Yhteyden menetys


Moro,

Kohdatessani peli ongelmia, niin päätin pathpingata pelifirman servereitä ja seuraavanlainen ongelma ilmestyi tätä tehdessä.

> 3 17ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209] <
1/100 osoittaa, että yhteys ei ole täysin terve.

Mistäs mahtaa kiikastaa?

KOKO TEKSTI
**************************************************************
Seurataan reitti is„nt„„n 195-12-232-102.customer.teliacarrier.com [195.12.232.102]
enint„„n 30 siirr„nt„v„lill„:
0 OmaKone-PC.home.gateway [192.168.0.102]
1 home.gateway.home.gateway [192.168.0.254]
2 dsl-hmlbrasgw1-50dec0-1.dhcp.inet.fi [80.222.192.1]
3 hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
4 s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
5 ffm-bb1-link.telia.net [213.155.135.46]
6 ffm-b10-link.telia.net [80.91.251.124]
7 * * *
Lasketaan 150 sekunnin tietoja...
L„hde t„h„n kohteeseen T„m„ solmu tai linkki
Kohteen RTT-arvo Kadotettu/l„hetetty: pros. Kadotettu/l„hetetty: pros. Osoite
0 OmaKone-PC.home.gateway [192.168.0.102]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% home.gateway.home.gateway [192.168.0.254]
0/ 100 = 0% |
2 11ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% dsl-hmlbrasgw1-50dec0-1.dhcp.inet.fi [80.222.192.1]
0/ 100 = 0% |
3 17ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
0/ 100 = 0% |
4 26ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
0/ 100 = 0% |
5 58ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ffm-bb1-link.telia.net [213.155.135.46]
0/ 100 = 0% |
6 44ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ffm-b10-link.telia.net [80.91.251.124]

Seuranta suoritettu.
**************************************************************

12 kommenttia

Toinen pathping testi

Siellä on taas yhteyden menetystä. Saisiko myös viestiä sieltä Soneralta päin. Sanokaa vaa mitä tietoja minun pitää teille antaa, että saatais tämä korjattua.

**************************************************************************

Seurataan reitti is„nt„„n 195-12-232-102.customer.teliacarrier.com [195.12.232.102]
enint„„n 30 siirr„nt„v„lill„:
0 OmaKone.home.gateway [192.168.0.102]
1 home.gateway.home.gateway [192.168.0.254]
2 dsl-hmlbrasgw1-50dec0-1.dhcp.inet.fi [80.222.192.1]
3 hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
4 s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
5 ffm-bb1-link.telia.net [213.155.135.46]
6 ffm-b10-link.telia.net [80.91.251.124]
7 * * *
Lasketaan 150 sekunnin tietoja...
L„hde t„h„n kohteeseen T„m„ solmu tai linkki
Kohteen RTT-arvo Kadotettu/l„hetetty: pros. Kadotettu/l„hetetty: pros. Osoite
0 OmaKone-PC.home.gateway [192.168.0.102]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% home.gateway.home.gateway [192.168.0.254]
0/ 100 = 0% |
2 6ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% dsl-hmlbrasgw1-50dec0-1.dhcp.inet.fi [80.222.192.1]
0/ 100 = 0% |
3 14ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
0/ 100 = 0% |
4 23ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
1/ 100 = 1% |
5 54ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% ffm-bb1-link.telia.net [213.155.135.46]
0/ 100 = 0% |
6 40ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% ffm-b10-link.telia.net [80.91.251.124]

Seuranta suoritettu.

**************************************************************************
Hei Akash,

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi, niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Moro,

En itse maksa näitä laskuja, mutta pääsen Omiin Sivuihin täällä Soneran sivuilla. Olisiko jotain muuta tietoa joka kelpaisi sieltä?
Hei Akash,

Liittymänumero kävisi myös. Sen voi lisätä myös asiaksnumeron paikalle. Liittymänumero on muodossa 346-123456 tai 333-123456. Jos lisäät sen, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 346123456 tai 333123456.

Vaihtoehtoisesti voit laittaa omilta sivuilta suoraan vikailmoitusta, niin sitä kautta on mahdollista selvittää asiaa vielä tarkemmin.
Moro,

No niin, se on lisätty. Liittymänumero asiakasnumeron kohdalle.
Hei Akash,

Liittymään on tehty nyt hieman muutoksia. Kokeile oliko niistä apua. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, niin olethan yhteydessä vikapalveluumme.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Moro,

Suoritin lisää testejä ja 2/4 oli hyviä. Niissä kahdessa missä oli ongelma, niin nissä ilmeni ongelma samassa kohdassa.

Toka testi
*****************
4 42ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
*****************

Neljäs testi
*****************
4 41ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% s-bb2-link.telia.net [80.91.251.31]
*****************

Edit

Viides testi (sama kohta , eri IP)
****************
4 45ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% s-bb2-link.telia.net [80.91.245.214]
****************
Hei Akash,

Voisit laittaa vikailmoitusta tulemaan. Kannattaisi melkeinpä laittaa palvelupyyntölomakkeella, niin voit lisätietokenttään laittaa nuo testitulokset mukaan. Näin voisimme selvitellä tuota ongelmaa tarkemmin.
Eipä tuosta lomakkeesta mitään muuta tehdä kuin pyydetään käyttäjä helpsonin sivuille. Helpsoni ei tietääkseni osaa teidän verkkoja korjata?
Hei Akash

Oletko testannut laitteesi/kytkennät lomakkeiden ohjeiden mukaan? Jos jokin testi on tekemättä tai sinulla on käytössä yhteyttä häiritseviä laitteita, ohjaa lomake kytkemään ne pois käytöstä ennen ilmoituksen tekoa.

Mikäli sinulla on hieman tavanomaisesta sisäverkosta poikkeavat kytkennät / laitteistot, ota yhteys suoraan soittamalla vikapalveluun niin saadaan parempi kuva tilanteestasi!
Voisit laittaa vikailmoitusta tulemaan. Kannattaisi melkeinpä laittaa palvelupyyntölomakkeella, niin voit lisätietokenttään laittaa nuo testitulokset mukaan. Näin voisimme selvitellä tuota ongelmaa tarkemmin.


Ei näissä lomakkeissa missään ole lisätietokenttää.

Oletko testannut laitteesi/kytkennät lomakkeiden ohjeiden mukaan? Jos jokin testi on tekemättä tai sinulla on käytössä yhteyttä häiritseviä laitteita, ohjaa lomake kytkemään ne pois käytöstä ennen ilmoituksen tekoa.

Mikäli sinulla on hieman tavanomaisesta sisäverkosta poikkeavat kytkennät / laitteistot, ota yhteys suoraan soittamalla vikapalveluun niin saadaan parempi kuva tilanteestasi!


Kaikki on testattu. Tietokone on uudelleen asennettu, koska eka luulin, että vika on koneessa. Myös modeemin asetuksia kokelin myös pikkusen väännellä, mutta mikään ei auttanut niin palautin oikeat tiedot.

Kiteytettynä ongelmani on, että yhteydessäni tapahtuu pakettien menetystä, mikä luo viivettä esim. verkkopelaamisessa ja se tuntuu käytössä ikävästi. Tätä samaa ongelmaa on ilmeentynyt myös viimisen kahden vuoden aikana varmaan 6 kertaa, mutta ne ei ole kestäneet läheskään yhtä kauan kuin tämä, jotenka en kokenut valituksen tarvetta.
Hei Akash,

Avasitko palvelupyyntölomakkeen laittamani linkin kautta?

Kirjaudu sisään tämän jälkeen laajakaistatunnuksilla.

Seuraavalla sivulla klikkaa Aloita.

Valitse Laajakaista ADSL / Laajakaista Valokuitu - ADSL

Paina taas Aloita.

Täytä seuraavat kohdat:
Vika alkoi, ADSL - modeemin merkki ja malli ja Vien tyyppi.
Vian tyypiksi voit valita esim. pätkii.
Paina seuraava.

Tee seuraavat valinnat:
Toimiiko yhteys toisella tietokoneella?
Onko käytössäsi langaton (WLAN) yhteys tietokoneen ja modeemin välillä?

Valitse WLAN kohtaan ei. Jos normaalisti käytät langattoman verkon yli, niin kannattaa testata myös kaapelilla.

Paina seuraava.

Oletko käynnistänyt modeemin ja muut laitteet uudelleen? Valitse Kyllä ja paina seuraava.

Onko käytössäsi jatkojohtoa ADSL -modeemin ja puhelinpistokkeen välillä? Valitse ei.

Arvioi puhelinjohdon pituus. Valitse 0-2m ja mikäli sinulla on pidempi kaapeli käytössä, niin testaa lyhyemmällä vielä.

Onko käytössäsi analogisia laitteita (Lankapuhelin, faksi, hälytin jne.)? Valitse ei ja paina seuraava.

Sammuuko modeemista ADSL -valo, kun yhteys ei toimi? Jos et ole huomannut että valo sammuu, valitse tähän ei.

Onko yhteyttä testattu toisesta puhelinpistorasiasta? Valitse tähän sopiva vaihtoehto.

Oletko testannut yhteyttä toisella ADSL-modeemilla? Modeemi on suositeltavaa testata.

Paina seuraava.

Jos valitsit jompaan kumpaan viimeisistä kohdista ei, niin saat huomautuksen. Klikkaa seuraava uudelleen, niin pääset eteenpäin.

Nyt yhteystiedot kohta tulee näkyviin. Ylimpänä löytyy lisätiedot kenttä.

Kun olet täyttänyt tiedot, niin klikkaa lähetä.

Vastaa