Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
eeme_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys pätkii pääkaupunkiseudulla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Yhteys on tänään aamusta asti katkennut 2-10min välein, onko pääkaupunkiseudulla jotain vikaa mikä ei näy häiriökartassa?
32 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kaikille!

Kyselin ja tutkiskelin asiaa mutta mitään juurisyytä / yhtenevää vikaa näillä ongelmillenne ei löydy. Suosittelisin että tekisitte kaikki joilla ongelmaa on (pätkimistä / hidastelua iltaisin) vikailmoituksen meillepäin niin saadaan tilanteesta tarkempi selvitys!

Mitä nopeasti teidän linjoja vilkaisin niin pätkimistä ei verkon ja modeemin kohdalla näkynyt ja linja-arvotkin olivat kunnossa. En usko että teidän modeemitkaan olisivat vialla mutta parhaiten tilanne selviää kun otatte tosiaan yhteyttä vikapalveluun ja jätätte vikailmoituksen!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
nri_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei kaikille!

Kyselin ja tutkiskelin asiaa mutta mitään juurisyytä / yhtenevää vikaa näillä ongelmillenne ei löydy. Suosittelisin että tekisitte kaikki joilla ongelmaa on (pätkimistä / hidastelua iltaisin) vikailmoituksen meillepäin niin saadaan tilanteesta tarkempi selvitys!

Mitä nopeasti teidän linjoja vilkaisin niin pätkimistä ei verkon ja modeemin kohdalla näkynyt ja linja-arvotkin olivat kunnossa. En usko että teidän modeemitkaan olisivat vialla mutta parhaiten tilanne selviää kun otatte tosiaan yhteyttä vikapalveluun ja jätätte vikailmoituksen!


Kirjoitin tuonne toiseen samaan ongelmaan liittyvään threadiin tästä, joten tässä vielä kyseinen viesti, jos olisi hyötyä ongelman selvityksessä/rajauksessa, sillä kunnossa tämä yhteys ei ole, kuten ei muillakaan:

http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=15477&start=10#p70226

Eli ongelmaa ei esim 00.00 jälkeen eilen ja tänä aamuna ilmennyt mitenkään, vaan tilanne on normaali. Mm. eilen ja toissapäivänä tämä on ilmennyt nimenomaan iltapäivästä eteenpäin ja jatkunut sitten koko illan. Vikailmoituksen tein toissapäivänä, joten toivottavasti syy/ratkaisu tähän löytyy pikaisesti.

Modeemia ei itselläni ole, vaan suora Ethernet seinästä koneen verkkokorttiin, joten modeemikaan ei ongelmaa voi aiheuttaa.
Nuppi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minä nyt kirjoitan tännekin vaikka ehdin jo postata toiseenkin ketjuun.

Tämä sama kuvio on täälläkin toistunut useana iltana.
Aamulla, päivällä ja yöllä pingi ja kaista mainio, yli 90/10.
Alkuillasta alkaa lataus hidastelemaan. Tätä kirjoittaessa download on 3Mbit.
Joskus puolen yön aikaan alkaa taas toimimaan paremmin.
Kumma kyllä upload ei missään vaiheessa mene alle 10Mbit, eli se toimii moitteetta.

Voiko naapureiden netin käyttö näin ruuhka-aikana jotenkin häiritä omaa?
Vai onko niin, että Sonera ei ole tuonut tarpeeksi kaistaa taloon ja se menee tukkoon ruuhkaisina hetkinä?

Eilen otettiin virheenkorjaus pois päältä, mutta tämä sama ongelma on ollut jo aiemmin, eli siitä tuskin on kyse.

[attachment=0:35doymou]3114291483.png[/attachment:35doymou]
^^tällä hetkellä ( 20.11.2013 klo. 20.32)^^
Pingi nousee rankasti jos koittaa jotain muuta kuin nebulan servua.

Edit: kokeilin speedtestillä melkein kaikki kotimaiset servut ja huonolta näyttää, paitsi jyväskylä! Sieltä tuli ihan ok download. Ja mikä yllätys niin Tallinna/Elisa antaa ping 50, down 75 ja up on se 10, kuten kaikkialla muillakin pisteillä.
Latasin myös torrentin joka tuli 50Mbit vauhdilla.
Sitten latasin tiedostoa saunalahden isog servulta, ja vauhti oli 1.5Mbit.
Pingi peliservulle 88.
On kyllä erikoista.

Edit2: No niin. Ruuhka tai muu häiritsevä tekijä on poistunut, kuten aiemminkin näihin aikoihin.
En ole buutannut modeemia tai konetta, nopeuden testasin useaan kertaan ja kaikki toimii kuten pitää.
http://www.speedtest.net/result/3114680050.png <-- 20.11.2013 klo. 23.40 alkaen.
Pingi peliservulle 36.

Jotenkin pitäisi saada netti toimimaan myös (alku)iltaisinkin.
Nuppi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jees poks.
Sama homma tänäänkin.
Tossa 18.30 alkoi hidastumaan ja nyt toimii erittäin epävarmasti.

Yöllä, aamulla ja päivällä kaikki toimi mainiosti.
Vikarissa puolen tunnin jono 😕

Vikailmoitusta siis rustaamaan.
nuttunen_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama vika täälläkin taas, tasan tarkkaan klo 18:30 aikoihin alkanut pingit kapuamaan pikkuhiljaa, ollen tällä hetkellä 50ms. Vikatiketti avattu, ja tullaan avaamaan jokainen päivä kunnes asia on kunnossa, tai saan Soneralta vastakaikua edellisiin vikatiketteihin.
Nuppi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Klo. 23.10 ja alkaa pikkuhiljaa yhteys paranemaan.
Ei ihan täysillä kuitenkaan vielä pelaa.

Erikoista tällainen iltapahoinvointi.
Mahtaako naapurin setä seistä iltaisella piuhan päällä tms. Joku ruuhka tai naapuruston aiheuttama häiriö tulee ekana mieleen.

Korjata se pitää kuitenkin.

Edit: klo.23.50 ja yhteys toimii taas hyvin.
nuttunen_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Todella vaikea olis uskoa, että näin kellon tarkasti alkaisivat viat monessa kiinteistössä samaan aikaan.

Eilen kuulin, että kaverilla olisi ollut tavallisessa ADSL-liittymässäkin latenssiongelmaa eilen illalla. Pääkaupunkiseudulla hänkin.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kaikille!

Asiaa on nyt saatu tutkittua enemmän vikailmoitusten johdosta! Eilen on sivuilemme lisätty asiasta myös häiriötiedote.

Soneran laajakaistaliittymissä pääkaupunkiseudulla on havaittu ajoittaista hidastelua. Ongelma on tunnistettu, ja teemme verkossa päivityksiä ja muutostöitä joilla pyrimme ratkaisemaan hidastelua mahdollisimman nopeasti.


Kiitoksia kaikille teille aktiivisuudesta!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Nuppi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mahtavaa.
Toivottavasti korjaantuu pian 🙂

Kiitos.

Edit. Ei tainnu vika korjaantua tän päivän puolella. Nyt on taas pingi ja latausnopeus ihan karmeita. klo.19.30.

Edit2 23.11.2013 klo.18.15. Tänään alkoi ongelmat hieman aiemmin. About klo.17.40.
Pingi korkea ja lataus tukossa.
ZeroOne_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itselläni oli juuri nettiyhteys poikki tunnin verran, 24.11. klo 24.00 - 25.11. klo 01.00. Käytännössä tämä näkyi niin, että modeemin (Thomson TG789vn, Software Release 8.8.B.A) Broadband-valo paloi vihreänä mutta Internet-valo punaisena, vaikka boottasin laitteen useammankin kerran. Sonera Viihteen TV-kanavat näkyivät, mutta muilta päätelaitteilta internettiä ei pystynyt käyttämään ollenkaan.

Olin juuri päässyt iPadilla kännykkädatayhteyden yli kömpelösti näppäilemällä vikailmoituslomakkeen viimeiselle sivulle, kun yhteys alkoikin taas toimia. Vikailmoituslomakkeessa tuntui olevan epärelevantteja kysymyksiä, esimerkiksi "Palaako modeemin ADSL-valo?", kun laitteessa ei sellaista ole, vaan sen sijaan Broadband- ja Internet-valot. Lisäksi ilmeisesti jos nettiyhteys ei toimi ollenkaan, lomakkeessa pitää silti valita että se "pätkii tai hidastelee", mikä on kuitenkin mielestäni eri asia.
Tämän osion uusimmat keskustelut