Viihdepaketin tilauksen uusiminen

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei
Viihdepaketin tilaukseni on voimassa kesäkuulle 2014. Olisin halukas uusimaan tilaukseni, ottaako Sonera automaattisesti yhteyttä asian tiimoilta? Voisiko asian hoitaa jo nyt? Jos uusin sopimukseni, saanko minäkin kaupanpäälle tallentavan digiboxin? Sonerahan haluaa nykyään palkita myös vanhoja asiakkaitaan, näin olen ymmärtänyt mainosten perusteella. Tässähän olisi hyvä tilaisuus osoittaa tuo todeksi, eikä pelkäksi sanahelinäksi.

3 kommenttia

Nykyinen 2 vuoden laajakaista- / viihde (=Koti-tv) -sopparini päättyy huhtikuussa 2014.

Olin jatkoon liittyen yhteydessä Soneraan marraskuulla ja sovittiin, että soittavat mulle vuoden alussa ja sit katotaan. Soitto tulikin ja tehtiin uusi 2v jatkosopimus (samoilla hinnoilla) - tähän asti ok.

Tänään tuli sit sopimuslappuja sekä KotiTV.hen että laajakaistaan liittyen.

Virheet:

1: Mistään lapusta ei käy ilmi, että kyseessä on jatkosopimus, vaan paperit tulivat kuin uuden sopimuksen tehneille - siis mukaan lukien maininta Koti-TV-toimitusmaksu 30e (mitä en aio maksaa), vaikka laitteet siis jo ovat toiminnassa (olleet kohta 2 vuotta)!

2: Lappujen mukaan tulee myös uudet PIN-koodit, mitä en tietenkään tarvi - kun siis olemassa oleva sopimus vain jatkuu

3: Laajakaistasopparista käy ilmi, että uusi kahden vuoden jakso alkoikin heti 4.1.2014, kun jatkosopparista puhelimessa sovittiin, EIKÄ vasta nykyisen jakson loputtua, kuten mun mielestä pitäisi

4: Koti-tv- / Laajakaistasopparista ei käy ilmi liittymän nopeus

5: Koti-tv-sopparista ei käy ilmi minkäänlaisia sopimuksen päivämääriä


Että jos saisi kauniisti numeroituna vastauksia....
Hei!

hemphill:

Yleensä otamme yhteyttä asiakkaaseen lähempänä sopimuksen päättymispäivää, mutta tokihan sopimuksen voi uusia jo nyt. Tämä tulisi hoitaa puhelimitse tai Sonera Kaupassa. Voit esimerkiksi pirauttaa maksuttomaan myyntipalveluumme numeroon 0800 133 133.

Tuo tallentava digiboksi tulee ainoastaan uusien Viihde-pakettien mukana. Sinultahan nuo viihdelaitteet jo löytyy, joten uusiakaan ei tässä tapauksessa toimiteta.

Digihate:

1. Nähtävästi järjestelmästä lähteneet sopimuspaperit ovat samat kuin uusiin liittymiin. Laitan tästä kyselyä/palautetta eteenpäin. Tässähän tapauksessa uusia laitteita ei lähetetä, joten toimitusmaksuakaan ei peritä.

2. Nähtävästi PIN-koodit lähetetään automaattisesti uudestaan sopimusta uusittaessa. Eli nuo uudet koodit toimivat siis jatkossa.

3. Uusi sopimus astuu voimaan aina välittömästi. Tämä on normaali käytäntö näissä tapauksissa.

4. Laajakaistaliittymähän pysyy ennallaan eli nopeus on tuo 100/10M.

5. Uusi sopimus on voimassa 3.1.2016 saakka.
NÄHTÄVÄSTI siis Sonera-väenkin tulisi hieman tarkemmin tutustua myös tähän jatkotilaustouhuun. Jos erillisiä "Jatko"-lappuja ei pystytä tulostamaan, tulisi puhelinmyyjän selkeästi käydä tilanne läpi ja kertoa tyyliin 'Älä sitten välitä, tästä tulee uuden tilaajan sopimusnivaska postissa'.

Liittymän nopeudet + tilauksen kesto tulisi kuulua ilmanmuuta papereihin kirjoitettaviin asioihin - oli kyseessä sitten uusi tai jatkotilaus.

Vastaa