Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
IMToD_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

WBOX jumiutuu EPG:n katselussa Soneran kaapeliverkossa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kuten Nelonen HD ja WBOX -ketjussakin on todettu, jumiutuu WBOX aina, kun EPG:tä selaa luettelomuodossa. Jumista pääsee eroon vain virtakatkolla laitteen takana olevasta virtakytkimestä. Muissa kaapeliverkoissa WBOX:lla ei ole tätä ongelmaa.

Asiasta on raportoitu laitteen maahantuojalle (DNA Welho) jo tammikuussa. Nyt maahantuoja on kertonut, että vika on Soneran verkossa ja Soneran korjausta asiaan odotetaan: Keskustelu DVDPlazassa

Milloin Sonera korjaa tämä vian?
33 vastausta
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei IMToD

Meidän tiedossa ei ole kyseistä ongelmaa. Soneran verkossa on jaossa päivitykset DNA WBOXHD2 1.9 ja HumaxWBOX 1.00.13 digibokseille. Suosittelen päivittämään digiboksien ohjelmistoversion.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
IMToD_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Arttu- kirjoitti:
Meidän tiedossa ei ole kyseistä ongelmaa. Soneran verkossa on jaossa päivitykset DNA WBOXHD2 1.9 ja HumaxWBOX 1.00.13 digibokseille. Suosittelen päivittämään digiboksien ohjelmistoversion.

Tuo 1.00.13 on se uusin firmware. Se minulla on käytössä (ja ennen kuin kysyt, niin sanon, että tehdasasetukset on palautettu monta kertaa). Se korjasi tallennusongelmia, mutta aiheutti edellä kuvatun jumiutumisongelman kaikissa WBOX HD DVR -laitteissa, jotka ovat Soneran kaapeli-TV-verkossa.
Voisitko, Arttu, nyt ottaa asiasta selvää, viedä tämän asian eteenpäin ja hoitaa DNA Welhon kanssa tähän ongelmaan korjauksen? DNA varmaan mielellään kertoo Soneralle, minkälainen ongelma Soneran verkossa on, koska he ovat ongelman löytäneet testeissään.

Edit: huomasin äsken, että harri_tku oli tästä samasta ongelmasta kirjoittanut Digiboksit-alueelle jo helmikuussa:
viewtopic.php?f=68&t=8617
Tuohon reklamaatioon ei ole reagoitu mitenkään.
sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sonera ja EPG-tiedot ovat yksinkertaisesti niin toisiaan hylkivä pari, ettei kannata edes odottaakaan että asialle jotain tehtäisiin.

Postissa odottaa yksi ennakkopäätös, jossa viestintävirasto päästää Soneran pälkähästä aiheeseen liittyen. Eivät voineet edes pistää asiaa tarkempaan tutkimuksiin. Mutta näin suomessa, hyvä veli-järjestelmän tyyssijässä ja jossa asiakasta saa kohdella miten lystää. Monopoli on iloinen asia, riippuen kuka operaaattorina toimii. Sonera ilmeisesti lahjoitti päättäjille ilmaiset kanavapaketit eliniäksi, ettei asioille tarvitse tehdä mitään..
Toimiva EPG-opas olisi iloinen asia. Soneran asiakkaana et sitä saa. Yläkerran hemmoa saa kiittää siitä, että tulee edes kuva satunnaisia pätkimisiä ottamatta lukuun hyvin perille. Eikä se datapuolikaan hyvin toimi. Paljon kehuttu 4G, 10/10 Mbps on jo hyvä suoritus.
IMToD_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
sevk kirjoitti:
Sonera ja EPG-tiedot ovat yksinkertaisesti niin toisiaan hylkivä pari, ettei kannata edes odottaakaan että asialle jotain tehtäisiin.

WBOX-ongelma on niin vakava häiriö, että en usko, että Sonera voi tätä sivuuttaa olan kohautuksella.

Odotan toimenpiteitä ja tiedotusta asiasta.
Arttu: missä mennään?
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei IMToD

Niin kuin aikaisemmin totesin, mitään yleisempää ongelmaa meidän tiedossa ei ole.

sevk viittaa ilmeisesti tähän aiheeseen: viewtopic.php?f=64&t=3239&p=42124&hilit=topfield#p42124

sevk kirjoitti:
Topfieldin maahantuojan viimeisin vastaus:
"Hei!

Valitettavasti lisääntyneen EPG-datan myötä laite ei käsittele kaikkea tietoa kerralla. Tämä on laitteen ominaisuus.

Ystävällisin terveisin,

Topfield tekninen tuki
"


Yksittäisen laitteiden ongelmaa on vaikea selvittää. Topfieldin tapauksesta voidaan havaita miten pitkä ja vaikea prosessi se on.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
IMToD_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Arttu- kirjoitti:
Hei IMToDNiin kuin aikaisemmin totesin, mitään yleisempää ongelmaa meidän tiedossa ei ole.
Tässä keskustelussa on ongelma selitetty. Miksi on tällainen keskustelupalsta, jos täällä raportoituja ongelmia ei oteta todesta? Näkeehän sen jokainen, että WBOX:lla on ongelmia Soneran verkossa, kun kaksi ihmistä (harri_tku ja minä) raportoi samasta viasta.
Tein tästä ongelmasta palvelupyynnön.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei IMToD

Vikailmoitus vaatii aina tarkempia lisätietoja. Tämän takia soittaminen tai palvelupyynnön tekeminen on tärkeää. Jokainen vika käsitellään yksilönä. Tekemäsi palvelupyyntö on hyvä ratkaisu. Näin asia saadaan eteenpäin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Arttu- kirjoitti:
Hei IMToDNiin kuin aikaisemmin totesin, mitään yleisempää ongelmaa meidän tiedossa ei ole.
Tässä keskustelussa on ongelma selitetty. Miksi on tällainen keskustelupalsta, jos täällä raportoituja ongelmia ei oteta todesta? Näkeehän sen jokainen, että WBOX:lla on ongelmia Soneran verkossa, kun kaksi ihmistä (harri_tku ja minä) raportoi samasta viasta.
Tein tästä ongelmasta palvelupyynnön.[/quote]

Mitenkä olisi yleinen epg-oppaan ongelmia käsittelevä aihe?

"Viestintävirasto arvioi, että jos ohjelmaoppaan toimivuusongelmat aiheutuisivat jostakin teknisestä virheestä epg-datan käsittelyssä Soneran verkossa, koskisi ongelma useaa Soneran asiakasta. Sonera ei ollut havainnut, että sen muilla asiakkailla(!) olisi vastaavia ohjelmaoppaan toimivuusongelmia. Sonera onkin ilmoittanut, että mikäli ohjelmaopastietojen huonoa toimivuutta ilmaantuisi asiakkailla enemmänkin, sonera harkitsisi mahdollisuuksiaan muuttaa ohjelmaopastietojen lähettämistä. Viestintävirasto pitää tätä lähtökohtaa kannatettavana."

Maahantuojia ja valmistajia kiinnostaa tunnetusti tehdä päivityksiä ja korjauksia. Eli Sonera voisi tökkiä nyt vuorostaan boksien maahantuojia tutkimaan omalta osaltaan aihetta. Tavallinen sukankuluttaja ei omaa sellaisia kykyjä, että se herättäisi mitään kunnioitusta maahantuojalta.
Toimiva EPG-opas olisi iloinen asia. Soneran asiakkaana et sitä saa. Yläkerran hemmoa saa kiittää siitä, että tulee edes kuva satunnaisia pätkimisiä ottamatta lukuun hyvin perille. Eikä se datapuolikaan hyvin toimi. Paljon kehuttu 4G, 10/10 Mbps on jo hyvä suoritus.
shadows_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 76 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lainaus DVDPlazalta:

Soneran verkossa oleva laite menee edelleen jumiin, kun selaa EPG:tä luettelomuodossa.
Tein sähköisen vikailmoituksen DNA:lle 25. tammikuuta. Olen kysynyt säännöllisesti noin kuukauden välein korjausta DNA:lta ja samalla pyytänyt tiedotusta asiasta. Tänään sain ensimmäisen kerran jonkunlaisen selityksen:


Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: DNA Welho asiakaspalvelu

Vika on tiedossa, ja kyseessä on Soneran verkossa oleva ongelma, johon tällä hetkellä odotetaan korjausta Soneran toimesta.


Joten puheet,että Soneran verkossa ei ole vikaa voidaan unohtaa....

Nyt vaan kiltisti korjatte vian, kiitos!
Tämän osion uusimmat keskustelut