Viiveet ojassa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Mietiskelin vaan että minkä takia viiveet ovat välillä kaksi kertaa korkeammat.

Googlea pingailee hyvinä aikoina 26 ms, mutta välillä 60 ms.

Hitottaa ku lolissa 55 ms normisti mutta 90 ms huonona aikana.

Huonoa aikaa on enemmän. En usko että on yksilökohtaista koska kaverilla sama vika sama liittymä samat nopeudet. Tosin hänellä näyttää 44 ms ja huonona 74 ms.

Mikä mättää vai kannattaako vaihtaa sonera poies?

9 kommenttia

Hei Zerdy,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
No siin sulle onnee yritykselle.
Hei Zerdy,

Vilkaisin liittymääsi ja modeemi on kyllä hyvillä linja-arvoilla yhteydessä verkkoon. Liittymässänne on ilmeisesti ollut ongelmia viimevuoden puolella? Onko tämä ongelma ollut ennen sitä vai tullut nyt jälkikäteen?

Viihdepalvelun käyttö samaan aikaan kun pelaat tietokoneella voi nostaa viivettä hiukan mutta ei merkittävästi. Tietysti myös pelipalvelin vaikuttaa viiveeseen jos se ruuhkaantuu (esim. juuri iltaisin kun pelaajia on paljon). Esiintyykö tuota viiveen tuplaantumista muissa peleissä huonoina aikoina vai pelkästään LoL:issa ?
Lukihan siinä etä googleenkin viiveet ojassa
Ja pelipalvelimen oman lagin huomaa kun kysyy teamspeakissa kavereilta et miltä näyttää.
Niinkun tuossa ensimmäisessä kohdassa sanoin, että kaverille tulee saman verran ms lisää kun minulle.

Normi pingin voi tarkistaa kun command promptista pingaa googleen, ja jos googleen on se 30-40 ms lisää tullut niin samoiten on loliinkin, että en usko että pelipalvelimen kuormituksesta on kiinni. Ja jos on, siitä ilmoitetaan aiiika nopiaan redditissä.
Hei Zerdy,

En tuohon viiveen nousemiseen näe mitään syytä verkon puolestakaan mutta asia olisi kyllä hyvä tutkia vikailmoituksen kautta. Kannattaa myös pyytää kaveria tekemään asiasta ilmoitus jos hänelläkin sama vika toistuu Soneran liittymästään.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Jos vaikka kattoisitte että onko teidän puolella jotain virheitä.
enkä tosiaankaan usko että on laitteista kiinni koska ne on nyt muutenki jo paskat.

Mikä minua tosi paljon kiehtoo on että kuinka kaverin viiveet ovat 40 LoLissa ja minun 60.
Samat yhteydet ja nopeudet pitäisi olla 24/(1 tai 2). Sama viihdepaketti.
Jopa sama osoite. Kyllästyttää vänkää tän paskan kanssa ku mitään edistystä tullu vuoteen.
Se on ku pulle puhuisi ku soneralta pyytää apua.
Hei Zerdy,

Parhaiten voimme auttaa sinua ongelmasi kanssa kun teet asiasta vikailmoituksen. Itse pystyn tarkistelemaan yhteyttäsi vain pintapuolisesti ja varmistamaan onko mitään yleistä vikaa tai samankaltaisia vikailmoituksia alueelta tullut.

Verkonhallinta pystyy tutkimaan vikaa sitten tarkemmin syvemmältä mutta tätä varten vikailmoitus tulee tehdä.

Vastaa