Se automaatti - niin ärsyttävä kuin onkin - pystyy todennäköisesti ratkaisemaan pääosan (ei millään pahalla) "Pihtiputaan mummojen" perusongelmista eli varmasti helpottaa molemmanpuleisesti koko toimintaa, mutta kaikki ne, jotka ilmeisesti tajuaa, missä mistäkin on kyse, joutuu kärsimään 🙂
Vieläkin vaikeampaa tekee koko hommasta se, että jos pääseekin tuosta automaatista läpi, niin tuossa vikapalvelussakin on päivystelemässä asiantuntija-nimikkeellä olevia henkilöitä, jotka muistuttaa aika vahvasti vastaavan nimikkeen alla esiintyviä täällä palstalla, koska ulosanti on usein aika samanlainen. Ei millään pahalla toki, koska kyllä ollaan kartalla niidenkin puolella, MUTTA vian selvittely taas tapahtuu "viantutkijoiden" puolesta, jotka on taas vieläkin tehokkaammin laitettu piiloon ihan kuin jossain valtion virastossa ne virkamiehet, jotka oikeasti käsittelee asioita 🙂
Tuloksena on se, että joskus yksinkertaisenkin viestin läpisaaminen sinne varsinaiselle asian käsittelijälle on aikamoinen urakka. Lisäksi tulisi toki mainita se, että ei edes se ihmisen kanssa keskusteleminen - olisi se siis jopa se varsinainen viankäsittelijä itse - ei ole aina tie autuuteen, koska itse on ainakin yhden kohtuullisen vaikean tilanteen ratkaissut juuri tämän keskustelupalstan avulla.
P.S. Hyvä puoli siinä automaatin toiminnassa on sekin, että jos operaattorin puolella tai siinä kummankin pään välissä on joku vika (vaikka runkokaapeli poikki), jonka automaatti pystyy paikantamaan, niin ilmoitus siitä muodostuu ilman, että onneton soittaja joutuu pähkäilemään asian kanssa, jos hänellä ei ole tuosta tilanteesta mitään tietoa.