Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys hidastelee ja katkeilee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....
43 vastausta
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meni sitten väärään paikkaan tämä viesti.... Siis kyseessä ADSL ei liikkuva
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi,

Sinulla ei näyttäisi olevan käytössä Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä. Nämä ovat laitteet, jotka ovat Soneran omaisuutta Viihdepalvelun yhteydessä.

Näyttäisi että sinulle on lokakuussa 2009 toimitettu meiltä Zyxel merkkinen ADSL modeemi. Jos sinulla on vielä sama laite käytössä, niin modeemi alkaa olla jo sen ikäinen, että olisi suositeltavaa hankkia uudempaa laitetta tilalle.

Sinulle toimitettu Zyxel modeemi on toimituksen jälkeen ollut siis sinun omaisuuttasi. Modeemin testaaminen ja toimivuuden varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla. Modeemi olisi siis suositeltavaa testata toisessa liittymässä tai liittymässäsi olisi hyvä testata toista modeemia ennen vikailmoituksen tekemistä. Mikäli vika jää asiakkaan laitteisiin ja asentaja käy tämän toteamassa, niin tuolloin käynnistä voi tulla turha asentajakäyntimaksu. Samalla kun modeemi testataan, niin myös puhelinkaapeli olisi syytä testata.

Kun omat laitteet on testattu, niin riskiä tuolle maksulle ei ole.

Sivuillamme on ohjeita pätkivän ja hidastelevan ADSL yhteyden varalle. Niihin on hyvä käydä tutustumassa.

Tein kuitenkin pieniä säätöjä liittymäsi asetuksiin, jotka saattavat auttaa yhteyden ongelmaan. Mikäli yhteys kuitenkin jatkaa hidastelemista, pätkimistä tai molempia, niin modeemi kannattaa testata tai hankkia suoraan uusi laite tilalle.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kyllä modeemi on Soneran omistuksessa, ja lisäksi tuolla minun sivuillani lukee:

Sonera Viihde -tilauksen yhteydessä toimitettu laite on Soneran omaisuutta. Sonera on velvollinen laitteen omistajana toimittamaan asiakkaalle oikeanlaisen ja toimivan laitteen. Sopimuksen päätyttyä asiakas on velvollinen palauttamaan laitteen Soneralle. Jos olet ostanut Sonera Viihde - laitteiston itsellesi, nämä ehdot eivät koske sinua.

Saman voit lukea alla olevasta linkistä.

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/sonera+modeemi.JPG/_img1280.jpg

Joten kyllä nyt sanoisin että on Soneran tehtävä saada tuo liittymä toimimaan ja toimittamaan laitteiston jolla se toimii, itse en aio erikseen käydä ostamassa uutta modeemia että voin kokeilla toimiiko tuo liittymä vai ei.....
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi,

Kertomasi kohta koskee ainoastaan Thomson TG789 ja Inteno DG301 palvelureitittimiä (Tai vanhempia palvelireitittimiä). Omilla sivuilla Laite kohdan alla lukee toimitettu laite kun laite on Soneran omaisuutta. Alla olevassa kuvassa kohta alleviivattu punaisella.

[attachment=0:2ma0qdfm]viihdepalvelun_laitteet.png[/attachment:2ma0qdfm]

Viihdepalvelun palvelukuvauksessa kerrotaan mm.
"Asiakas liittyy palveluun huoneiston verkko- tai puhelinpistorasiaan kytkettävällä modeemilla. Koti-tv palvelu vaatii multicast -kohteissa toimiakseen Sonera palvelureitittimen, jonka Sonera toimittaa tarvittaessa Koti-tv toimituksen yhteydessä. Palvelureititin on Soneran omaisuutta ja sitä koskevat Soneran laitteita koskevat erityisehdot."

Sivuillamme on tietoa Sonera Viihteen palvelureitittimistä. Sivuilla on listattu aiemmin käytössä olleet palvelureitittimet ja nykyisin käytössä olevat. Muut laitteet eivät siis ole Soneran omaisuutta, vaan ovat toimituksen jälkeen siirtyneet asiakkaan omistukseen.

Viihdepalveluun toimitettu Motorola digiboxi on Soneran omaisuutta.

Modeemia voit tarvittaessa käydä testaamassa Sonera kaupassa, Helsingin Itäkeskuksessa (Itäkatu 1-5 A 18).
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pikkuisen on turhan pitkä matka lähteä kokeilemaan modeemia itäkeskukseen kun asun toisella puolella kaupunkia, enkä edes ymmärrä miksi sitä sinne menisin kokeilemaan..

Tuon minkä olit alleviivannut punaisella ei ole minun sivultani otettu koska minulle ei tuommoista laitetta ole ikinä toimitettu ja tuossa minun sivullani mainitaan ihan selvällä Suomen kielellä että juuri tähän liittymään liittyvät laitteet on Soneran omistuksessa joten en katso aiheelliseksi lähteä kokeilemaan tuota modeemia senkään vuoksi, eli katson edelleenkin että Soneran on laitettava yhteys kuntoon.

Kuva MINUN oma sivuiltani:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/modeemii.JPG/_img1280.jpg

Lisäksi KUKAAN ei ole KOSKAAN sanonut että teidän toimittama ja teidän omistama modeemi voi VANHETA ja sen vuoksi ei toimi, eli kyllä olen taaskin sitä mieltä että ongelma on Soneran ratkaistava ei minun...
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lisäksi jää vielä mietityttämään että miksi minulle ei ole toimitettu Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä jos tuo palvelu kerran toimii kyseisillä laitteillä vaan minulle on toimitettu modeemi jolla se ei toimi.....
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi,

Kuten kuvastasi näkyy, niin palvelureitittimen kohdalla laite osio on tyhjänä. Tämä tarkoittaa siis että sinulle ei ole toimitettu Soneran omistukseen jäävää palvelureititintä. Jos laite olisi Soneran omaisuutta, niin laitteen merkki ja malli näkyy laitteen kohdalla.

Palvelureititin toimitetaan ainoastaan multicast kohteisiin. Sinun liittymäsi kohdalla multicast tekniikka ei ole mahdollinen. Liittymäsi on toteutettu unicast tekniikalla ja näissä tapauksissa palvelua käytetään normaalilla ADSL modeemilla.

ADSL modeemi, joka sinullekkin on toimitettu ei ole siis Soneran omaisuutta.

Vikailmoituksen voi toki tehdä ilmankin, että laitteita on testattu, mutta tuolloin jää aina riski turhasta asentajankäyntimaksusta. Turha asentajankäyntimaksu voi tulla jos asentaja toteaa vian jäävän modeemiin, puhelinkaapeliin tai muuhun sisäverkossa olevaan laitteeseen.

Yhteyden voi testata myös toisella modeemilla, mikäli sellainen on saatavilla. Vaihtoehtoisesti modeemin voi testata toisessa ADSL liittymässä. Välttämättä ei tarvitse Itäkeskuksessa käydä, mutta siellä on mahdollisuus testata modeemi.

Modeemit kuten muutkin elektroniikkalaitteet voivat tulla joskus tiensä päähän. Laitteet eivät ole siis ikuisia ja joskus niitä on uusittava.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä tuon pitäisi toimia noilla vehkeillä ja jos ei toimi niin haluan poikkaista tuon sopimuksen, en jaksa pelleillä tämmöisen yksinkertaisen asian kuten netin toiminta.

En tuohon tällä hetkellä mistään toista modeemia saa lainaksi ja käsittääkseni tutuillani ei ole Soneran littymään joten en voi modeemiakaan kokeilla ja enkä kyllä kenelläkkään sitä lähde kokeilemaankaan.

Tiedänpä ainakin kun taas joku kysyy jotankin netin toiminnasta niin tiedän ketä en suosittele... Surkeata, niin surketa....
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ja ongelmat senkun jatkuu.

Minun täytyy asiakkaalle lähettää tänään 11 kpl kuvia ja olen niitä nyt ladannut vajaan tunnin, eli ei voi sanoa että ihan hirvittävällä vauhdilla Soneran "24 meganen ADSL Laajakaista" toimii. Onnetonta sanon minä, onneksi pysty lähettämään nuo kuvat iPhonea modeemina käyttäen, sinänsä vaa ntyhmää kun kuitenkin maksan siitä että pystyisin nuo lähettämään suoraan koneeltani ilman mitään turhia leikkejä, mutta tämä nyt ilmeisesti on se mihin on tyydyttävä, muuhuun ei tuo Soneran "laajakaista" näköjään pysty....
Tämän osion uusimmat keskustelut