Virhe laskussa

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Laskun numero 68840333

Hei,

Edellisen määräaikaisen valokuituliittymäni loppuessa ajattelin kokeilla Sonera Viihdettä tarjoushintaan 29,90€, mutta peruin tämän parin päivän kokeilun jälkeen ja vaihdoinkin pelkkään valokuituliittymään samaan 29,90€ hintaan.

Nyt tietysti ensimmäisen uuden laskun yhteydessä on soneramaiseen tyyliin väärää hintaa:

1. Laskussa on 30€ toimitusmaksu Viihdepaketin laitteista. Tuotetta tilatessani minulle vakuutettiin, että tämä maksu hyvitetään jos päätän palauttaa laitteet. Koska olen palauttanut laitteet aikoja sitten, jo ennen tämän laskun saapumista, en tietenkään aio maksaa tuota toimitusmaksua turhaan.

2. Uuden laajakaistaliittymäni kuukausimaksu on 33,32€, eikä sovittu 29,90€. Miten voi olla mahdollista, että 3,42€ on lisätty tähän laskuun; olenko ystävällisesti maksamassa henkilökunnalle tippiä? Tämä ei voi johtua "sekaannuksista" Sonera Viihde -kokeiluni kanssa, sillä molemmilla tuotteilla piti olla sama hinta. Luonnollisesti voitte hyvittää myös tämän 3,42€. Tässä tietenkin oletan, että uusi laajakaistaliittymä alkaa saumattomasti edellisen päättymisestä, joten minulle ei tule mitään lisäkuluja siirtymäajan tai päällekäisyyden takia.

Kokonaisuudessaan olen joutunut kuluttamaan tähän liittymänvaihtoon ainakin 10€ puhelinlaskuni yhteydessä maksullisen asiakaspalvelunne takia, joten päätin ottaa yhteyttä tämän ilmaisen keskustelupalstan kautta. Puhelimen välityksellä asioidessani tilauspalvelijanne muun muassa saivat asetettua liittymäni hinnan oikein vasta kolmannella kerralla, ja unohtivat avulaisuuttaan antaa puhelinnumeroni postin toimitusta varten.

Toivon pikaista vastausta, ettei tule ongelmia maksumuistutuksien tai peräti liittymän katkaisun muodossa.

EDIT: Tässä siis ongelmani pähkinänkuoressa:
    Laskun odotettu summa: 29,90€
    Laskun todellinen summa: 63,32€

2 kommenttia

Moikka iiroj!

Hyvitin laskultasi Viihdepaketin toimitusmaksun 30e. Voit vähentää summan laskun loppusummasta ja maksaa muutoin käyttäen alkuperäistä viite- ja tilinumeroa. Pahoittelut, ettei asiaa oltu hoidettu heti Viihdettä irtisanoessasi!
Sopimuksesi uudella 29,90e/kk hinnalla on alkanut 12.04. Tämän myötä laskullasi on sekä vanhaa (40,23e/kk), että uutta (29,90e/kk) hintaa. Tämä selittää reilun 3e:n "heiton", joka ei ole virhe.
Seuraavalla laskullasi onkin sitten vain tätä uuden sopimuksen hintaa, eli 29,90e.
Aurinkoista kesää sinulle!
Kiitos pikaisesta hoidosta!

Vastaa