Yhteyden nopeutusta seurasi pätkiminen

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Hei

Vaihdoimme jokunen kuukausi sitten hitaahkon soneran 256kb/256kb -yhteyden nopeampaan soneran 8mb/1mb -yhteyteen. Aikaisempi hidas yhteys toimi moitteetta eikä pätkinyt.

Uuden yhteyden mukana ilmaantui paljon satunnaista pätkimistä, yhteys saattaa toimia useamman tunnin, joskus katkeaa tunnin välein, joskus yhteys katkeaa useita kertoja putkeen. Yhteyttä kokeiltiin myös liikkeestä lainatulla uudella telewellin(telewell ea501) modeemilla, mutta pätkiminen jatkui. Matkaa keskukseen on vähän alle 5km(yhteys on siis langallinen).

Voisiko olla että puhelinpiuhat eivät kestä nopeutettua yhteyttä enää tällä matkalla?

Olen myös huomannut että yhteys on useimmiten sekaisin kun sää on huono(tuulee, sataa...) voisivatko puhelinlangat olla huonossa kunnossa? Esimerkiksi eilen kun tulin kotiini kello kolme ja aurinko paistoi, yhteys toimi 2 tuntia katkeamatta kunnes alkoi sade.

Kiitos vastauksesta

1 kommentti

Ohjeita Sonera Laajakaista ADSL-liittymän pätkimistapauksessa löydät artikkelista ADSL-yhteys pätkii.

Mikäli pätkintä jatkuu tarkistuksista huolimatta, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun, jolloin ADSL-liittymäsi tila voidaan tarkistaa.

Voit ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun joko soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm), avoinna ma–pe 8–20 sekä la 9–16.30 tai lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta Laajakaistaliittymän Vikailmoituksen.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa