Yhteys alkanut pätkiä päivittäin


Koti-TVn nettiyhteys on alkanut viime aikoina pätkiä useitakin kertoja päivässä. Ennen tuon Thomsonin modeemin tuloa netti toimi varmasti, ja aikaisemmin tuokin säilytti yhteyden. Nyt siitä sammuvat yhteysvalot (virta edelleen päällä) ja kohta se alkaa pikkuhiljaa taas vilkkua ja hakea yhteyttä uudelleen. Lyhytkin katko korpeaa, sillä tietokoneella ja muilla laitteilla menee aina jonkin aikaa saada taas hommat pyörimään - varsinkin telkkua tai leffaa katsoessa erityisen mukavaa... Pitäisikö tässä epäillä modeemia vai yhteyttä yleensä?

10 kommenttia

Hei Horatio87,

Vilkaisin yhteyttäsi ja tosiaan jotain pätkintää siellä näyttää toisinaan olevan. Laitoin liittymääsi hieman virheenkorjausta, jotta loputkin pätkäisyt saataisin kuriin. Itse voisit resetoida Thomsonin painamalla reset-painiketta laitteen oikeassa kyljessä kunnes virtavalo muuttuu oranssiksi (noin 20-30 sekuntia). Toimenpide palauttaa laitteen tehdasasetukset ja kaikki itse tehdyt asetukset katoavat.

Kerro ihmeessä paraniko tilanne.
Jotain on kyllä tapahtunut, ei ole pariin päivään katkennut yhteys. Hyvä juttu!
Itselläni ollut sama tilanne helmikuun alusta lähtien, tuon thomsonin modeemin kanssa. Pätkinyt päivittäin ja erittäin raivostuttavaa TV:tä katsellessa kun, joutuu resetoimaan kaikki laitteet että lähtee toimimaan.
Koti-tv lähtee kyllä noin 5-10min päästä toimimaan, mutta nauhoitus, kanavaopas, tai mikään muukaan ei toimi. Vasta Modeemin buuttaamisen jälkeen rupeaa kaikki palautumaan ennalleen.
Hei niksuo

Tarkastelin liittymääsi ja se näyttää pätkivän ajoittain. Eihän sinulla ole käytössä pitkää puhelinjohtoa modeemin ja puhelinpistokkeen välillä? En usko että vika jää modeemiin, joten jos sinulla ei ole pidempää puhelinjohtoa käytössä, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Pätkimistä pitää tutkia hieman tarkemmin. Laitteita ei kuulu resetoida tai boottailla toistuvasti.
Käytän kaikkia vakiopiuhoja mitä koti-tv paketin mukana tuli eli ei ole ainakaan johtojen pituuksista/liitoksista kiinni.
Minulle on myös käynyt niin että netti toimii, mutta Koti-tv ei päästä asetuksiin, tallenneuksiin, ohjelmakirjastoon jne. Sekä menu valikon mainostaulu on pimeänä. Käytännössä voin siis vain vaihtaa kanavia. Mutta täytyy ilmeisesti tehdä vikailmoitus.
Heippa

Vähän samaa ongelmaa ollut itsellänikin. Yhteys pätkäsee ja niin TV kuin nettiyhteyskin katkeaa, eikä palaudu kuin sammuttamalla sekä modeemi että usein digiboksikin ihan virtapiuha irti nykimällä. Pitkään meni ihan hyvin, mutta nyt taas useemman kerran viikossa (mm. juuri sillä sekunnilla, kun Putouksen hahmokisan voittaja julkistettiin - onneksi asia ei ollut itselle kovin tärkeä...). Teenkö vikailmoituksen vai onnistuuko tarkastelu etänä?
Vähän samanlaista probleemaa minullakin. Pätkiminen on alkanut nyt helmikuun aikana. Yhteys siis katkeaa totaalisesti (netti ei toimi ollenkaan), eikä palaudu ellei modeemia irrota seinästä hetkeksi.

Ongelmat nousivat toiseen potenssiin eilen illalla. Tällä kertaa modeemin irrottaminen ei auttanut, DSL-yhteys ei noussut uudelleenkäynnistyksen myötä. Broadband-valo jää vilkkumaan, Internet-valo ei syty ollenkaan. Kokeilin kaikki mahdolliset keinot ongelman ratkaisemiseksi (vaihdoin puhelinpiuhan ja seinäpistokkeen, ethernet-kaapelin, resetoin modeemin, ...). Thomsonin webhallintasivu (192.168.1.1) kertoo, että "DSL connection is down".

Lähetin asiasta jo vikailmoituksen nettisivun kautta. Etätöiden tekeminen 3G:n yli on kohtuullisen rasittavaa, toivottavasti saatte korjattua ongelman pikaisesti.
Hei kaikki,

Resetoinnit kannattaa tehdä ensi hätään:

Thomsonin palvelureititin resetoituu oikeassa kyljessä olevasta reset-painikkeesta painamalla noin 30 sekunnin ajan (virtavalo muuttuu oranssiksi). Itse tehdyt asetukset nollautuvat tämän toimenpiteen yhteydessä.

Digiboksin resetoimiseen löytyy ohjeet Sonera Viihteen ongelmatilanteet -ohjesivulta. Tarvitsette toimenpiteeseen käyttäjätunnuksen ja salasana.

Kun Thomsonia resetoidaan, on hyvä pitää digiboksista virtaa poissa siihen saakka kunnes Broadband valo jää palamaan tasaisesti.

Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua, kannattaa soitella vikapalvelun numeroon 020690101 (mpm/pvm) ja tehdä vikailmoitus.
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Asentaja kävi meillä mittailemassa satunnaisesti pätkivää netti yhteyttä. Setä mittaili nopeuden puhelinpistorasiasta ja sen jälkeen noin 10 metrin jatkojohdon päästä ja sai täsmälleen samat tulokset. Kuitenkin asentajan käynnin jälkeen sani tekstiviestin että ongelma on korjattu. No eipäs ole. Seuraavana päivänä koti tv pätkii taas satunnaisesti niinkuin tähän astikkin. Viasatin kanavat heittää harmaan Sonera ruudun ja tallenteet vetävät koko boxin sellaiseen tilttiin ettei auta kun repiä virtajohdot irti boxin perseestä. Mtv3 paketin kanavia pystyi seuraamaan hyvällä säällä jopa 40min ilman katkoja. Hauskinta tässä on että jos ulkona tuulee tai sataa lunta yhteys pätkii varmasti. Sanotaan nyt tähän vielä että kerrostalon kellarissa on kuitukeskitin ja asentajan mukaan alueen parhaat nopeudet. Että jossain mättää ja yle tv1 tilttas justiinsa.
Hei Tuke

Olit jättänyt asiasta jo uuden vikailmoituksen. Vikailmoitus on otettu jo käsittelyyn. Lisäsin antamasi tiedot vikailmoitukselle. Yhteyden nopeus näyttää tällä hetkellä todella hyvältä. Koskeeko ongelma pelkästään Sonera Viihdettä vai onko surffaillessakin havaittavissa hidastelua/pätkimistä?

Vastaa