Videovuokraamon toiminta muuttuu 10 vuokrauksen jälkeen?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Solmiessani sopimuksen sonera viihteestä minulle luvattiin 10 ilmaista vuokrausta. Nämä vuokraukset tuli käyttää 3kk kuluessa. Kun vuokrauksia oli jäljellä viihdepalvelu kysyi pin koodin jälkeen miten elokuva veloitetaan. En ollut varma onko minulla vielä vuokrauksia jäljellä tai onko tuo 3kk jo kulunut loppuun, joten päätin kokeilla vuokraamalla elokuvaa. Ajattelin että tuo samainen maksutapavarmistus tulee vaikka minulla ei olisi ilmaisia vuokrauksia jäljellä. Näin ei käynyt vaan random elokuva alkoi pyörimään samantien.

On ikävää, että tällainen varmistus ok poistuu yhtäkkiä käytöstä, kun siihen on koe ajalla jo tottunut. En missään nimessä olisi vuokrannut kyseistä elokuvaa ja en aio sitä katsoa, mutta ilmeisesti minun pitää siitä silti maksaa.

-aleksi

Ps. Muuten olen ollut viihteeseen tyytyväinen.

4 kommenttia

Hei aleksik,

PIN1-koodin kysely on oletuksena aina päällä elokuvia vuokratessa. Tämän asetuksen voi kuitenkin vaihtaa pois digiboksin asetuksista jolloin ainoastaan PIN2-koodin kysely toimii. Oletko mahdollisesti vaihtanut tämän koodin kyselyn laitteestasi pois?
Kyllä vuokraamo kysyi pin koodia. Aikaisemmin pinkoodin syöttämisen jälkeen tuli kysely maksutavasta. Nyt leffa veloitettiin suoraan pin koodinsyöttämisen jälkeen, kun yritin tarkastaa onko ilmaisia vuokrauksia enää jäljellä.
Hei aleksik,

Kun ilmaiset vuokraukset on jo käytetty, pin-koodin syötön jälkeen elokuva veloitetaan automaattisesti maksullisena. Ilmaisten vuokrausten lukumäärä täytyy toistaiseksi pitää itsellä ylhäällä koska niitä ei pysty mistään tarkistamaan (paitsi silloin kun elokuvaa vuokratessa tämä maksutavan kysely avautuu, jos niitä on vielä jäljellä).
Olisi ollut kiva, että tästä olisi mainittu jossain. On ikävää, että toimintaperiaate muuttu ilmaiskokeilun jälkeen. Tämä on harhaanjohtavaa. No ilmeisesti täytyy vain sponsoroida soneraa tuolla leffavuokrauksen hinnalla, jota ei tullut edes katsottua.

Vastaa