Viivästyskorko

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eli sain laskun mukana viivästyskorkoa tietyn summan mutta täysin aiheetta koska lasku oli jo maksettu ennen kirjeen saapumista kotiini. Voisiko joku ystävällisesti kertoa mistä hyvästä joutuisin maksamaan lisää turhasta?

4 kommenttia

Jos tarkoitat maksukehotuskirjettä, niin se lähtee asiakkaalle, kun laskun eräpäivästä on kaksi viikkoa. Jos lasku on jo siihen mennessä maksettu, on kirje aiheeton kuten kirjeessä mainitaankin. Viivästyskorot kuitenkin peritään normaalisti siltä ajalta, jonka laskusuoritus on eräpäivästä viivästynyt.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
eli jos maksoin laskun 3 viikkoa myöhässä koska en saanut asiakaspalvelusta ketään kiinni kertoakseni että lasku viivästyy 3 viikolla niin lasku pitää maksaa korkojen kanssa?
Jos maksu viivästyy, täytyy siitä kertynyt viivästyskorko maksaa. Jatkossa, jos tarvitset maksuaikaa laskulle, voi sitä hakea myös tekstiviestillä tai Omien sivujen kautta. Ohjeet maksuajan hakemiseen löydät täältä.

Maksuajan hakeminen tarkoittaa käytännössä sitä, että laskua ei aleta perimään tai lähettämään maksukehotuskirjeitä ennen sovittua laskunmaksupäivää. Tällöinkin kuitenkin viivästyskorko juoksee koko ajan eräpäivästä niin kauan, että lasku näkyy reskontrassamme maksettuna.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
selvä homma eli pidän pääni kiinni tästäkin eteenpäin. maksan sitten taas vähän enemmän kun pitäisi.

Vastaa