Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
temppupaehkinae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viallisesta puhelimesta ei löytynyt vikaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Uudenkarhea Padfone 2 alkoi temppuilemaan. Vikaselostetta

- Laturin omintakeinen liitin hajosi. Sitä oli aina hankala saada sisään ja vaati sorminäppäryyttä
--- Ei takuun piirissä koska takuuhuollon mukaan olen tunkenut sitä väkisin väärinpäin sisään.

- Kun luurin laittaa tabiin, niin se jää usein puolitiehen. Luuria pitää venkslata edestakaisin kunnes tabin mekanismi antaa periksi.
--- Takuuhuollon mukaan vikaa ei ole.

- Puhelin oli jatkuvasti Edgen ja yhteyden katkeamisen välimaastossa alueilla jossa muut puhelimet oli 4G/3G taajuuksissa. Usein puhelut ja mobiililiikenne katkesi.
--- Takuuhuollon mukaan kyseistä vikaa ei ole.

- Tänään sain puhelimen takaisin. Laturi ok, mutta ei yhteyttä verkkoon.
--- Huollon raportti: Vikoja ei löydy. "HUOM! SIM ei rekisteröidy verkkoon"

Mukana ole ohjeistusta miten saan puhelimen toimimaan. Well done Sonera. Taas.
18 vastausta
KatjaN_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 898 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei temppupaehkinae !

Me emme voi ottaa kantaa huollon tekemiin päätöksiin laitteen mahdollisesta korjaamisesta tai uuteen vaihtamisesta. Huolto tekee toimenpiteet laitevalmistajan ohjeiden mukaan. Mikäli haluat asiaa tarkistaa, kannattaa sinun olla yhteydessä laitevalmistajaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
temppupaehkinae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viestini oli lähinnä palaute Soneralle. Täytyyhän Soneran tietää mitä asiakkailleen tapahtuu vaikka palvelut olisi ulkoistettu Kiinaan tai naapurigalaksiin. Hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkkejä on tyytyväinen asiakas. Jos toimitan viallisen tuotteen takuuhuoltoon ja saan takaisin viallisen tuotteen, jolla ei voi ottaa yhteyttä verkkoon, eikä edes ole kerrottu miksi näin, ja mitä mun pitäisi tehdä, niin asia ei ratkea sillä, että ei oteta kantaa. Nyt pitäisi ottaa kantaa ja olla aktiivinen asiakaspalvelussa sen sijaan että laitetaan asiakas etsimään vastauksia seuraavasta paikasta.
juhuri_
Vakiokalustoa ☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Saunalahden asiakaspalvelu ehdottaa tekemään verkkoasetuksista operaattorin valinnan manuaalisesti.
jarith69_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Totean vain näin off-topikkina tuohon ensimmäiseen viestiin, että onkohan tämä Padfone 2 käynyt mahdollisesti SCF nimisessä huollossa. Sillä tämä huoltofirma on melkein haukuttu maan rakoon eri keskustelufoorumeilla just tuollaisten asioiden vuoksi mitä tämä nimimerkki temppupaehkinae kirjoittaa viestissään. Tämä huoltofirma laittaa kaikki viat asiakkaan viaksi vaikka kyseessä olisi ns. tyyppivika sekä toteaa, että puhelimessa ei ole mitään vikaa vaikka vikaa olisi konkreettisesti.
Merja_J_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1499 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jarith69: Jos temppupaehkinae vei puhelimensa Sonera Kaupan kautta huollettavaksi, toimittavat he silloin laitteen SCF huoltoon. Kyseessä on iso huoltofirma joka huoltaa monien laitevalmistajien laitteita. He kuitenkin toimivat aina laitevalmistajien ohjeiden mukaan aivan kuten Katju tuossa aikaisemmin kirjoittelikin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
temppupaehkinae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jarith69 kirjoitti:
Totean vain näin off-topikkina tuohon ensimmäiseen viestiin, että onkohan tämä Padfone 2 käynyt mahdollisesti SCF nimisessä huollossa. Sillä tämä huoltofirma on melkein haukuttu maan rakoon eri keskustelufoorumeilla just tuollaisten asioiden vuoksi mitä tämä nimimerkki temppupaehkinae kirjoittaa viestissään. Tämä huoltofirma laittaa kaikki viat asiakkaan viaksi vaikka kyseessä olisi ns. tyyppivika sekä toteaa, että puhelimessa ei ole mitään vikaa vaikka vikaa olisi konkreettisesti.



Sinne tämä ensimmäinen PF2seni lähti, ja tuli takaisin kommenteilla "ei vikaa" kuten sanoinkin. Nyt asia on taas edennyt ja muuttunut muutamaa astetta v----mmaksi. Kun en saanut ehjää laitetta, niin menin itse SCF:lle Helsinkiin ärisemään. No, muutaman päivän kuluttua mulle soitettiin, ja sanottiin, että "täällä on sinulle uusi laite. Vanhassa oli antennivika". Kas kummaa, että nyt löytyi vikaa. No, eikä siinä kaikki. Kun pääsin kotiin, ja avasin kuplamuovikääreen, niin ensimmäisenä pisti silmään näytön naarmut ja muut käytön jäljet, sekä pitkä halkeama aseman taustamuovissa virtanapin vieressä. Eli joku on tiputtanut sen huolella. Lisäksi virtanappulaa sai painella ja taivutella, että sai laitteen päälle. Tässä oli mulle se "UUSI" laite. No eikun takas Helsinkiin SCF:lle naama norsun veellä. Ensimmäinen epäily heti oli se, että itse olin rikkonut sen. Sanoin että noita jekkuja on turha yrittää, että lähetitte mulle risan laitteen uutena. No, taas meni muutama päivä, ja sitten tuli taas ilmoitus, että täällä on uusi laite noudettavissa. Tällä kertaa ei löytynyt naarmuja eikä muita käytön jälkiä. Tosin laite tuli taas kuplamuoviin käärittynä, ilman pakkausta ja oheisheebeleitä, eli satavarmasti tämä uuskin on käytetty laite. No, eikä tässäkään vielä kaikki. Yhteysongelmat on ja pysyy. Ja ne on täsmälleen identtiset ensimmäisen laitteen kanssa. Verkko katkeilee, ei löydy 4G:tä tai 3G:tä edes sadan metrin päässä tukiasemasta. Sitkeesti on Edgellä ja usein verkko katkeaa ja luuri ilmoittaa olevansa katvealueella.

Nyt jos tätä ongelmaa ei saa ratkaistua kuluttajasuojalain mukaisesti, niin mulla on oikeus kaupanpurkuun ja saada jo maksetut rahat takaisin, tai jos itse haluan, hyvityksenä uuteen laitteeseen.

Jokatapauksessa Soneran täytyy tästä asiasta ottaa vastuu ja hoitaa asia kuntoon. Ei tässä ole muita vaihtoehtoja. V****u!
Lila_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 324 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moikka temppupaehkinae,

No onpas ollut käänteitä, pahoittelumme vielä uudemman kerran! Hyvä, että sait selvästi naarmuisen puhelimen tilalle kuitenkin uuden.

Onko tilanne nyt se, että verkko edelleen jatkuvasti katkeilee eikä pysy edes 3G:ssä? Toistuuko sama riippumatta siitä, että liikut hieman eri sijainneissa?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
temppupaehkinae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lila kirjoitti:
Moikka temppupaehkinae,

No onpas ollut käänteitä, pahoittelumme vielä uudemman kerran! Hyvä, että sait selvästi naarmuisen puhelimen tilalle kuitenkin uuden.

Onko tilanne nyt se, että verkko edelleen jatkuvasti katkeilee eikä pysy edes 3G:ssä? Toistuuko sama riippumatta siitä, että liikut hieman eri sijainneissa?


Samat ongelmat alueilla Hyrylä - Järvenpää - Savio - Ali-Kerava - Kerava. 3G oli paras mitä hetkeksi sain. Muuten oli 2G, E tai X. Kun yhteys katkesi ja pistin verkkohaun päälle, niin luuri ilmoitti "Virhe haettaessa verkkoa" ja infopalkkiin ilmestyi kolmio ja viesti "Valittu verkko (Sonera Fi) ei käytettävissä". Sitten hetkenpäästä taas ilmestyi 3G, E ja 2G randomisti vaihdellen.

Kuuluvuuskartan mukaan asun "3G 2100 42 Mbps (Dual Carrier)" -alueella (Riihikallio), mutta ei puhettakaan tuollaisista yhteyksistä. Jos oikein muistan niin paras tulos taisi olla 9/3 Mbps. Pitkän taistelun jälkeen sain nyt mitattua oman liittymäni (4G Fiksu Plus Netti 21) nopeudeksi 1,3 mbps/219 kbps. Päivitin tietysti samaan hengenvetoon liittymän halvempaan kun ihan turha maksaa tällaisesta takkuilusta. Lähden kohta taas käymään SCF:llä. Otin about 20 screenshottia niin näkevät huollossa paremmin mistä on kyse. Täytyy meinaan saada nyt asap selville, että onko se ongelma puhelimen tekniikassa vaiko Soneran yhteyksissä. Jos ei tästä parane niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kaupanpurku.
Merja_J_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1499 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
temppupaehkinae: Jos asia ei selviä SCF huollon kanssa, niin ole tosiaan uudestaan yhteydessä. Lisää vaikka asiakasnumerosi tuonne käyttäjätunnuksen profiiliin niin tiedämme käsitellä sitten oikeaa tapausta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut