Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys hidastelee ja katkeilee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....
43 vastausta
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei ihan hirvittävä nopeus ole 24 megan liittymässä, tänä aamuna mitattu:

Latausnopeus: 4.74 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 0.82 Mbits kuten alla olevasta kuvastakin näkyy:
http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhettä/nopeustesti.jpg

Kun lataan kuvia niin esim. tv katkeaa kokonaan, surkeaa....
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi

Vilkaisin yhteyttäsi ja modeemille asti näyttäisi tulevan n. 15Mbit? Oletko mitannut yhteyttä langattomasti WLANin ylitse vai onko koneesi liitetty modeemiin verkkokaapelin avulla? Jos huomaat että netin + viihdepalvelun samanaikainen käyttö ei onnistu (TV alkaa pätkimään tai netti pätkii) suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
On kokeiltu sekä piuhalla että Wlanilla, Wlania käytän koska inhoan piuhoja ja kyllä tuon pitäisi toimia myös ilman piuhaa.

Jos lataan kuvia ja samaan aikaan yritetään katsoa tv:tä niin siitä ei tule mitään, kuva pysähtyy ja pätkii kokoajan ja en yhtään ihmettele koska nopeus on sitä mitä se on.

Tänä aamuna nopeus mitattu pelkästään oman pöytäkoneeni (iMac) ollessa verkossa ja nopeus näyttää:

Latausnopeus: 5.92 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 0.85 Mbits, kuten linkin kuvastakin näkee:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/nopeustesti+20.11.2013.tiff/_img1280.jpg

Olen tähän mennessä itse selvittänyt tämä verkon ongelmat mutta nyt en enää jaksa, luovun tämä käytöstä koska tämä ei ole toiminut oikeastaan ikinä täysin vakaasti ja siinä on ollut oikeastaan aina jotakin ongelmia, erillistä vikailmoitusta en tee koska en ota riskiä että joudun maksumieheksi ja jos ongelmsita joudun keskustelemaan robotin kanssa niin sekin on yksi syy miksi en tee enää asian hyväksi muuta, ainoastaan jatkan antimarkkinointia... Surkeata....
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi

Jos epäilet että modeemilaitteesi on rikki, voisit kysyä modeemia lainaksi esim. sonera kaupalta tai jos tuttavaltasi löytyisi toimiva ADSL-modeemi jolla testata? Voit jättää meille myös soittopyynnön soneran ajanvarauksen kautta niin otamme asian puolesta yhteyttä!

Vikailmoituksen kautta saadaan ongelma parhaiten tutkintaan ja tarvittaessa korjaus järjestyy ihan asentajan kautta!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kuten jo aikaisemmin olen sanonut, niin vikailmoitusta en tee, jos teillä ei ole asiakaspalvelua sen vertaa että näiden sekä facebook viestien perusteella tekisitte asialle jotakin niin minä tein, en jaksa tämä Soneran toimimattoman netin kanssa tapella ja otin kilepailevalta yritykseltä TOIMIVAN liittymän.

Teillä on ollut koko ajan tiedossa ketä minä olen, missä minä asun missä on minun liittymä, jos te olisitte ollut asiakkaistanne kiinnostunut ja asiakaspalvelijoita, niin olisitte korjannut asian omin päin ilman erillistä vika ilmoitusta.

Nyt minulla on kaksi liittymää joista toinen toimii ja toinen ei eli SONERA ei toimi, minulla on reilu vuosi vielä sopimusta jäljellä ja sen aikaa toimin Soneran liittymien sekä palveluiden antimarkkinointia tekevänä henkilönä, se minulle maksaa mutta se tulee maksamaan myös Soneralle, ja uson että paljon enemmän kuin minulle.

Tällä hetkellä minulla on kilpailevalta yritykseltä liittymä ja sen nopeus näyttää:

Latausnopeus: 80.77 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 9.71 Mbit/s sen takia tämä hieman "hidastelee" kun rasitan verkkoa paljon ja teen mittauksen WLANIN kautta...

Kuvasta näkyy tuo nopeustulos:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/nopein+netti.tiff/_img1280.jpg

Kiitos ja kumarrus, monta vuotta olin asiakkaana mutta nyt sain tarpeeksi... Kiitos...
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TimoNiemi kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä tuon pitäisi toimia noilla vehkeillä ja jos ei toimi niin haluan poikkaista tuon sopimuksen, en jaksa pelleillä tämmöisen yksinkertaisen asian kuten netin toiminta.

En tuohon tällä hetkellä mistään toista modeemia saa lainaksi ja käsittääkseni tutuillani ei ole Soneran littymään joten en voi modeemiakaan kokeilla ja enkä kyllä kenelläkkään sitä lähde kokeilemaankaan.

Tiedänpä ainakin kun taas joku kysyy jotankin netin toiminnasta niin tiedän ketä en suosittele... Surkeata, niin surketa....


Tässä kohtaa ainakin olen samaa mieltä, että: Soneran verkko/laitteet eivät ole kyllä kovinkaan laadukkaita ja jos/kun vika on heidän omassaan verkossa niin sitä ei tietenkään voida myöntää vaan laitetaan asiakkaan syyksi. Meidän talossa on käytössä tällä hetkellä Thompson TCW770, joka ei muuten sitten ole HYVÄ. Se toimii hyvin ainoastaan siltaavana, jos on kunnon laite mikä sitten toimisi "modeemina". Itselläni sellainen on, mutta luulen, että aika monella muulla ei ole.

Käytän siis tälläisiä laitteita:

    Thompson TCW770 (Tietääkseni Soneran omaisuutta.)
    TP-Link TL-WR1043ND (Oma ja tämä on tällä hetkellä [u:sdzmxy22]"modeemi"[/u:sdzmxy22])


Thompsonin langaton on myöskin aika ala-arvoinen nopeudeltaan ja vakaudeltaan, joten voin ainoastaan suositella tätä mainitsemaani TP-Linkin reititintä, joka toimii myöskin langattomana tukiasemana. Tämä Thompson myöskin sisältää (TIETÄÄKSENI) takaportin, jotta Soneran väki pystyy ujuttumaan ohjelmisto päivityksiä sisälle. En tosin tiedä millä menetelmällä. Tietääkseni myöskin Thompson palvelureititin myöskin tälläisen takaportin sisältää.

[u:sdzmxy22]Sonera:

Mikä on tämän "takaportin" laita? Onko teidän laitteissanne takaporttia? Kysyin myöskin Thompsonilta suoraan ja he eivät edes sano, että laite olisi heidän..[/u:sdzmxy22]



P.S Mun nopeustesti:
https://srv.sami-mantysaari.biz:81/wp-content/uploads/2013/11/sonera-speedtest.png
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Samip,

Thomson TCW770 modeemiin meillä ei ole olemassa ns. takaporttia. Kaapelimodeemit saavat yleensä päivityksen verkon kautta. Ohjelmistopäivityksen siis pystymme kaapelimodeemille tekemään, mikäli kyseiselle modeemille on sellainen saatavilla.

Modeemin asetuksiin emme kuitenkaan pääse käsiksi.

Thomson TG789 ja Inteno DG301 palvelureitittimien kohdalla tilanne on eri. Kyseessä on tuolloin Soneran omistama laite. Kyseisten laitteiden etähallinnasta kerrotaan myös Viihdepalvelun palvelukuvauksessa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tämäkin kertoo Soneran surkeasta asiakaspalvelusta, yllä oleva "Markon" vastaus on vastaus ihan eri aiheeseen mutta minun viimeisimpään viestiin ei kommenttia ole herunut, ymmärrän tietysti jos ei osaa niin ei osaa, ei siinä mitään...

Tuosta vikailmoituksesta vielä, olen mielestäni vikalmoituksen antanut, sen on nähnyt vikailmoituksen henkilö, kuten kuvassa ympyröidyssä kohdassa lukee:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/vikailmo.JPG/_img1280.jpg
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kun tätä nyt kuitenkin lukee joku Soneran puoleltakin, luulisin ainakin, niin esitän tässä nyt kysymyksen: mihin voin palauttaa nuo teidän laitteet eli tuon tv boxin ja modeemin joka ei kuulemma ole teidän mutta en sillä itsekkään mitään tee joten palautan myös sen, eli osoitetta kaipaisin mihin nuo saa lähettää...
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TimoNiemi,

Ikävä kuulla että emme ole pystyneet auttamaan sinua tätä kautta toivomallasi tavalla. Emme kuitenkaan ikävä kyllä voi tehdä vikailmoitusta Palstan tai Facebookin kautta.

Vikailmoituksen jättäminen onnistuu Omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluumme.

Soittamalla voit valita tunnistautumisen jälkeen, haluatko jättää vikailmoituksen automaatille vai haluatko suoraan asiakaspalveluun.

Voit tehdä vikailmoituksen ilman käytössäsi olevien laitteiden testaamista, mutta tuolloin on olemassa riski että vika jää niihin. Riskin minimoimiseksi suosittelemme laitteiden testaamista. Kun laitteet on testattu, niin ei ole riskiä turhasta asentajakäyntimaksusta.

Halutessasi voit palauttaa laitteet tukkuumme, mutta suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä ennen sitä. Laitteiden palauttaminen ei irtisano liittymääsi.

Laitteiden asiakaspalautusosoite on:
Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut