Sain tänään vikapalvelusta txtviestin jossa luki:
"Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää tarvittaessa laitteet uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteyttä Soneran vikapalveluun."
Noniin, ihan jees joku voisi kuvitella, mitä toi valittaa.. noh, mikähän vika on nyt korjattu? Onko surina ottanut huomioon ollenkaan, että asiakkaalla voi olla 2 tai enemmän vikailmoituksia vetämässä samaan aikaan?!?! (Minulla on näin lähes joka kerta.) Minulla on varmasti yli kymmenen vanhaa vikaviestiä erinäköisistä bugeista joista monista en ole saanut edes ensimmäistä ("kirjattu") viestiä.
Kertokaas nyt sitten mikä vika on korjattu? Vain pitääkö minun ruveta testaamaan kaikkia läpi taas? Ja pelkään, että edes testaamalla en saa tietooni, että mitä on korjattu. Kuinka niin? Noh, otetaan esim. vikailmoitukseni tekstitysten toimimattomuudesta joissain ylen tallenteissa; tämä on voitu korjata siten, että TULEVIIN ylen tallennuksiin näitä ongelmia ei pitäisi tulla, MUTTA ne tallennukset jotka eivät toimineet, niitä "ei valitettavasti saatu toimimaan enää" (on ennenkin kuultu tämä sama surinalta). Joten miten testaan, että mikä vika oli kyseessä?
Voisiko vikapalvelu laittaa tekstiviesteihinsä, KAIKKIIN (vastaanotto, korjaus, jne. viestit), maininnan, että mistä viasta kyseisessä viestissä on puhe ja parku?!?!
Bugien korjauksiin kuuluu oleellisena osana ilmoittajan jälkiseuraus, eli korjatuksi merkityt bugit testataan ilmoittajan toimesta (kuinkakohan monta kertaa olen ollut tilanteessa jossa bugi on mukamas korjattu.. kymmeniä ja kymmeniä kertoja).