Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pasi70_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Voiko laajakaista ongelmista keskustella ihmisen kanssa??

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve, voiko soneralla keskustella ihmisen kanssa liittyen laajakaistaongelmiin? Koneen kanssa keskustelu on pitkästyttävää.
25 vastausta
kellokangas_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Täytyy sanoa että soneran nykynen asiakaspalvelu on sieltä ja syvältä.. pistäkää nyt vi**uun se robotti joka ei tajua mistään mitään.. En halua tuntitolkulla puhua jollekkin robotille, vaan ihmiselle, joka ymmärtää heti ekalla kerralla mistä hommasta on kyse..
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Vianrajausautomaatti on käytössä laajakaistan Vikapalvelussa. Erittäin nopea tapa tehdä vikailmoitus poikki olevasta yhteydestä ja auki 24/7. Automaatti myös ilmoittaa soittajalle jos liittymä on jo tiedossa olevan verkkovian takia poikki.

Asiakaspalveluun 0200 17000 soitetut puhelut yhdistyvät edelleen ihmiselle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
nmt1900_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Se automaatti - niin ärsyttävä kuin onkin - pystyy todennäköisesti ratkaisemaan pääosan (ei millään pahalla) "Pihtiputaan mummojen" perusongelmista eli varmasti helpottaa molemmanpuleisesti koko toimintaa, mutta kaikki ne, jotka ilmeisesti tajuaa, missä mistäkin on kyse, joutuu kärsimään 🙂

Vieläkin vaikeampaa tekee koko hommasta se, että jos pääseekin tuosta automaatista läpi, niin tuossa vikapalvelussakin on päivystelemässä asiantuntija-nimikkeellä olevia henkilöitä, jotka muistuttaa aika vahvasti vastaavan nimikkeen alla esiintyviä täällä palstalla, koska ulosanti on usein aika samanlainen. Ei millään pahalla toki, koska kyllä ollaan kartalla niidenkin puolella, MUTTA vian selvittely taas tapahtuu "viantutkijoiden" puolesta, jotka on taas vieläkin tehokkaammin laitettu piiloon ihan kuin jossain valtion virastossa ne virkamiehet, jotka oikeasti käsittelee asioita 🙂

Tuloksena on se, että joskus yksinkertaisenkin viestin läpisaaminen sinne varsinaiselle asian käsittelijälle on aikamoinen urakka. Lisäksi tulisi toki mainita se, että ei edes se ihmisen kanssa keskusteleminen - olisi se siis jopa se varsinainen viankäsittelijä itse - ei ole aina tie autuuteen, koska itse on ainakin yhden kohtuullisen vaikean tilanteen ratkaissut juuri tämän keskustelupalstan avulla.

P.S. Hyvä puoli siinä automaatin toiminnassa on sekin, että jos operaattorin puolella tai siinä kummankin pään välissä on joku vika (vaikka runkokaapeli poikki), jonka automaatti pystyy paikantamaan, niin ilmoitus siitä muodostuu ilman, että onneton soittaja joutuu pähkäilemään asian kanssa, jos hänellä ei ole tuosta tilanteesta mitään tietoa.
jaffa77_
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tänään jouduin soittamaan asiakaspalveluun. Robotin kanssa meni melkein 20 min ja yhtään en tullut hullua hurskaammaksi.
Vasta 4 soitto jolloin keksin miten robottia pystyy huijaamaan niin pääsin juttelemaan IHMISEN kanssa.
Sen jälkeen meni noin 1-2 min. ja asia oli selvä ja uusi modeemi lähti soneran päästä tilaukseen.
Ongelma oli kun nykyisestä thompsonista on langaton lähetin rikki. Robotti kokeiöi vaan linjan että yhteys toimii. No shit Sherlock. Langallisenahan tätä nettiä on joutunut jo jonkun aikaa käyttämään.
Langattattomassa verkossa 2 kpl läppäreitä (vista ja 7 käyttis) sekä pleikkari.
Mikään ei löydä modeemia. Saattaa resetoinnin jälkeen toimia max 3 min.
Joten kummasti olisi säästynyt minun hermoja sekä aikaa.
Kyllä sinne ihmisen juttusille pitäisi päästä ilman kikkailuja varsinkin kun robotista ei ole mitään hyötyä tuollaisissa ongelmissa. Se olisi vaan halunnut vikailmoitusta tehdä.
jaffa77_
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapio kirjoitti:
Vaihtoehtoisena yhteystapana Vikapalveluun on Laajakaistan vikailmoituslomake.


Onko tuo soneran virallinen kanta? Mahtaa olla kuluttaja-asiamies mielissään moisesta. Aion laittaa tämän vastauksen suoraan kuluttuja-asiamiehelle. Kyllä ihmisellä on oikeus keskustella vikapalvelun ihmisen kanssa.
Jos tosiaan vaihtoehdot ovat robotti tai vikailmoituslomake netin kautta niin metsään on menty ja pahasti.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jaffa77 kirjoitti:
[quote="Tapio":3mt6kep7]Vaihtoehtoisena yhteystapana Vikapalveluun on Laajakaistan vikailmoituslomake.


Onko tuo soneran virallinen kanta? Mahtaa olla kuluttaja-asiamies mielissään moisesta. Aion laittaa tämän vastauksen suoraan kuluttuja-asiamiehelle. Kyllä ihmisellä on oikeus keskustella vikapalvelun ihmisen kanssa.
Jos tosiaan vaihtoehdot ovat robotti tai vikailmoituslomake netin kautta niin metsään on menty ja pahasti.[/quote:3mt6kep7]

Hei,

Olet oikeassa ettei vianrajausautomaatti sovellu parhaalla mahdollisella tavalla sinun kuvaamaasi tilanteeseen. Kuitenkin kokonaisuudessa vianrajausautomaatti nopeuttaa vikailmoitusten käsittelyä, koska se suorittaa samat toimenpiteet mitä vikapalvelun työntekijät. Vianrajausautomaatti vastaanottaa ja analysoi vikailmoituksia vuoden jokaisena päivänä, kun taas henkilökohtainen puhelinpalvelu on tarjolla rajoitetusti. Vianrajausautomaatilla voi myös peruttaa avoinna olevan vikailmoituksen. Tutkimme miten voimme kehittää vianrajausautomaattia, jotta vastaavanlaisten asioiden hoitaminen olisi helpompaa.

Terveisin,

Mika
Verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut