Yhteys hidastelee ja katkeilee


Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....

43 kommenttia

Meni sitten väärään paikkaan tämä viesti.... Siis kyseessä ADSL ei liikkuva
Hei TimoNiemi,

Sinulla ei näyttäisi olevan käytössä Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä. Nämä ovat laitteet, jotka ovat Soneran omaisuutta Viihdepalvelun yhteydessä.

Näyttäisi että sinulle on lokakuussa 2009 toimitettu meiltä Zyxel merkkinen ADSL modeemi. Jos sinulla on vielä sama laite käytössä, niin modeemi alkaa olla jo sen ikäinen, että olisi suositeltavaa hankkia uudempaa laitetta tilalle.

Sinulle toimitettu Zyxel modeemi on toimituksen jälkeen ollut siis sinun omaisuuttasi. Modeemin testaaminen ja toimivuuden varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla. Modeemi olisi siis suositeltavaa testata toisessa liittymässä tai liittymässäsi olisi hyvä testata toista modeemia ennen vikailmoituksen tekemistä. Mikäli vika jää asiakkaan laitteisiin ja asentaja käy tämän toteamassa, niin tuolloin käynnistä voi tulla turha asentajakäyntimaksu. Samalla kun modeemi testataan, niin myös puhelinkaapeli olisi syytä testata.

Kun omat laitteet on testattu, niin riskiä tuolle maksulle ei ole.

Sivuillamme on ohjeita pätkivän ja hidastelevan ADSL yhteyden varalle. Niihin on hyvä käydä tutustumassa.

Tein kuitenkin pieniä säätöjä liittymäsi asetuksiin, jotka saattavat auttaa yhteyden ongelmaan. Mikäli yhteys kuitenkin jatkaa hidastelemista, pätkimistä tai molempia, niin modeemi kannattaa testata tai hankkia suoraan uusi laite tilalle.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kyllä modeemi on Soneran omistuksessa, ja lisäksi tuolla minun sivuillani lukee:

Sonera Viihde -tilauksen yhteydessä toimitettu laite on Soneran omaisuutta. Sonera on velvollinen laitteen omistajana toimittamaan asiakkaalle oikeanlaisen ja toimivan laitteen. Sopimuksen päätyttyä asiakas on velvollinen palauttamaan laitteen Soneralle. Jos olet ostanut Sonera Viihde - laitteiston itsellesi, nämä ehdot eivät koske sinua.

Saman voit lukea alla olevasta linkistä.

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/sonera+modeemi.JPG/_img1280.jpg

Joten kyllä nyt sanoisin että on Soneran tehtävä saada tuo liittymä toimimaan ja toimittamaan laitteiston jolla se toimii, itse en aio erikseen käydä ostamassa uutta modeemia että voin kokeilla toimiiko tuo liittymä vai ei.....
Hei TimoNiemi,

Kertomasi kohta koskee ainoastaan Thomson TG789 ja Inteno DG301 palvelureitittimiä (Tai vanhempia palvelireitittimiä). Omilla sivuilla Laite kohdan alla lukee toimitettu laite kun laite on Soneran omaisuutta. Alla olevassa kuvassa kohta alleviivattu punaisella.

[attachment=0:2ma0qdfm]viihdepalvelun_laitteet.png[/attachment:2ma0qdfm]

Viihdepalvelun palvelukuvauksessa kerrotaan mm.
"Asiakas liittyy palveluun huoneiston verkko- tai puhelinpistorasiaan kytkettävällä modeemilla. Koti-tv palvelu vaatii multicast -kohteissa toimiakseen Sonera palvelureitittimen, jonka Sonera toimittaa tarvittaessa Koti-tv toimituksen yhteydessä. Palvelureititin on Soneran omaisuutta ja sitä koskevat Soneran laitteita koskevat erityisehdot."

Sivuillamme on tietoa Sonera Viihteen palvelureitittimistä. Sivuilla on listattu aiemmin käytössä olleet palvelureitittimet ja nykyisin käytössä olevat. Muut laitteet eivät siis ole Soneran omaisuutta, vaan ovat toimituksen jälkeen siirtyneet asiakkaan omistukseen.

Viihdepalveluun toimitettu Motorola digiboxi on Soneran omaisuutta.

Modeemia voit tarvittaessa käydä testaamassa Sonera kaupassa, Helsingin Itäkeskuksessa (Itäkatu 1-5 A 18).
Pikkuisen on turhan pitkä matka lähteä kokeilemaan modeemia itäkeskukseen kun asun toisella puolella kaupunkia, enkä edes ymmärrä miksi sitä sinne menisin kokeilemaan..

Tuon minkä olit alleviivannut punaisella ei ole minun sivultani otettu koska minulle ei tuommoista laitetta ole ikinä toimitettu ja tuossa minun sivullani mainitaan ihan selvällä Suomen kielellä että juuri tähän liittymään liittyvät laitteet on Soneran omistuksessa joten en katso aiheelliseksi lähteä kokeilemaan tuota modeemia senkään vuoksi, eli katson edelleenkin että Soneran on laitettava yhteys kuntoon.

Kuva MINUN oma sivuiltani:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/modeemii.JPG/_img1280.jpg

Lisäksi KUKAAN ei ole KOSKAAN sanonut että teidän toimittama ja teidän omistama modeemi voi VANHETA ja sen vuoksi ei toimi, eli kyllä olen taaskin sitä mieltä että ongelma on Soneran ratkaistava ei minun...
Lisäksi jää vielä mietityttämään että miksi minulle ei ole toimitettu Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä jos tuo palvelu kerran toimii kyseisillä laitteillä vaan minulle on toimitettu modeemi jolla se ei toimi.....
Hei TimoNiemi,

Kuten kuvastasi näkyy, niin palvelureitittimen kohdalla laite osio on tyhjänä. Tämä tarkoittaa siis että sinulle ei ole toimitettu Soneran omistukseen jäävää palvelureititintä. Jos laite olisi Soneran omaisuutta, niin laitteen merkki ja malli näkyy laitteen kohdalla.

Palvelureititin toimitetaan ainoastaan multicast kohteisiin. Sinun liittymäsi kohdalla multicast tekniikka ei ole mahdollinen. Liittymäsi on toteutettu unicast tekniikalla ja näissä tapauksissa palvelua käytetään normaalilla ADSL modeemilla.

ADSL modeemi, joka sinullekkin on toimitettu ei ole siis Soneran omaisuutta.

Vikailmoituksen voi toki tehdä ilmankin, että laitteita on testattu, mutta tuolloin jää aina riski turhasta asentajankäyntimaksusta. Turha asentajankäyntimaksu voi tulla jos asentaja toteaa vian jäävän modeemiin, puhelinkaapeliin tai muuhun sisäverkossa olevaan laitteeseen.

Yhteyden voi testata myös toisella modeemilla, mikäli sellainen on saatavilla. Vaihtoehtoisesti modeemin voi testata toisessa ADSL liittymässä. Välttämättä ei tarvitse Itäkeskuksessa käydä, mutta siellä on mahdollisuus testata modeemi.

Modeemit kuten muutkin elektroniikkalaitteet voivat tulla joskus tiensä päähän. Laitteet eivät ole siis ikuisia ja joskus niitä on uusittava.
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä tuon pitäisi toimia noilla vehkeillä ja jos ei toimi niin haluan poikkaista tuon sopimuksen, en jaksa pelleillä tämmöisen yksinkertaisen asian kuten netin toiminta.

En tuohon tällä hetkellä mistään toista modeemia saa lainaksi ja käsittääkseni tutuillani ei ole Soneran littymään joten en voi modeemiakaan kokeilla ja enkä kyllä kenelläkkään sitä lähde kokeilemaankaan.

Tiedänpä ainakin kun taas joku kysyy jotankin netin toiminnasta niin tiedän ketä en suosittele... Surkeata, niin surketa....
Ja ongelmat senkun jatkuu.

Minun täytyy asiakkaalle lähettää tänään 11 kpl kuvia ja olen niitä nyt ladannut vajaan tunnin, eli ei voi sanoa että ihan hirvittävällä vauhdilla Soneran "24 meganen ADSL Laajakaista" toimii. Onnetonta sanon minä, onneksi pysty lähettämään nuo kuvat iPhonea modeemina käyttäen, sinänsä vaa ntyhmää kun kuitenkin maksan siitä että pystyisin nuo lähettämään suoraan koneeltani ilman mitään turhia leikkejä, mutta tämä nyt ilmeisesti on se mihin on tyydyttävä, muuhuun ei tuo Soneran "laajakaista" näköjään pysty....
Ei ihan hirvittävä nopeus ole 24 megan liittymässä, tänä aamuna mitattu:

Latausnopeus: 4.74 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 0.82 Mbits kuten alla olevasta kuvastakin näkyy:
http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhettä/nopeustesti.jpg

Kun lataan kuvia niin esim. tv katkeaa kokonaan, surkeaa....
Hei TimoNiemi

Vilkaisin yhteyttäsi ja modeemille asti näyttäisi tulevan n. 15Mbit? Oletko mitannut yhteyttä langattomasti WLANin ylitse vai onko koneesi liitetty modeemiin verkkokaapelin avulla? Jos huomaat että netin + viihdepalvelun samanaikainen käyttö ei onnistu (TV alkaa pätkimään tai netti pätkii) suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
On kokeiltu sekä piuhalla että Wlanilla, Wlania käytän koska inhoan piuhoja ja kyllä tuon pitäisi toimia myös ilman piuhaa.

Jos lataan kuvia ja samaan aikaan yritetään katsoa tv:tä niin siitä ei tule mitään, kuva pysähtyy ja pätkii kokoajan ja en yhtään ihmettele koska nopeus on sitä mitä se on.

Tänä aamuna nopeus mitattu pelkästään oman pöytäkoneeni (iMac) ollessa verkossa ja nopeus näyttää:

Latausnopeus: 5.92 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 0.85 Mbits, kuten linkin kuvastakin näkee:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/nopeustesti+20.11.2013.tiff/_img1280.jpg

Olen tähän mennessä itse selvittänyt tämä verkon ongelmat mutta nyt en enää jaksa, luovun tämä käytöstä koska tämä ei ole toiminut oikeastaan ikinä täysin vakaasti ja siinä on ollut oikeastaan aina jotakin ongelmia, erillistä vikailmoitusta en tee koska en ota riskiä että joudun maksumieheksi ja jos ongelmsita joudun keskustelemaan robotin kanssa niin sekin on yksi syy miksi en tee enää asian hyväksi muuta, ainoastaan jatkan antimarkkinointia... Surkeata....
Hei TimoNiemi

Jos epäilet että modeemilaitteesi on rikki, voisit kysyä modeemia lainaksi esim. sonera kaupalta tai jos tuttavaltasi löytyisi toimiva ADSL-modeemi jolla testata? Voit jättää meille myös soittopyynnön soneran ajanvarauksen kautta niin otamme asian puolesta yhteyttä!

Vikailmoituksen kautta saadaan ongelma parhaiten tutkintaan ja tarvittaessa korjaus järjestyy ihan asentajan kautta!
Kuten jo aikaisemmin olen sanonut, niin vikailmoitusta en tee, jos teillä ei ole asiakaspalvelua sen vertaa että näiden sekä facebook viestien perusteella tekisitte asialle jotakin niin minä tein, en jaksa tämä Soneran toimimattoman netin kanssa tapella ja otin kilepailevalta yritykseltä TOIMIVAN liittymän.

Teillä on ollut koko ajan tiedossa ketä minä olen, missä minä asun missä on minun liittymä, jos te olisitte ollut asiakkaistanne kiinnostunut ja asiakaspalvelijoita, niin olisitte korjannut asian omin päin ilman erillistä vika ilmoitusta.

Nyt minulla on kaksi liittymää joista toinen toimii ja toinen ei eli SONERA ei toimi, minulla on reilu vuosi vielä sopimusta jäljellä ja sen aikaa toimin Soneran liittymien sekä palveluiden antimarkkinointia tekevänä henkilönä, se minulle maksaa mutta se tulee maksamaan myös Soneralle, ja uson että paljon enemmän kuin minulle.

Tällä hetkellä minulla on kilpailevalta yritykseltä liittymä ja sen nopeus näyttää:

Latausnopeus: 80.77 Mbit/s ja Lähetysnopeus: 9.71 Mbit/s sen takia tämä hieman "hidastelee" kun rasitan verkkoa paljon ja teen mittauksen WLANIN kautta...

Kuvasta näkyy tuo nopeustulos:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/nopein+netti.tiff/_img1280.jpg

Kiitos ja kumarrus, monta vuotta olin asiakkaana mutta nyt sain tarpeeksi... Kiitos...
TimoNiemi kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä tuon pitäisi toimia noilla vehkeillä ja jos ei toimi niin haluan poikkaista tuon sopimuksen, en jaksa pelleillä tämmöisen yksinkertaisen asian kuten netin toiminta.

En tuohon tällä hetkellä mistään toista modeemia saa lainaksi ja käsittääkseni tutuillani ei ole Soneran littymään joten en voi modeemiakaan kokeilla ja enkä kyllä kenelläkkään sitä lähde kokeilemaankaan.

Tiedänpä ainakin kun taas joku kysyy jotankin netin toiminnasta niin tiedän ketä en suosittele... Surkeata, niin surketa....


Tässä kohtaa ainakin olen samaa mieltä, että: Soneran verkko/laitteet eivät ole kyllä kovinkaan laadukkaita ja jos/kun vika on heidän omassaan verkossa niin sitä ei tietenkään voida myöntää vaan laitetaan asiakkaan syyksi. Meidän talossa on käytössä tällä hetkellä Thompson TCW770, joka ei muuten sitten ole HYVÄ. Se toimii hyvin ainoastaan siltaavana, jos on kunnon laite mikä sitten toimisi "modeemina". Itselläni sellainen on, mutta luulen, että aika monella muulla ei ole.

Käytän siis tälläisiä laitteita:

    Thompson TCW770 (Tietääkseni Soneran omaisuutta.)
    TP-Link TL-WR1043ND (Oma ja tämä on tällä hetkellä [u:sdzmxy22]"modeemi"[/u:sdzmxy22])


Thompsonin langaton on myöskin aika ala-arvoinen nopeudeltaan ja vakaudeltaan, joten voin ainoastaan suositella tätä mainitsemaani TP-Linkin reititintä, joka toimii myöskin langattomana tukiasemana. Tämä Thompson myöskin sisältää (TIETÄÄKSENI) takaportin, jotta Soneran väki pystyy ujuttumaan ohjelmisto päivityksiä sisälle. En tosin tiedä millä menetelmällä. Tietääkseni myöskin Thompson palvelureititin myöskin tälläisen takaportin sisältää.

[u:sdzmxy22]Sonera:

Mikä on tämän "takaportin" laita? Onko teidän laitteissanne takaporttia? Kysyin myöskin Thompsonilta suoraan ja he eivät edes sano, että laite olisi heidän..[/u:sdzmxy22]



P.S Mun nopeustesti:
https://srv.sami-mantysaari.biz:81/wp-content/uploads/2013/11/sonera-speedtest.png
Hei Samip,

Thomson TCW770 modeemiin meillä ei ole olemassa ns. takaporttia. Kaapelimodeemit saavat yleensä päivityksen verkon kautta. Ohjelmistopäivityksen siis pystymme kaapelimodeemille tekemään, mikäli kyseiselle modeemille on sellainen saatavilla.

Modeemin asetuksiin emme kuitenkaan pääse käsiksi.

Thomson TG789 ja Inteno DG301 palvelureitittimien kohdalla tilanne on eri. Kyseessä on tuolloin Soneran omistama laite. Kyseisten laitteiden etähallinnasta kerrotaan myös Viihdepalvelun palvelukuvauksessa.
Tämäkin kertoo Soneran surkeasta asiakaspalvelusta, yllä oleva "Markon" vastaus on vastaus ihan eri aiheeseen mutta minun viimeisimpään viestiin ei kommenttia ole herunut, ymmärrän tietysti jos ei osaa niin ei osaa, ei siinä mitään...

Tuosta vikailmoituksesta vielä, olen mielestäni vikalmoituksen antanut, sen on nähnyt vikailmoituksen henkilö, kuten kuvassa ympyröidyssä kohdassa lukee:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/vikailmo.JPG/_img1280.jpg
Kun tätä nyt kuitenkin lukee joku Soneran puoleltakin, luulisin ainakin, niin esitän tässä nyt kysymyksen: mihin voin palauttaa nuo teidän laitteet eli tuon tv boxin ja modeemin joka ei kuulemma ole teidän mutta en sillä itsekkään mitään tee joten palautan myös sen, eli osoitetta kaipaisin mihin nuo saa lähettää...
Hei TimoNiemi,

Ikävä kuulla että emme ole pystyneet auttamaan sinua tätä kautta toivomallasi tavalla. Emme kuitenkaan ikävä kyllä voi tehdä vikailmoitusta Palstan tai Facebookin kautta.

Vikailmoituksen jättäminen onnistuu Omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluumme.

Soittamalla voit valita tunnistautumisen jälkeen, haluatko jättää vikailmoituksen automaatille vai haluatko suoraan asiakaspalveluun.

Voit tehdä vikailmoituksen ilman käytössäsi olevien laitteiden testaamista, mutta tuolloin on olemassa riski että vika jää niihin. Riskin minimoimiseksi suosittelemme laitteiden testaamista. Kun laitteet on testattu, niin ei ole riskiä turhasta asentajakäyntimaksusta.

Halutessasi voit palauttaa laitteet tukkuumme, mutta suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä ennen sitä. Laitteiden palauttaminen ei irtisano liittymääsi.

Laitteiden asiakaspalautusosoite on:
Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala
Ihan yhtä tyhjän kanssa oli vaikka otin yhteyttä asiakaspalveluun, hassua että sitä kutsutaan tuolla nimellä mutta itse palvelua ei saa, tai olisi tietysti saanut jos olisi tehnyt vikailmoituksen, mutta kun en tee, olen sen jo sanonut monia kertoja ja tulen sen aina sanomaan, eli vikailmoitusta en tee, koska siinä on mahdollisuus joutua maksumieheksi, vaikka tuolla paikassa johon tänään soitin sanottiin että se on viimeinen keino että asiakas joutuu maksamaan mutta kuitenkin sillä uhataan kun tuota vikailmoitusta yritin tehdä silloin kun nämä ongelmat alkoivat olemaan sietämättömät.

Lopputuloksena on se että maksan tätä Soneran toimimatonta laajakaistaa vuoden 2015 toukokuuhun ja samalla maksan myös toisen palveluntarjoajan laajakaistaa (TOIMIVAA), mutta ei siinä mitäään, ehdin tämän puolentoista vuoden aikana saada sen aikaiseksi että moni jättää ottamatta Soneran palvelun koska jatkan antimarkkinointia siihen asti kunnes tuosta sopimuksesta pääsen eroon, olisin senkin sanonut jo valmiiksi irti mutta tämä paikka jota asiakaspalveluksi kutsutaan ei voi ottaa irtisanomista vielä vastaan kun se päättyy vasta puolentoista vuoden päästä, eli taas erittäin hienoa asiakaspalvelua Soneralta.....

Laskin juuri että noin 900€ tulen maksamaan Soneralle tyhjästä.

On surkeata niin surketa että...
Tänä aamuna tuo sitten lakkasi toimista kokonaan. Modeemissa ei ole yhtään tietokonetta kiinni eikä WLAN verkossakaan,ainoastaan tuo TV laite ja nyt ei näy edes tv kanavat.

Luulin että ei voisi mennä surkeammaksi tuo SONERAN palvelu mutta kyllä se näköjään voi, surkeata, niin surkeata ja onnetonta.
Mielestäni aika hölmöä että joudun pyytelemään anteeksi asiakkailtani siitä että Soneran liittymä ei toimi, mutta toivottavsti viesti menee perille myös parille muulle ihmiselle ja he osaavat valita oikein seuraavan kerran kun valitsee nettiliittymää tai tv palveluita.

Alla linkki kotisivuilleni jossa anteeksipyyntöni asiakkailleni:
http://www.timoniemi.com
TimoNiemi kirjoitti:
Mielestäni aika hölmöä että joudun pyytelemään anteeksi asiakkailtani siitä että Soneran liittymä ei toimi, mutta toivottavsti viesti menee perille myös parille muulle ihmiselle ja he osaavat valita oikein seuraavan kerran kun valitsee nettiliittymää tai tv palveluita.

Alla linkki kotisivuilleni jossa anteeksipyyntöni asiakkailleni:
http://www.timoniemi.com


Morjens kohtalotoveri.

Kertomuksesi kuulostaa kovasti tutulta. Itse painin saman asian kanssa noin vuosi sitten.

Ihan vaan vinkkinä kerron että kun laitoin Soneran tarpeeksi ahtaalle sain purettua toimimattoman Koti-TV:n sopimuksen ennen sen päättymistä. Sain jopa Soneran maksamaan korvauksia, tosin se vaati viranomaisapua. Ja tietysti aikaa meni vuosi.

Asiakaspalvelu on Soneralla huonoin mitä operaattoreilta löytyy. Saivat vielä leikattua puheluiden (lue henkilökunnan) määrää tuolla tyhmällä puheohjatulla systeemillä.

Ainoa asia mitä asiakaspalvelu Soneralla osaa on se että neuvovat kokeilemaan yhteyttä toisella modeemilla ja "uhkailevat" laskulla jos vika omissa laitteissa.
Kiitoksia Arski sympatiasta :)

Olen tuon saman huomannut että ns. asiakaspalvelua ei ole ja sitä ei saa.

Minun pitäisi tehdä vikailmoitus ja ITSE käydä nuo laitteet läpi tuon vikailmoituksen kanssa, se ei tule onnistumaan koskaan, jatkan antiamarkkinointia niin kauan että Sonera purkaa tuon sopimukse ja lisäksi selvitän tuon että mitä kautta saan viranomaisapua koska tämä mitä Sonera sanoo asiakaspalveluksi ei sitä ole, en ole ihan varma että pitää minu olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan vai mikä on sopiva instanssi, mutta kyllä tuo vielä selviää.
Tee Soneralle kirjallinen reklamaatio ja vaadi sopimuksen purkamista koska palvelu ei toimi kuten on luvattu. Anna aikaa vastata 2 viikkoa. Jos sopimusta ei suostuta purkamaan niin sitten yhteys kuluttajaviranomaisiin. Niin se menee.

Vastaa