Virhe saapuvassa e-laskussa

  • 11 December 2014
  • 12 kommenttia
  • 85 katselukertaa

Hei!

Sain Kaapelikortti laskun 2.4.2014 e-laskuna. Kun käytin linkkiä siirry maksamaan kaikki näytti normaalilta
niinkuin muissakin laskuissa. No huomasin vasta myöhemmin että summa oli palautunut tililleni. Maksoin laskun uudelleen ja muutaman päivän kuluttua maksu oli taas palautunut. Nyt huomasin katsoa, että tilinumero ei tullut suoraan linkistä oikein laskulle. Vaihdoin sen manuaalisesti ja sain vihdoin laskun maksettua.
No sitten 3.6.2014 tuli maksuhuomautus-lasku e-laskuna. Maksoin sen ja en muistanut tarkistaa tilinumeroa. Nyt sitten huomasin maksun taas palautuneen tililleni. Tilinumero piti taas käydä manuaalisesti korjaamassa.
Mistähän tällainen virhe e-laskussa voisi johtua? Mikään muu lasku ei käyttäydy kuvailemallani tavalla, vaikka kaikki laskuni (jotka vain saa) ovat tulleet jo pitkään sähköisinä.

12 kommenttia

Moikka Jamika !

No onpas omituinen tilanne! Laskussa kuitenkin on tilinumero ollut aivan oikea... Onko sinulla vielä tiedossa tuo väärä tilinumero, joka maksuun ilmestyi? Pääsisimme sen perusteella selvittämään asiaa.
Varmaan samasta syystä minulle Nordeaan tulevissa e-laskuissa virtuaaliviivakoodi antaa väärän tilinumeron. Sama jatkunut jo ainakin kolme kuukautta ja Soneraan on oltu kahteen kertaan yhteydessäkin aiheesta. Edelleen tulee väärin.
Hei,

Yritän maksaa laskua numero 36948, mutta nettipankkini herjaa viitenumerosta.

"Tarkista viitenumero. Viite tulee antaa yhteen kirjoitettuna tai välilyönnein ryhmiteltyinä. Kansainvälinen viite kirjoitetaan kokonaan RF-alkuisena."

Olen laittanut viitenumeron niin kuin laskussa lukee.
niepa kirjoitti:
Hei,

Yritän maksaa laskua numero 36948, mutta nettipankkini herjaa viitenumerosta.

"Tarkista viitenumero. Viite tulee antaa yhteen kirjoitettuna tai välilyönnein ryhmiteltyinä. Kansainvälinen viite kirjoitetaan kokonaan RF-alkuisena."

Olen laittanut viitenumeron niin kuin laskussa lukee.

Voisiko joku Soneran tyyppi vastata jotain, ihan mitä tahansa, maksaisin oikein mielelläni laskun pois.
Hei niepa!

Tässä tulee vastausta.

2.7. päivättyihin kaapeli TV:n maksukanavalaskuihin sattui virheellinen viite, siksi sait herjan. Lähetämme laskut uudelleen ja ne ovat perillä tämän viikon (28) aikana. Laskun sisältö pysyy samana, mutta päiväys, viite ja eräpäivä muuttuvat. Eräpäivä tulee olemaan 29.7.2014.

Maksa lasku uuden laskun tiedoilla. Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun vanhan laskun viitteellä tai ilman viitettä, ei tarvitse tehdä mitään. Kohdistamme suorituksen laskulle.


pet kirjoitti:
Varmaan samasta syystä minulle Nordeaan tulevissa e-laskuissa virtuaaliviivakoodi antaa väärän tilinumeron. Sama jatkunut jo ainakin kolme kuukautta ja Soneraan on oltu kahteen kertaan yhteydessäkin aiheesta. Edelleen tulee väärin.


Hei pet!
Jos lisäät omiin tietoihin asiakasnumerosi, voimme katsoa asiaa tätä kautta.
Marjaana kirjoitti:
Hei niepa!

Tässä tulee vastausta.
Kiitos
tilinumeroksi tulee FI78 4981 9106 229871 siinä vaiheessa kun klikkaa että siirry maksamaan. Laskulla se muuten minullakin näkyy ihan oikein...
Hei Jamika !

Maksa sinäkin uudella laskulla, joka on lähetetty eLaskuna verkkopankkiisi 9.7. Voit siis poistaa 2.7. tulleen laskun.
Hei!!
No niin tänään saapui minulle postissa paperilasku
kaapelikortista!?!
Eikö sähköinen laskutus onnistu ja minua palkitaan
paperilaskumaksulla 2,90€.
Nyt alkaa olla mitta täynnä tätä laskutusongelmaa. En taida tarvita koko korttia
enää!!!
laskun numero 49456
Moi Jamina! Jostain syystä täällä on paperilasku kytkettynä, pahoittelut tästä. Hyvitin nyt tuon toimitusmaksun 2,90€, joten vähennä se laskun loppusummasta, jolloin maksettavaksi jää 17,40€.

Kokeiletko kytkeä e-laskun uudestaan sivuiltamme löytyvän ohjeen mukaisesti. Tarvittaessa voin laittaa laskut myös sähköpostitse gmail-osoitteeseesi, jos niin haluat?
Sain nyt ensimmäisen sähköpostilaskun kaapelikortista (tähän saakka tullut paperisena).

Virtuaaliviikoodi on aivan sekaisin. Saajan tilinumero katkeaa kesken, summaksi tulee n. 700000,- ja eräpäiväksi 14.44.4120.

(ihanan kallista, mutta onhan tuossa onneks maksuaikaa)

Eli nuo tiedot luetaan koodista vääristä kohdista.

Nyt kun kerran pakotatte ihmiset pois paperisista laskuista olis vähintään kohtuullista että laittaisitte nuo sähköisen laksun kentät edes oikein.

Tarkkuutta asioihin siellä!
Mo Havis!

No nyt on kyllä tarkastelun paikka! Hyvä kun laitoit viestiä ja tarkemmat tiedot ongelmasta. Laitan tästä tiedon eteenpäin niin tsekataan ja korjataan nämä virtuaalikoodit.

Ihmeen rauhallisesti otit tuon noin 700000 euron laskun, ehkä valmiiksi myönnetty ruhtinaallinen maksuaika vähän lievitti järkytystä. :D

Löysithän kuitenkin laskun oikeat tiedot ja sait sen laitettua maksuun?

Vastaa