Yhteys hidas ping nousee iltaisin

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Monena iltana olen nyt huomannut, että yhteys rupee 19-21 aikoihin aina hidastumaan ja pingini nousee myös samalla. Ymmärrän kyllä, että illalla on paljon liikennettä mutta eikai 100mb netti pitäisi näin hitaasti silti käydä.

http://i.imgur.com/A79l4XT.png

Kone on suoraan kaapelilla modeemissa kiinni ja olen sammuttanu kaikki nettiyhteyttä muuten käyttävät laitteet ja ohelmat tietokoneesta, olen myös ajanut kaikki viirus scannerit yms. läpi.

Kiitos avusta jo näin etukäteen!

EDIT: Ja tosiaan lokakuussa on ollut jatkuvasti tuo yhteys aina testeissä 80-95 ja silloin oli joku huolto työ vähän sen jälkeen kaapeliverkossa tällä alueella ja en ole sitten saanut yli 60 testeistä ajasta riippumatta.

7 kommenttia

Hei mathe-23,

Sinun modeemissasi näyttäisi olevan jo tuorein päivitys sisällä joten siitä ei lähdetä liikkeelle. Oletko tehnyt modeemillesi tehdasasetusten palautuksen pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan? Mitään yleistä vikaa ei alueeltasi tällä hetkellä löydy joten vian jatkuessa suosittelenkin tekemään vikailmoituksen asiasta.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Minulla on saman tyyppistä ongelmaa mutta ei vain iltaisin. Ping ei nouse noin korkeelle mutta yhteyden nopeus tippuu, tällä hetkellä näyttäisi olevan 15 megaa mikä on paljon lähmpänä nollaa kuin sataa megaa. Olen soitellut tuosta asiasta jo useita kertoja ja joka kerta on ongelma "korjattu" mutta kun alan takistelemaan yhteyttä niin ei mitään muutosta.
Pitäisi olla uusin Firmware. Kokeilin tuota tehas asetuksien palautusta mutta ei muutosta.

Asentaja kävi katsomassa pari kuukautta sitten ja samaa ongelmaa myös hänellä oli omien laitteiden kanssa. Hän oli kuitenkin ilmeisesti tullut siihen tulokseen että modeemin on rikki ja uuden sainkin. Mutta ei toimi.

Juttelin kaverin kanssa ja hänellä on myös samaa ongelmaa ja hän asuu eri alueella kaupunkia. Tämä on selvästikkin isompi ongelma koska todella monella muullakin ihan samaa.

Mitä nyt?
Sama vika täällä.
Tismalleen samat oireet kun silloin joulun alla.

Tuohon toiseen viestiketjuun raportoinut asiasta parin pv ajan.
Tänään alkoi sitten yhteys ihan katkeilemaan pingin ja packet lossin päälle ja päätin tehdä vikailmoituksen.

Pari kk toimi sentään ihan ok.
Hei AriL,

Olitko kokeillut ottaa modeemista palomuuria ja IP flood detection asetusta pois päältä?

Mikäli olit tämän jo kokeillut ja yhteydessä on ongelmaa edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Hei Nuppi,

Hyvä että olit vikailmoituksen jo tehnyt, niin voimme selvitellä ongelmaa tarkemmin.
Marko- kirjoitti:
Hei AriL,

Olitko kokeillut ottaa modeemista palomuuria ja IP flood detection asetusta pois päältä?

Mikäli olit tämän jo kokeillut ja yhteydessä on ongelmaa edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.


Olen alusta asti ottanu palomuurit ja kaikki tuollaiset pois päältä.
Ja olen kyllästynyt soittelemaan ja juttelemaan ropotille joka tekee vain vika ilmoituksen kyselemättä tarkemmin mikä on ongelma. Ja yleensä parissa päivässä tulee viesti että ongelma korjattu, mutta ongelma jatkuu. Olen tästä asiasta soittanut jo liian useasti.

Tuosta vikapalveluun soittamisesta ei ole mitään apua ollut.
Hei AriL,

Voit jättää vikailmoituksen myös omien sivujen kautta, jolloin voit lisätiedot kenttään kertoa ongelmasta tarkemmin.

Vastaa