Viasat Kulta ilmaiskatselussa


Posti kiikutti joitain aikoja sitten esitteen, jossa Sonera ja Viasat ystävällisesti tarjoavat otsikon kanavapaketin huhtikuun ajaksi veloituksetta. Lisäksi esitteen tekstissä sanotaan selkokielellä: "Tilaus päättyy automaattisesti 1.5.2013".

Tokihan tuota piti kokeilla, mutta tilausta tehdessä asiakaspalvelija ei enää ollutkaan tuosta päättymisestä aivan 100-varma. Soneran lähettämässä tilausvahvistuksessa lukeekin sanatarkasti: "Viasat Kulta huhtikuun ajan veloituksetta, Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan, ellei tilausrivillä ole mainittu päättymispäivää., alkaen 1.4.2013." Tilausrivillä??

Eihän tuo irtisanominen nyt kohtuuton vaiva ole, mutta kieltämättä hieman ristiriitaista, jos ensin mainostetaan yhtä ja sitten käytäntö onkin jotain muuta... (ikeämielinen voisi ilmaista asian jopa vahvemminkin), joten kunkas tämän kanssa nyt oikein on?

25 kommenttia

jiiwee kirjoitti:
ikeämielinen voisi ilmaista

2012 syksy, lainaus:
Lanseeraan soneralle ILMAISEKSI tässä uuden sloganin: Sonera - koska kusetamme


On kyllä taas kerran niin h:tin epäilyttävää toimintaa että että.. onko soneralla joku iänikuinen "negatiivinen karma"-keräys menossa? Jatkuvasti asiakkaiden aliarvioimista, v:lua & suoranaista kusettamista.

Teknisesti tuo tilauksen automaattinen päättyminenhän ei ole mikään iso juttu (ainakin oma smliigakausari on omissa tiedoissani merkitty loppuvaksi toukokuulle jo siitä lähtien kun sen syksyllä tilasin.. ehkä heillä oli talletettu tieto, että olen tarkka (=vaikea) asiakas ja eivät lähteneet kikkailemaan kanssani).. kysehän vain on asiakkaan kusettamisesta ja yrittämisestä saada heistä lisärahaa keinoilla millä hyvänsä.

Teknisesti tilausten tekeminen ja lopettaminen olisi mahdollista suoraan omilta sivuilta asiakkaan napin painalluksilla (esim. Maxivisionilla voi tilata netistä ja palvelut aukeavat heti, sekä niitä voi lopettaa netin kautta).. mutta tätä toki ei sonera halua tehdä. Ensin hämätään asiakaalle palvelu joka jatkuu ilman peruuttamista. Sitten tehdään palvelun lopettaminen vaikeammaksi kuin se voisi olla. Sen jälkeen puhelinpalvelu rampautetaan jotta asiakas mahdollisesti kyllästyisi jonottamaan (ja maksamaan siitä) ja jatkaisikin tilausta (tätä tapahtuu aivan varmasti!). Myyntipalvelun puhelinnumero vastaa nopeasti ja palvelu on mahtavaa (tosin monesti harhaanjohtavaa (omia kokemuksia paljon) joko tietämättömyyden takia tai suorastaan tahallisesti). Kyllä tämä on täysin suunnitelmallista soneran osalta.

Ja millähän perusteella vain osalle asiakkaille tällaista tarjotaan?
Hei jiiwee!

Pahoittelut, että asia on esitetty kovin epäselvästi. Maksuton kuukausi Viasat Kullasta päättyy automaattisesti.
Hei,
minulle tuli myös kirjallinen ilmoitus jossa tarjotaan Viasat Kultaa ilmaiseksi toukokuulle. Täytyykö kanava tilata jostain erikseen vai tuleeko se automaattisesti ja loppuuko se takuuvarmasti toukokuun viimeinen päivä???
Hei tane60!

Viasat Kulta kokeilu päättyy automaattisesti 31.05. ja minä voin sen sinulle lisätä, jos näin haluat 🙂
Missäs tuo Viasat Kulta näkyy ilmaiseksi?
Minä en ole ainakaan saanut mitään mainosta/tietoa asiasta, olen tosin Sonera Viihteen asiakas.


edit: soitin myyntipalveluun ja sieltähän sen sai tilatuksi kahdeksi kuukaudeksi ilmaiskatseluun.
Niinamari kirjoitti:
Hei tane60!

Viasat Kulta kokeilu päättyy automaattisesti 31.05. ja minä voin sen sinulle lisätä, jos näin haluat :)


ok. Hyvä juttu, kiitos!
Minäkin olisin kiinnostunut tästä Viasat Kulta ilmaiskokeilusta. Laittakaa päälle vaan jos tätä kautta onnistuu 🙂
tane60: Nyt kun tarkemmin jättämälläsi asiakasnumerolla katselin, niin sinun nimistä ei löydy lainkaan kaapelikorttia. Eli se kyllä tarvitaan, jotta kanavia pääsee lisäilemään.
Voit tilata kaapelikortin verkkosivuiltamme tai soittamalla maksuttomaan numeroon 0800 133133 (ark. 8-20, la 9-16.30). Myyntipalvelusta voit pyytää kytkemään Viasat Kulta tarjouksen sinulle samalla, kun tilaat kortin.
Tännekin voi laittaa viasatin päälle, jos se näin onnistuu ja ei kerta mitään maksa ja häviävät sitten automaattisesti.
timo1976 kirjoitti:
Missäs tuo Viasat Kulta näkyy ilmaiseksi?
Minä en ole ainakaan saanut mitään mainosta/tietoa asiasta, olen tosin Sonera Viihteen asiakas.

edit: soitin myyntipalveluun ja sieltähän sen sai tilatuksi kahdeksi kuukaudeksi ilmaiskatseluun.

Mikähän sulle on oikein myyty koska tämä kuukauden tarjous on vain kaapeliliittymiin? Ettet vaan ole ottanut 6kk tarjouspakettia missä epäilyttävästi* ekat 2 kk on ilmoitettu ilmaiseksi?

*SONERA: tällä sivulla: http://www.sonera.fi/tv+ja+viihde/tv+pa ... asat+kulta on tarjous:
Viasat Kulta nyt 29,95 €/kk

Tilaa Viasat Kulta ja nauti valtavasta kanavatarjonnasta 2 kuukautta hintaan 0 €. Elokuvia, lastenohjelmia, urheilua, ajankohtaisohjelmia, dokumentteja...

Tarjous: 29,95 €/kk, 6 kk sop.
Normaalihinta: 39,95 €/kk
Sopimuskauden (6 kk) kokonaishinta*: 179,70 €


Tarjousehdoissa ei ole mitään mainintaa "2 kuukautta hintaan 0 €"-asiasta. Ja tuo kokonaishintakin on maksu jokaiselta kuukaudelta (6 * 29,95 = 179,70). Eli mitä ihmettä tuo "2 kuukautta hintaan 0 €" teksti tuolla oikein tekee?

Sinulle on tilattu juuri se, mitä sinun kanssa olikin sovittu.

Siis täh? Minkä takia joku saa 2kk ilmaiskatseluun jotain ja muut ei? Ja tuo 1kk(!!) tarjoushan ei ollut edes Viihde-asiakkaille. En ummarra. Onneksi olkoon timo1976, ilmeisesti olet kova neuvottelemaan. :)

Laitetaans tähän vähän palautetta teidän myynnistä yleensä, sopii tähän ihmettelyaiheeseen; kuten kirjoitin toisessa topikissa, tilasin MTV3 Total-paketin kuukaudeksi ja se mikä taas jäi mieleen oli se, että myyntihenkilö taas yritti tarjota mahdollisimman kalleinta pakettia, eli puhui aluksi kk-paketeista, ennen kuin jo sanoin, että kiinnosti vain se "toistaiseksi voimassa" oleva tarjous joka netissäkin oli. Nyt tässä kun kirjoittelin näitä vastauksia tänne foorumille tuli mieleen aiempi syksyinen tapaus* ja se, että olisiko myyjä nytkään tarjonnut parempaa diiliä, eli "toistaiseksi voimassa" olevaa tarjousta jos en olisi osannut sitä kysyä.

* Syksyllä tilasin sm-liiga kausarin ja tilausta tehdessä tein vähän testiä teidän myyjälle tästä. Esitin, että haluasin nähdä sm-lätkää tällä kaudella ja mitä te voisitte tarjota. Tämä teidän myyjä tarjosi AINOASTAAN 12kk urhototal-pakettia!! Kun kysyin, että mikäs tämä "kausari" sitten on, niin myyjänne selitteli vaikeasti tyyliin "niin joo meillähän tosiaan tällainenkin on olemassa", eli oli hyvin tietoinen tuosta mutta silti yritti myydä vain kalliimpaa pakettia pidemmäksi ajaksi. Eipä ollut ensimmäinen kerta kun sai tuntea teidän asiakkaana että kusetetaan.. valitettavasti. Sitten ihmetellään (vai ihmetelläänkö?), että miksi firmanne maine on niin *piip*.










 
teidän myynnistä yleensä, sopii tähän ihmettelyaiheeseen; kuten kirjoitin toisessa topikissa, tilasin MTV3 Total-paketin kuukaudeksi ja se mikä taas jäi mieleen oli se, että myyntihenkilö taas yritti tarjota mahdollisimman kalleinta pakettia, eli puhui aluksi kk-paketeista, ennen kuin jo sanoin, että kiinnosti vain se "toistaiseksi voimassa" oleva tarjous joka netissäkin oli. Nyt tässä kun kirjoittelin näitä vastauksia tänne foorumille tuli mieleen aiempi syksyinen tapaus* ja se, että olisiko myyjä nytkään tarjonnut parempaa diiliä, eli "toistaiseksi voimassa" olevaa tarjousta jos en olisi osannut sitä kysyä.




Minulle myynnissä vastasi henkilö joka tosiaan tuntui olevan siellä minua varten, innokkaasti katsoi mitä muuta on tarjolla tuon viasat kullan lisäksi, ei ollut muuta ilmaista tällä kertaa.
Ja sitten vielä kun halusin MM-kisojen ajaksi tuon MTV3 Total paketin niin yhteistuumissa myyjän kanssa laskettiin päivää jolloin tuo kannattaa tilata, tuli todellakin hyvä fiilis tuosta soitosta. Myyjä oli siis ehdottomasti minun asialla siellä eikä yrittänytkään väkisin myydä jotain 6kk pakettia.

Kiva kuulla, että joku myyjä sentään omaa etiikkaa ja moraalia. Edelleen kuitenkin ihmettelen miten myyjäsi löysi jonkun 2kk ilmaistarjouksen viihteeseen kun kerran minun myyjä ei löytänyt kuin 1kk kaapelitarjouksen. Todella outoa. Mitenköhän se homma siellä soneran myynnissä oikein toimii?!

Sinänsä asiassa ei ole mitään outoa. Tarjouksia tulee ja menee ja ne tosiaan vaihtelevat. Se on ihan normaali käytäntö, uskoakseni myös muissa firmoissa. Ja onneksi muiden asiakkaiden saamat tarjoukset eivät ole toisilta pois :)

Niinamari, timo1976 :n viesti "17 Huhti 2013, 18:04" jossa hän kertoo viestin muokkauksen jälkeen:
edit: soitin myyntipalveluun ja sieltähän sen sai tilatuksi kahdeksi kuukaudeksi ilmaiskatseluun.

Luin tuon viestin, ja editin joka siis on lähetetty 18:04:n jälkeen, n. klo. 18:45 ja puhelimen mukaan olen soittanut soneran myyntiin klo: 18:52. Tässä vaiheessa myynnistä todetaan, että 1kk tarjous kaapeliasiakkaille, ei mitään tarjouksia viihdeasiakkaille.

Tarjouksia tulee ja menee ja ne tosiaan vaihtelevat alle tunnin sisällä? Klo. 18:00 jälkeen illalla? Aika ihmeellistä settiä yrität laittaa tuleen.
Moi!
Meille tuli myös tuo tarjous.. Saako sen ihan tätä kautta päälle ja varmasti myös häviää automaattisesti, ettei tarvitse soitella joka paikkaan? 🙂
SMH: Homma ok ja tilaus päättyy automaattisesti 31.05.13.
Aurinkoista kevättä sinulle!
Olisikos minunkin mahdollista saada tuo Viasat Kulta koekatseluun siten että päättyisi automaattisesti?
FIN68: Kyseinen tarjous on (pääasiassa) uusille kaapelikortti asiakkaille. Jos haluat tiedustella kanavapaketti maistiaisia Viihdepakettiin, niin soittele meille maksuttomaan Myyntipalvelunumeroon 0800 133133 (ark. 8-20, la 9-16.30) tai laita meille privaviestiä Soneran Facebookissa. Kyllä niitä löytyy 🙂
Menee jo liian hankalaksi eli ei jaksa soitella tai lähetellä viestejä muilla foorumeilla joten mennään näillä mitä nyt jo on... Kiitos kuitenkin!
Niinamari kirjoitti:
FIN68: Kyseinen tarjous on (pääasiassa) uusille kaapelikortti asiakkaille. Jos haluat tiedustella kanavapaketti maistiaisia Viihdepakettiin, niin soittele meille maksuttomaan Myyntipalvelunumeroon 0800 133133 (ark. 8-20, la 9-16.30) tai laita meille privaviestiä Soneran Facebookissa. Kyllä niitä löytyy :)


Ja sitten mainos tulee henkilölle, joka on ollut maksu-tv asiakas siitä lähtien, kun maksukanavia on digipuolelle saanut Soneran verkkoon.

Kyllähän siellä taisi pienellä taas olla jotain mainintaa uudesta asiakkaasta, mutta tuo kun tuntuu elävän että minkä uusi asiakas kyseessä aina on missäkin tarjouksessa
Nible: Tämän takia laitoinkin tuon "pääasiassa" uusille asiakkaille.
Onkohan tämä tarjous saatavissa meille? Minun nimissäni on jo kaapelikortti, mutta samassa osoitteesssa asuvalle tyttöystävälle tuli tästä mainos. Voiko tuon tarjouksen ottaa minun kortilleni vai pitäisikö tyttöystävän hakea oma kortti tuota varten?
Moi AK83,
Kyseessä on tarjous uusille asiakkaille. Nykyasiakas tarjouksista löytyy mm. HBO-kanavapaketti kuukaudeksi maksutta, samoin Sonera Mix tai Viasat Film ovat nykyasiakkaille mahdollista ottaa kuukauden kokeiluun maksutta. Eli jos joku näistä kiinnostaa niin voidaan laittaa niistä joku nykyiselle kortille 🙂

Vastaa