Voiko olla todellista? (liittymän toimituksen viivästys)

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Tilasin joskus 23. päivä huhtikuuta (vahvistusviestit 24.4) internet-yhteyden ja Viihdepaketin uuteen osoitteeseeni, johon muutin 1.5. Minulle luvattiin moneen kertaan että liittymä on auki 1.5. Sain myös jonkin vahvistuksen liittymän kytkemisestä 7.5., jolloin soitin asiakaspalveluun, ja sieltä varmistettiin että kyllä se käydään kytkemässä jo 30.4. Huolestuin, kerkeävätkö modeemit sun muut postissa, mutta minulle sanottiin että ei ole PAKKO olla modeemin seinässä.

30.4 asentaja soitti minulle ja ilmoitti että on kytketty. Illalla hain modeemin vihdoin postista (saapumisilmoitus viipyi ilmeisesti matkalla), laitoin modeemin suurin toivein seinään kiinni - ei mitään. Ei toisesta, ei kolmannesta pistokeesta, ei mistään mitään.

Nyt kun 2,5 robotti-vikailmoituksen jälkeen sain puhelinrobottinne ymmärtämään että haluan puhua IHMISELLE, minulle kerrottiin ihanasti että liittymä saattaapi auetakin vasta ensi torstaina. Yli viikkoa myöhemmin. Miksi? No koska se modeemi jonka ei ollut PAKKO olla seinässä, olisi ilmeisesti pitänyt sittenkin olla seinässä, ja asentaja joutuu tulemaan uudestaan...

Nyt ei kuule enää se 20e/alkava viikko korvaus lievitä enää mitään mielipahaa, kun olen roikkunut Soneran asiakaspalvelussa kymmeniä minuutteja yhden liittymän takia, en pääse nettiin, en voi hoitaa asioitani.. Soneran puolelta lupaukset on jo petetty useampaan kertaan kun edes vikailmoitukseen ei vastattu "seuraavana työpäivänä". Vai olisko ne soittanut nyt vielä just ennen kasia vai miten?

Hiukka noloa kutsua kavereita vappupäiväksi että "mulla on tällänen hieno videovuokraamo suoraan mun telkkarissa". Ja se ei toimi.

Jos toi systeemi ei maagisesti ala huomenna raksuttamaan, niin puran koko sopimuksen Soneran kanssa vedoten: "Jos toimitus viivästyy valituksen jälkeenkin olennaisesti, kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi."
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/06b ... 07fc3.aspx
Valitin eilen ja valitin tänään, ja minulle lupailtiin ensi viikkoa. Tarvitsin netin EILEN. Eikö niitä virheitä edes voi korjata sitten HETI?

3 kommenttia

Hei Sirith!

Pahoittelut heti alkuun, kun liittymää ei ole saatu toimimaan luvattuna päivänä ja toimituksen tarkastus on mennyt sitten ensi viikolle asti. Modeemin ei tosiaan ole pakko olla seinässä kytkennän aikana, mutta siitä on se etu, että asentaja pystyy heti testaamaan nouseeko modeemi linjoille. Sillä ei siis ole merkitystä, jos kaikki menee hyvin, mutta tässä tapauksessa se olisi nopeuttanut vian korjaamista.

Jos kärsivällisyytesi riittää ensi viikolle asti etkä irtisano sopimustasi, niin hyvitykset voidaan katsoa Asiakaspalvelussamme sitten kun kaista toimii. Mukavaa viikonloppua tästä ikävästä asiasta huolimatta!
Sitten vielä sellainen iloinen asia, että nyt kun vihdoin netti pelaa ja hyvityksiäkin on se tasan 20 e saatu, niin minulle paukahti matkapuhelinlaskussa lähes 13 euroa palvelunumeromaksuja. Mielestäni Sonera saisi korvata nämä, koska jos homma olisi toiminut niinkuin pitää, en olisi joutunut soittamaan uudestaan kymmentä kertaa Soneran maksulliseen asiakaspalveluun.

Matkapuhelinlaskullani ei ole erittelyä siitä, mistä palvelunumerosta maksu tulee. Jos Sonera haluaa erittelyn, Sonera saa maksaa sen (10 euroa). Muutoin vaatisin tätä koko 12,90 euroa, mikä matkapuhelinlaskullani on, Soneralta koska en nyt ainakaan muista soitelleeni moneen muuhun paikkaan.

Miten ois?
Moikka Sirith!

Jätä meille Ajanvarauskalenterista Soittopyyntö, niin pääsemme katsomaan tilannetta tarkemmin.
Jos käytät Facebookia, voit laittaa meille myös privaviestiä Soneran Facebook -sivujen kautta.

Vastaa