Hei TimoNiemi,
Sinulla ei näyttäisi olevan käytössä Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä. Nämä ovat laitteet, jotka ovat Soneran omaisuutta Viihdepalvelun yhteydessä.
Näyttäisi että sinulle on lokakuussa 2009 toimitettu meiltä Zyxel merkkinen ADSL modeemi. Jos sinulla on vielä sama laite käytössä, niin modeemi alkaa olla jo sen ikäinen, että olisi suositeltavaa hankkia uudempaa laitetta tilalle.
Sinulle toimitettu Zyxel modeemi on toimituksen jälkeen ollut siis sinun omaisuuttasi. Modeemin testaaminen ja toimivuuden varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla. Modeemi olisi siis suositeltavaa testata toisessa liittymässä tai liittymässäsi olisi hyvä testata toista modeemia ennen vikailmoituksen tekemistä. Mikäli vika jää asiakkaan laitteisiin ja asentaja käy tämän toteamassa, niin tuolloin käynnistä voi tulla turha asentajakäyntimaksu. Samalla kun modeemi testataan, niin myös puhelinkaapeli olisi syytä testata.
Kun omat laitteet on testattu, niin riskiä tuolle maksulle ei ole.
Sivuillamme on ohjeita
pätkivän ja
hidastelevan ADSL yhteyden varalle. Niihin on hyvä käydä tutustumassa.
Tein kuitenkin pieniä säätöjä liittymäsi asetuksiin, jotka saattavat auttaa yhteyden ongelmaan. Mikäli yhteys kuitenkin jatkaa hidastelemista, pätkimistä tai molempia, niin modeemi kannattaa testata tai hankkia suoraan uusi laite tilalle.
Voit jättää vikailmoituksen
palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.