Yhteyden nopeus...


Terve!

Otin teiltä juuri tuon 24/1 kiinteän laajakaistan. Jo alusta alkaen nopeus on ollut vain 9 megan luokkaa
Viimeisin testi antoi äsken tuloksen: viive 25ms, latausnopeus 9,30 mbit/s ja lähetysnopeus 0,67 mbit/s.

Mitään pitkiä puhelinjatkojohtoja ei ole käytössä, jotka voisi nopeuteen vaikuttaa. Vaikka vaihteluväli 24/1 yhdessä onkin 10-24 m, niin kyllä yhteyden pitäisi olla nopeampi kuin 9 mbit/s.

Toivottavasti saadaan nopeasti oikealle tasolle.

10 kommenttia

Niin onko asialle tehty mitään?
Hei miksaus

Vilkaisin juuri liittymääsi ja linjalla näkyy tuplasti liikaa vaimennusta. Voisit kokeilla yhteyttä myös toisesta puhelinrasiasta mikäli sellainen asunnosta löytyy. Onko teillä käytössä vielä muita lankalinjan laitteita esim. lankapuhelin, faxi tai varashälytin ? Puhelinjohdon kerroitkin jo olevan lyhyt alkuperäinen joten ongelma ei siitä pääse syntymään. Modeemikin on ilmeisesti vasta meidän puolelta laitettu?

Tällä hetkellä modeemi kättelee n. 12mbit joten testeissä jäät varmasti alle 10mbit tuloksiin. Linja on kuitenkin auki sinulle 24mbit nopeudella. Jos nuista yllämainituista testeistä ei ole apua, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Antti- kirjoitti:
Hei miksaus

Vilkaisin juuri liittymääsi ja linjalla näkyy tuplasti liikaa vaimennusta. Voisit kokeilla yhteyttä myös toisesta puhelinrasiasta mikäli sellainen asunnosta löytyy. Onko teillä käytössä vielä muita lankalinjan laitteita esim. lankapuhelin, faxi tai varashälytin ? Puhelinjohdon kerroitkin jo olevan lyhyt alkuperäinen joten ongelma ei siitä pääse syntymään. Modeemikin on ilmeisesti vasta meidän puolelta laitettu?

Tällä hetkellä modeemi kättelee n. 12mbit joten testeissä jäät varmasti alle 10mbit tuloksiin. Linja on kuitenkin auki sinulle 24mbit nopeudella. Jos nuista yllämainituista testeistä ei ole apua, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.


Nyt on kokeiltu, niin että tekn tilaan nousevaan vmohbun päähän asennettu puhelinpistorasia.
Silti testi antaa lukemat; viive 25ms lataus 9,49 lähetys 0,66. Saatko vielä katsottua vaikuttiko vaimennukseen mitenkään?
Hei miksaus

Vilkaisin yhteyttäsi nyt ja vaimennusarvot ovat yhä samat. Suosittelisin tekemään asiasta ihan suoraan vikailmoituksen koska yhteys ei ole nyt kertaakaan vielä toiminut kunnolla. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Tehty vikailmoitus jo ajat sitten ja mitään ei tapahdu. Voitteko vauhdittaa asiaa eteenpäin...
hei miksaus,

Viankorjaus on siirtynyt asentajalle. Viimeksi kun asentaja oli käynyt paikalla, niin oli ilmeisesti ollut keskuksella sähkökatko, joten siitä syystä vian selvittely on viivästynyt. Toivotaan että ongelma saadaan nyt mahdollisimman pian selviteltyä kuntoon.
Melkein kolme viikkoa on jo kulunut edellisestä postauksesta, eikä mitään ole tapahtunut!!!!
Nopeustesti heittää nyt jo jotain 0,88 mbit/s / 0,63 mbit/s ja viive 43 ms. Eli kokoajan vaan huonompaan suuntaan mennään. Erittäin huonoa palvelua täytyy sanoa!
miksaus kirjoitti:
Melkein kolme viikkoa on jo kulunut edellisestä postauksesta, eikä mitään ole tapahtunut!!!!
Nopeustesti heittää nyt jo jotain 0,88 mbit/s / 0,63 mbit/s ja viive 43 ms. Eli kokoajan vaan huonompaan suuntaan mennään. Erittäin huonoa palvelua täytyy sanoa!


Ilmeisesti sinulla on määräaikainen sopimus, jos on niin ei Soneralla ole mitään intoa saada liittymää toimimaan niinkuin sen pitäisi, pääasia on että saavat laskuttaa asiakasta tuon määräaikaisuuden loppuun asti. Asiakasplavelua Soneralla ei ole ollut pariin vuoteen.
Hei miksaus,

Pahoittelemme että vian korjauksessa on kestänyt jo näin kauan. Viankorjaus on siirtynyt asentajalle jo joulukuun puolella. Normaalisti viankorjauksen olisi pitänyt valmistua jo aikaa sitten. Tällä hetkellä en osaa sanoa mikä korjauksen tilanne on, mutta selvitämme asiaa.
miksaus kirjoitti:
Melkein kolme viikkoa on jo kulunut edellisestä postauksesta, eikä mitään ole tapahtunut!!!!
Nopeustesti heittää nyt jo jotain 0,88 mbit/s / 0,63 mbit/s ja viive 43 ms. Eli kokoajan vaan huonompaan suuntaan mennään. Erittäin huonoa palvelua täytyy sanoa!


Laita Soneralle viesti jossa annat määräpäivän mihin mennessä asian on tultava kuntoon. Ja hups keikkaa... edellisenä päivänä Sonera aktivoituu edes yrittämään korjausta.

Nimerkillä "Kokemusta jo kahdesta eri kerrasta"

Vastaa