Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Elmo92_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viive noussut viime viankorjauksen käsittelyssä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onko viime vikailmoituksen aikana säädetty jotain asetuksia? Viive on aika korkea esim speedtestissä. Hämeenlinnan serveriin normaalisti on ollut viive n.20-25 ja vikailmoituksen jälkeen viive on 40-45.. Samoin nettipeleissä noussut viive. Kokeiltu Intenolla ja Telewell tw-eav510 minkä ostin pariviikkoa sitten intenon tilalle. Mikähän vialla? Taasko pitää vikailmoitus tehdä ja lopulta tulee taas viesti että kaikki on toimii normaalisti?

Tässä pari kuvaa modeemien hallinta sivuilta.
11 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Elmo92,

Liittymässä on tällä hetkellä virheenkorjaus päällä, koska sinulla näyttää viihdepalvelu olevan tilattuna. Virheenkorjaus voidaan ottaa pois, mikäli niin haluat, mutta kannattaa huomioida että tämä vaikuttaa viihdepalvelun toimivuuteen. Haluatko kuitenkin että otetaan virheenkorjaus pois?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Elmo92_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
En kysynyt mitään virheenkorjauksesta, vaan minkä takia modeemi kerää HEC erroreita,super frame erroreita, bit erroria ja jotain muuta erroria myös. Mitään erroria ei tullut ennen.. Lisäksi tv:n kuva on ruvennut pätkimään. Muutaman minuutin välein tulee pätkäsy joka kestää parisekunttia. Sitäkään ei tapahtunut ennen viankorjausta. Kysymys siin on, onko siellä soneran päässä säädetty viime vikailmoituksen yhteydessä jotain mikä aiheuttaa nämä kaikki? Erroreita ja kuvan pätkintää ei tullut ennen sitä ollenkaan..

Lisäksi kun katsoo telewell modeemin hallintasivun kuvia. Siellä näkyy path1 missä on laskenut downstream 4 megaa ja upstream 1 megan tippunut alas. Mitähän se tarkoittaa?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Elmo92,

Mikäli yhteyden virheily jatkuu, niin kannattaa tosiaan tehdä vikailmoitusta uudelleen. Viiveisiin voi kuitenkin tuo virheenkorjaus vaikuttaa. Toki yhteyden virheilykin voi niihin vaikuttaa. Olithan testannut myös käytössä olevan puhelinkaapelin?

Yhteyden asetuksiin ei tehty muutoksia, eikä tuolloin oltu yhteydessä virheilyä havaittu.

Path 0 näyttäisi kertovan yhteyden oikean kättelynopeuden. Path 1 arvojen osalta en osaa sanoa.

Resetoin yhteytesi nyt hetki sitten. Mikäli ongelma siis jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Elmo92_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Resetointi auttoi, tv:n kuva ei enää pätki ja yhtään erroria ei ole tullut vielä. Samoin speedtestissä viive laski takaisin 20 paikkeille. Voisin kokeilla ilman virheenkorjausta jos mahdollista?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Elmo92,

Hyvä homma että virheilyt putosivat.

Otin virheenkorjauksen nyt pois. Jos jotain ongelmaa ilmenee niin laita tänne viestiä, niin palautellaan asetukset takaisin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Elmo92_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Virheen korjauksen vois laittaa takasin, välillä tv:n kuva pätkäsee.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Elmo92

Virheenkorjaus laitettu takaisin päälle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Elmo92_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voitteko kattoa onko linja kunnossa, tv alkoi yhtäkkiä pätkimään.. Normaalikanavat ei pätki, mutta kaikki HD kanavat pätkii..
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Elmo92,

Linjalla näyttäisi olevan aika paljon vaimennusta. Oletko tehnyt kytkentöihin jotain muutoksia? Vaimennus voisi johtua esim. pitkästä jatkokaapelista modeemin ja puhelinrasian välissä. Voisitko myös kokeilla palauttaa modeemiin tehdasasetukset pitämällä reset-nappia pohjassa 30s ajan.

Jos ongelma jatkuu ja nopeustestikin näyttää n. 10mbit tuloksia (kun viihde ei ole päällä), suosittelen jättämään asiasta vaikka palvelupyynnön omien sivujen kautta niin tutkitaan asiaa lisää.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut