Vikapalvelu

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Nyt meni sitten kuppi nurin niin että vihdoin tartuin näppikseen tästä aiheesta. Olen jo monta kertaa manannut tätä samaa asiaa, nyt riittää.

Sain tänään vikapalvelusta txtviestin jossa luki:

"Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää tarvittaessa laitteet uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteyttä Soneran vikapalveluun."


Noniin, ihan jees joku voisi kuvitella, mitä toi valittaa.. noh, mikähän vika on nyt korjattu? Onko surina ottanut huomioon ollenkaan, että asiakkaalla voi olla 2 tai enemmän vikailmoituksia vetämässä samaan aikaan?!?! (Minulla on näin lähes joka kerta.) Minulla on varmasti yli kymmenen vanhaa vikaviestiä erinäköisistä bugeista joista monista en ole saanut edes ensimmäistä ("kirjattu") viestiä.

Kertokaas nyt sitten mikä vika on korjattu? Vain pitääkö minun ruveta testaamaan kaikkia läpi taas? Ja pelkään, että edes testaamalla en saa tietooni, että mitä on korjattu. Kuinka niin? Noh, otetaan esim. vikailmoitukseni tekstitysten toimimattomuudesta joissain ylen tallenteissa; tämä on voitu korjata siten, että TULEVIIN ylen tallennuksiin näitä ongelmia ei pitäisi tulla, MUTTA ne tallennukset jotka eivät toimineet, niitä "ei valitettavasti saatu toimimaan enää" (on ennenkin kuultu tämä sama surinalta). Joten miten testaan, että mikä vika oli kyseessä?

Voisiko vikapalvelu laittaa tekstiviesteihinsä, KAIKKIIN (vastaanotto, korjaus, jne. viestit), maininnan, että mistä viasta kyseisessä viestissä on puhe ja parku?!?!

Bugien korjauksiin kuuluu oleellisena osana ilmoittajan jälkiseuraus, eli korjatuksi merkityt bugit testataan ilmoittajan toimesta (kuinkakohan monta kertaa olen ollut tilanteessa jossa bugi on mukamas korjattu.. kymmeniä ja kymmeniä kertoja).

3 kommenttia

Välitän antamasi palautteesi eteenpäin.

Ylen kanavilta tehdyissä tallenteissa oli ongelmaa tekstityksen kanssa. Tämä ongelma on nyt korjattu eikä ongelmaa pitäisi esiintyä tulevilla tallenteilla. Vanhoihin Ylen kanavilta tehtyihin tallenteisiin tämä korjaus ei ikävä kyllä auta.

Tosiaan täysin mitään sanomaton tuo palautteen anti. Hivelee jo sitä Marko-ystävämme copy/paste vakiovastausta 😉 tai itse asiassa laittaa piirun paremmaksi. Vaikka kyllä mulle tuokin riittäisi mainiosti, jos vain lauseella "Liittymänne vika on korjattu..." olisi yhtään katetta. Ehdottomasti kuitti pitäisi ensin saada ilmoituksen tekijältä.
Onkohan "korjauksien" tavoite saadakin vaan jotkut tilastot näyttämään vihreää - kas näin sukkelaan me nämä hommat hoidetaan. Tehköön asiakas sitten uuden keikan, jos ei miellytä ja vielä jaksaa eikä ole jo täysin turhautunut.
Tänään tuli taas txtviesti:

KotiTv-palvelunne vika korjaantuu, kun otatte uusimman päivityksen käyttöön käynnistämällä digiboksin uudelleen...

Ihan jees, että jotain tapahtuu mutta edelleenkin, mikä vika on kyseessä? (tiedän kyllä nyt tässä tapauksessa kun itse kokeilin (ainakin tiedän yhden korjatun jutun, tosin tiedä vaikka olisi muitakin.. josta asiasta kolmanteen, ei taida olla taas listaa 30.5. päivityksessä olevista muutoksista?!) mutta yleisesti vaan taas esimerkki, että kommunikointia on parannettava ja kerrottava, että mikä vika on kyseessä!)

Vastaa