Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys hidastelee ja katkeilee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....
43 vastausta
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Ihan yhtä tyhjän kanssa oli vaikka otin yhteyttä asiakaspalveluun, hassua että sitä kutsutaan tuolla nimellä mutta itse palvelua ei saa, tai olisi tietysti saanut jos olisi tehnyt vikailmoituksen, mutta kun en tee, olen sen jo sanonut monia kertoja ja tulen sen aina sanomaan, eli vikailmoitusta en tee, koska siinä on mahdollisuus joutua maksumieheksi, vaikka tuolla paikassa johon tänään soitin sanottiin että se on viimeinen keino että asiakas joutuu maksamaan mutta kuitenkin sillä uhataan kun tuota vikailmoitusta yritin tehdä silloin kun nämä ongelmat alkoivat olemaan sietämättömät.

Lopputuloksena on se että maksan tätä Soneran toimimatonta laajakaistaa vuoden 2015 toukokuuhun ja samalla maksan myös toisen palveluntarjoajan laajakaistaa (TOIMIVAA), mutta ei siinä mitäään, ehdin tämän puolentoista vuoden aikana saada sen aikaiseksi että moni jättää ottamatta Soneran palvelun koska jatkan antimarkkinointia siihen asti kunnes tuosta sopimuksesta pääsen eroon, olisin senkin sanonut jo valmiiksi irti mutta tämä paikka jota asiakaspalveluksi kutsutaan ei voi ottaa irtisanomista vielä vastaan kun se päättyy vasta puolentoista vuoden päästä, eli taas erittäin hienoa asiakaspalvelua Soneralta.....

Laskin juuri että noin 900€ tulen maksamaan Soneralle tyhjästä.

On surkeata niin surketa että...
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Tänä aamuna tuo sitten lakkasi toimista kokonaan. Modeemissa ei ole yhtään tietokonetta kiinni eikä WLAN verkossakaan,ainoastaan tuo TV laite ja nyt ei näy edes tv kanavat.

Luulin että ei voisi mennä surkeammaksi tuo SONERAN palvelu mutta kyllä se näköjään voi, surkeata, niin surkeata ja onnetonta.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Mielestäni aika hölmöä että joudun pyytelemään anteeksi asiakkailtani siitä että Soneran liittymä ei toimi, mutta toivottavsti viesti menee perille myös parille muulle ihmiselle ja he osaavat valita oikein seuraavan kerran kun valitsee nettiliittymää tai tv palveluita.

Alla linkki kotisivuilleni jossa anteeksipyyntöni asiakkailleni:
http://www.timoniemi.com
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 127 custom-general.replies

TimoNiemi kirjoitti:
Mielestäni aika hölmöä että joudun pyytelemään anteeksi asiakkailtani siitä että Soneran liittymä ei toimi, mutta toivottavsti viesti menee perille myös parille muulle ihmiselle ja he osaavat valita oikein seuraavan kerran kun valitsee nettiliittymää tai tv palveluita.

Alla linkki kotisivuilleni jossa anteeksipyyntöni asiakkailleni:
http://www.timoniemi.com

Morjens kohtalotoveri.

Kertomuksesi kuulostaa kovasti tutulta. Itse painin saman asian kanssa noin vuosi sitten.

Ihan vaan vinkkinä kerron että kun laitoin Soneran tarpeeksi ahtaalle sain purettua toimimattoman Koti-TV:n sopimuksen ennen sen päättymistä. Sain jopa Soneran maksamaan korvauksia, tosin se vaati viranomaisapua. Ja tietysti aikaa meni vuosi.

Asiakaspalvelu on Soneralla huonoin mitä operaattoreilta löytyy. Saivat vielä leikattua puheluiden (lue henkilökunnan) määrää tuolla tyhmällä puheohjatulla systeemillä.

Ainoa asia mitä asiakaspalvelu Soneralla osaa on se että neuvovat kokeilemaan yhteyttä toisella modeemilla ja "uhkailevat" laskulla jos vika omissa laitteissa.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Kiitoksia Arski sympatiasta 🙂

Olen tuon saman huomannut että ns. asiakaspalvelua ei ole ja sitä ei saa.

Minun pitäisi tehdä vikailmoitus ja ITSE käydä nuo laitteet läpi tuon vikailmoituksen kanssa, se ei tule onnistumaan koskaan, jatkan antiamarkkinointia niin kauan että Sonera purkaa tuon sopimukse ja lisäksi selvitän tuon että mitä kautta saan viranomaisapua koska tämä mitä Sonera sanoo asiakaspalveluksi ei sitä ole, en ole ihan varma että pitää minu olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan vai mikä on sopiva instanssi, mutta kyllä tuo vielä selviää.
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

Tee Soneralle kirjallinen reklamaatio ja vaadi sopimuksen purkamista koska palvelu ei toimi kuten on luvattu. Anna aikaa vastata 2 viikkoa. Jos sopimusta ei suostuta purkamaan niin sitten yhteys kuluttajaviranomaisiin. Niin se menee.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Yritin tuossa etsiä Soneran osoitetta mihin voin laittaa kirjallisen reklamaation mutta ei löydy Soneran sivuilta, ei ainakaan ihan äkkiseltään, voi olla että on hyvin piilotettu.

Tämä kuitenkin taitaa lukea joku Soneran puoleltakin, olisi kiva jos laittaisitte osoitteen mihin reklamaation voin lähettää.

Olisin varannut puhelin ajan mutta näytti olevan ajat varattu sekä tämä että seuraavan viikon ja sen pidemmälle en aikoja löytänyt, ja jonottamaan en enää ala ja varsimnkaan tappelemaan tuon robotin kanssa.
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

Eiköhän se asiakaspalvelu@sonera.com mene edelleenkin perille:)

Huomasin jutusta että sinullakin Koti-TV on unicastin päällä. TKK on kirjoittanut jo vuonna 1999 että unicast sopii huonosti kuvan välittämiseen internetin kautta. Ihme että Sonera vaan "hakkaa päätä seinään" vaikka tästä ovat varmasti tietoisia.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Arski64 kirjoitti:
Eiköhän se asiakaspalvelu@sonera.com mene edelleenkin perille:)

Huomasin jutusta että sinullakin Koti-TV on unicastin päällä. TKK on kirjoittanut jo vuonna 1999 että unicast sopii huonosti kuvan välittämiseen internetin kautta. Ihme että Sonera vaan "hakkaa päätä seinään" vaikka tästä ovat varmasti tietoisia.

Minä meinasin että laitan ihan perinteisen kirjallisen reklamaation, mutta kai tuo menee tuollakin perillä, täytyy kokeilla, kiitos taas.

Hassua muuten että Soneran henkilöstö ei vastaa.....
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

Kyllä ne kohta tuon sähköpostiosoiteen poistavat.
Se on varmaan taas "luvatonta tietoa" tällä sivustolla. Jotenkin näin aikaisemminkin on perusteltu sensuuria.
Tämän osion uusimmat keskustelut