WLAN on hidas Thomson TG789vn:n kanssa

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei

Minulla oli aikaisemmin Intenon reititin ja sillä toimi WLAN hyvin ja pystyin katsomaan Netflixiä iPadilla ja kännykälläkin toimi lähiverkko nopeasti. Yhteys oli 100/10

Nyt minulle tarjottiin kuitenkin samaan hintaan Sonera KotiTV:tä, joten päätin sen ottaa. Sain sen mukana uuden reitittimen (Thomson TG789vn), mutta siinä WLAN on todella hidas. Johdolla kyllä toimii nopeasti yhteys(speedtest.netissä 60/10, eikö tuonkin pitäisi olla vähän nopeampi?), mutta langaton verkko on todella hidas. iPadillä pystyn selaamaan juuri ja juuri verkkosivuja jos sattuu olemaan kärsivällisellä päällä, ja Netflixistä ei ole enää puhettakaan. Myös kännykällä lähiverkko toimii nyt yhtä hitaasti. Väliaikaratkaisuna jaan kännykällä 3G yhteyden kautta lähiverkkoa iPadille kun se on nopeampi.

Missä vika voisi olla? Olen kokeillut vaihtaa Thomsonista WLANin kanavia mutta en ole löytänyt sellaista joka toimisi nopeasti.

2 kommenttia

Hei Palto,

Thomson palvelureitittimen tehdasastusten palautusta voisi kokeilla. Lisäksi voisi kokeilla muuttaa salausasetuksia. Salausasetuksista ota WPA+WPA2 pois ja käyttää joko WPA tai WPA2. Kannattaa kokeilla molemmilla. Myös verkon nimen (SSID) ja salasanan voisi muuttaa helpommin muistettavaan muotoon.

Ohjeita Thomson palvelureitittimeen löydät ohjeet ja vinkit sivuiltamme.

Jos ongelma langattoman yhteyden kanssa kaikesta huolimatta jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Vikapalvelun tavoitat numerosta 0206 90101 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
Sama vika täällä, Thomsonin WLAN on ihan surkee.

Jos ei ole line of sight niin ehkä max 20Mbit on ollu vauhdit meidän talossa.

Vastaa