Yhteys ei toimi

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Sonera toimitti viime kuun alussa uuden modeemin, syynä tekniikan muutos kaapelitekniikassa. Vanha modeemi lakkasi toimimasta ja uusi alkoi toimimaan sovittuna ajankohtana ja toimi parin päivän ajan ihan ok. Kun sitten tulin takaisin kahden viikon lomalta 27.11.2011, ei yhteys enää toiminutkaan. Tein puhelimitse vikailmoituksen puhuvan pään palveluun ja seuraavana päivänä asentaja oli käynyt mittailemassa kohinoita tms. ja sanoi että nyt pitäisi yhteyden toimia. Ei toiminut. Laitoin omien sivujen kautta vikailmoituslomakkeen, jossa epäilin modeemin valtuutuksen olevan vialla Soneran päässä (modeemin ledit indikoivat valtuutuksen puuttuvan palveluntarjoajan suunnasta). Seuraavana aamuna sain puhelun asiakaspalvelusta, jonka aikana minulle varsin epäkohteliaasti ja tylysti kerrottiin että mac-osoite, jonka olin antanut vikailmoituslomakkeella, poikkeaa Soneran järjestelmässä olevasta.

Koska en ollut tuohon aikaan kotona modeemin ääressä, en voinut tarkistaa modeemin tarrasta onko asia näin. Aspa sanoi, että ottavat yhteyttä klo 17 jälkeen keskiviikkona 30.11. Yhteydenottoa ei kuulunut. Torstaina laitoin uudestaan lomakkeella pyynnön tarkistaa, onko mac oikein (tarkistin osoitteen modeemin pohjasta ja kirjasin sen lomakkeelle). Vieläkään ei yhteydenottoa ole kuulunut eikä yhteys toimi.

edit: Sain yhteyden oikeaan ihmisääneen, ja todellakin Soneralla oli väärä osoite omissa tiedoissaan. Aikoi laittaa valtuutuksen kuntoon 2h sisällä.

edit2: Ja nyt löytyi syykin miksi osoite oli eri: Tarkistin uuden modeemin mukana tulleen pakkauslistan, ja siellä oli eri mac- osoite kuin modeemin pohjassa. Katsoin vielä modeemin hallintaosoitteesta että onko tarra väärin, mutta ei ollut. Eli Sonera on tyrinyt lähettäessään modeemin, eli modeemi jonka piti tulla pakkauslistan mukaan minulle, on mennyt jonnekkin muualle. Ja minulla on sitten jonkun muun modeemi. Oi autuutta.....

3 kommenttia

Hei gee!
Asiakastietojemme mukaan olet ollut tänään yhteydessä Tekniseen Asiakaspalveluumme, jolloin vanha modeemi on valtuutettu uudelleen käyttöön. Vikailmoitus on myös edelleen käsittelyssä, joten sinuun ollaan yhteydessä asian tiimoila vielä. Toivottavasti ongelma ratkeaa mahdollisimman pian.
Hilda kirjoitti:
Hei gee!
Asiakastietojemme mukaan olet ollut tänään yhteydessä Tekniseen Asiakaspalveluumme, jolloin vanha modeemi on valtuutettu uudelleen käyttöön. Vikailmoitus on myös edelleen käsittelyssä, joten sinuun ollaan yhteydessä asian tiimoila vielä. Toivottavasti ongelma ratkeaa mahdollisimman pian.


Joo, olin aspaan yhteydessä, mutta vanhasta modeemista ei ollut mitään puhetta. (näkyy kyllä nyt wanha toimivan, älkää menkö muuttamaan mitään ilman, että ilmoitatte siitä.)

Tilannehan on se, että te olette lähettäneet minulle uuden modeemin, ja pakkauslistan perusteella luvittaneet sen käyttöön. Pakkauslistassa oli eri mac-osoite kuin modeemissa.

Vaadin tästä pelleilystä hyvitystä, olisiko 2kk ilman laskua ok?? Minusta olisi.
Hei vielä gee!
Olen pahoillani, että modeeminvaihto on aiheuttanut sinulle vaivaa ja harmia. Olen välittänyt tämän keskustelun tiedoksi myös henkilölle, joka käsittelee vikailmoitustasi ja sinuun ollaan yhteydessä tämän asian tiimoilta Teknisestä Asiakaspalvelusta. Samassa yhteydessä myös hyvitysasiaa voidaan käsitellä tai voit olla yhteydessä Asiakaspalveluun aiheesta, kun vika-asia on selvinnyt.

Vastaa