista ei kyllä taida olla katsomiseen.

Antti- kirjoitti:

Jos et kuitenkaan ole saanut tekstiviestillä ilmoitusta asiasta, niin suosittelen päivittämään yhteystiedot Omat Sivut - palvelun kautta

En ole saanut mitään txtviestiä. Enkä löydä omilta sivuilta mitään kohtaa missä puhelinnumeroni olisi tai sitä kysyttäisiin!! Ennen omien sivujen muutosta (tai lähinnä siis "Liittymänhallinta"-osion muutosta) muistaakseni puhelinnumeroni oli siellä tallennettuna.

Huomauttaisin tähän, että tämä EI ole ensimmäinen kerta kun teiltä ei tule viestintää minulle perille VAIKKA kaikki tiedot ovat oikein. Aikaisemminkin teidän puolelta on ihmetelty, että miksiköhän ei toimi. Esim. sähköpostiini en ole saanut varmaan kertaakaan mitään tilausvahvistuksia. Olisikohan teidän aika selvittää ja testata noita teidän systeemeitä tämän osalta? Kun tuntuu, että ei tahdo millään toimia mikään.
Jaaha, ei sitten, ei tarvitse vastata.

Ja ilmeisesti palautusoperaatio on loppunut koska vikatiedotesivulle näistä ongelmista on lisätty "korjattu"-teksti. Kiitos paljon.
Niin, tarkennetaan nyt vielä, että siis teidän mielestä on korjattu ("Aiemmin kuin 10.6 tehdyt tallenteet kadonneet. Nämä ovat jo palautuneet/ palautumassa") mutta minä en ole nähnyt vielä ensimmäistäkään niistä kadonneista tallenteistani. Siitä siis kiitokset.. + siitä, että täällä taas ei vastailla.

Ketään ei kiinnosta enää vastailla?

27 Kesä 2013












 
Asiasta kolmanteen; löytyi yksi toimimaton tallenne:

290413 01:45 American Dad (FOX)

Ei lähde millään käyntiin. Olen monena päivänä koettanut.




01 Heinä 2013












 
[quote="Antti-":1ojjxh8v]
Jos et kuitenkaan ole saanut tekstiviestillä ilmoitusta asiasta, niin suosittelen päivittämään yhteystiedot Omat Sivut - palvelun kautta



En ole saanut mitään txtviestiä. Enkä löydä omilta sivuilta mitään kohtaa missä puhelinnumeroni olisi tai sitä kysyttäisiin!! Ennen omien sivujen muutosta (tai lähinnä siis "Liittymänhallinta"-osion muutosta) muistaakseni puhelinnumeroni oli siellä tallennettuna.

Huomauttaisin tähän, että tämä EI ole ensimmäinen kerta kun teiltä ei tule viestintää minulle perille VAIKKA kaikki tiedot ovat oikein. Aikaisemminkin teidän puolelta on ihmetelty, että miksiköhän ei toimi. Esim. sähköpostiini en ole saanut varmaan kertaakaan mitään tilausvahvistuksia. Olisikohan teidän aika selvittää ja testata noita teidän systeemeitä tämän osalta? Kun tuntuu, että ei tahdo millään toimia mikään.[/quote:1ojjxh8v]
Edelleen odottelen vastauksia. Liittyykö tämä tekstiviesti-ilmoitusasia "laajakaistan vika- ja häiriötiedotteet kännykkään & emailiin"-palveluun? Sieltäkö sitä numeroa on käytetty tässä txtviesti-ilmoituksessa? Tämä palvelu nimittäin EI toiminut ainakaan maaliskuussa. Kirjoittelin siitä tänne.

Että silleen, s mitä touhua. Tässäpä taas hyvä esimerkki ison pahan soneran toiminnasta. Ei niitä kiinnosta enää edes vastailla. Melkein 3 viikkoa jo odotellut vastausta tuohon txtviesti-ilmoitusjuttuun, tässä topikissa ja toisessa.

========================================================

Ja sitten voisi paljastaa miten sonera pyyhkii maton alle epämiellyttäviä juttuja.

Se iso ongelmavyyhti tallennusten ja ohjelmakirjastojen, jne. kanssa on nätisti pyyhitty unholaan soneran toimesta. Se ilmoitus niistä ongelmista on poistettu häiriötiedotteista, eikä sitä löydy edes arkistosta. Pois se oli siivottu jo ainakin tämän viikon alussa. Eli n. viikon päästä ilmoitus on poistettu.

Jos katsotaan telefinlandin sivuilta arkiston googlecachen aiempaa kopiota, siellä on seuraavanlainen tiedote: "03.07.2013 KORJATTU: Sonera Viihteessä vikaa"

Telefinlandinkin arkistosta tämä on pyyhitty pois. Vaikka esim. vanhempi 01.07. päivätty "Seinäjoen ympäristössä oli katkos Sonera Viihde -palvelussa 1.7.2013" ilmoitus vielä molemmista arkistoista löytyy. Plus monta muuta vanhempaa ilmoitusta.

Että näin. Oli niin iso moka, että piti äkkiä saada piiloon. Laitetaas tähän kaikille muistutukseksi mitä se ilmoitus sisälsi:
Sonera Viihteessä vikaa

Sonera Viihteessä on havaittu 10.6.2013 jälkeen yleistä vikaa, joka on tiedossa ja korjauksessa. Vika ilmenee osalla Viihde-asiakkaistamme seuraavasti;

- 10. - 12.6.2013 välillä tehdyt Viihteen tallenteet eivät näy tai ovat hävinneet. Näitä tallenteita ei saa palautettua.
- 10. - 12.6 välillä tilatut maksukanavapaketit eivät näy
- Aiemmin kuin 10.6 tehdyt tallenteet kadonneet. Nämä ovat jo palautuneet/ palautumassa
- Viihde ei toimi lainkaan - mitkään kanavat eivät näy, eikä Viihteen muutkaan palvelut toimi.
- Ohjelmakirjasto ei toimi, tai osa kirjaston tallenteista ei toimi/ löydy
- tallennusajastuksia on hävinnyt ja näin ollen tallennuksia ei ole päässyt syntymään. Näitä ajastuksia/ tallenteita ei voida palauttaa.

Nämä viat ovat tiedossa ja korjauksessa.

Pahoittelemme syvästi viasta aiheutunutta vaivaa ja mielipahaa.


Henkilökohtaisesti voisin itse mainita, että omat hävinneet ("Aiemmin kuin 10.6 tehdyt") tallenteet EIVÄT missään vaiheessa tulleet takaisin vaikka tuo ilmoitus niin väittää ("ovat jo palautuneet/ palautumassa"). Eikä kukaan tätä asiaa täällä viitsinyt kommentoida soneran toimesta vaikka kyselin siitä jo pitkän aikaa sitten.

Maton alle lakaisu ja mykkäkoulu on soneran ohjenuora asiakasviestinnässä.

Vastaa