Virheelliset asetukset Sonera-avustajan kautta!

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Olen taistellut marraskuun alusta lähtien, eli siitä asti kun vanhan operaattorini meni kylmäksi, taloyhtiöni hankkiman soneran yhteyksien kanssa.
En ole tähän päivään mennessä saanut yhtään sähköpostia lähtemään, vastaanotto on toiminut kyllä.
Sähköpostitilin asetukset olen tehnyt useampan kertaan, ensin käsin ja sen jälkeen sonera-avustajan kautta, aina samalla tuloksella:

""Tehtävä xxxxxx-xx - Lähetys ja vastaanotto raportoi virheen (0x8004210B) : Aikakatkaisu lopetti toiminnon odotettaessa vastausta lähettävästä palvelimesta (SMTP). Jos saat tämän sanoman uudelleen, ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan (ISP).""

sonera-avustaja testasi aina virheen jälkeen yhteyden, kaikki ok! WEBmail toimii, tili siis auki kyllä joten vika täytyy olla outlook-asetuksissa. Sama outlook + ed. operaattori, ei mitään ongelmia.
Tänään korjaaja tuli paikalle, hänen kanssaan painittiin ongelman kanssa ja ilmeni seuraavaa:
SONERA-AVUSTAJAN ANTAMAT ASETUKSEN LÄHTEVÄN POSTIN OSALTA VÄÄRIN! kun korjaaja muutti lähtevän postin palvelimeen oletusarvot (painoi "käytä oletusarvoja") niin johan rupesi postit kulkemaan!
oletusarvo pudotti lähtevän postin salauksen pois ja portin toiseksi.
VÄLITTÖMÄSTI S-AVUSTAJA HERJAA ETTÄ ASETUKSET VÄÄRIN! korjaajan neuvo oli että poista avustaja koneeltasi.. Että näin.

1 kommentti

Soneran verkossa laajakaistaliittymän tekniikasta riippumatta SMTP eli lähtevän postin palvelin on mail.inet.fi.

En tiedä mitä Avustaja on SMTP-palvelimen nimeksi tarjonnut, mutta kertomasi jälkeen suosittelen että poistat Avustaja-ohjelman kyseiseltä tietokoneelta.

Vastaa